Головна » 9 клас » Біологія |
Мета уроку: ознайомити учнів з основними захворюваннями органів дихання, причинами їх розвитку й заходами профілактики. Обладнання й матеріали: таблиці «Органи дихання», «Гігієна дихання», «Профілактика повітряно-крапельних інфекцій». Базові поняття й терміни: повітряно-крапельні інфекції, грип, туберкульоз, дифтерія, ангіна, трахеїт, бронхіт, бронхіальна астма, пневмонія, плеврит. Концепція уроку Описати найбільш поширені захворювання дихальної системи; розглянути причини їх виникнення і способи лікування; звернути увагу на значення повітряно-крапельних інфекцій; обговорити профілактику захворювань органів дихання. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Як здійснюються дихальні рухи? 2. Що може статися в разі пошкодження плеври? 3. Що таке резервний об’єм легень? III. Вивчення нового матеріалу Повідомлення учнів 1. Повітряно-крапельні інфекції. 2. Алергічні захворювання органів дихання. 3. Туберкульоз. 4. Дифтерія. Обговорення доповідей з одночасним заповненням таблиці
Основні заходи профілактики захворювань органів дихання 1. Проведення вакцинації. 2. Карантин (уникнення контактів із хворими). 3. Дотримання правил особистої гігієни. 4. Регулярне диспансерне обстеження. 5. Підвищення опірності організму (загартування, збалансоване живлення тощо). Розповідь учителя Техніка використання гірчичників і накладання компресів. Послідовність дій під час використання гірчичників 1. Намочіть гірчичники в теплій воді. 2. Прикладіть гірчичники до потрібної ділянки шкіри тією стороною, на якій розташований шар гірчиці. 3. Накрийте ділянку тіла з гірчичниками й залиште на 15 хв. 4. Зніміть гірчичники і змастіть шкіру вазеліном. Послідовність дій під час накладання компресів 1. Для постановки компресу намочіть шматок марлі або тканини в блюдці з теплою водою (можна використати і прохолодну воду) і відіжміть. 2. Намочіть цю марлю спиртом і покладіть на місце компрессу в розгорненому вигляді. 3. Зверху над марлею покладіть компресний папір, закрийте його ватою й обв’яжіть бинтом, а зовні вкрийте теплою хусткою. IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів Питання до учнів 1. Укажіть причини виникнення й основні ознаки грипу. 2. Укажіть причини виникнення й основні ознаки туберкульозу. 3. Укажіть причини виникнення й основні ознаки дифтерії. 4. Укажіть причини виникнення й основні ознаки бронхіальної астми. 5. Укажіть причини виникнення й основні ознаки пневмонії. Самостійна робота учнів 1. Які чинники сприяють виникненню захворювань органів дихання? (Висока запиленість і погане провітрювання приміщень, порушення правил особистої гігієни, відсутність вакцинації та загартування, нераціональне живлення, розумове й фізичне перенапруження) 2. Чому дуже часто виникають епідемії повітряно-крапельних інфекцій? (Це пояснюється такими особливостями повітрянокрапельних інфекцій, як легка заражуваність, швидке поширення, сильна генетична мінливість патогенів, яка ускладнює вироблення імунітету) V. Домашнє завдання
| ||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 842 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |