Головна » 9 клас » Біологія |
Цілі уроку: обговорення механізмів дії імунної системи, повторення й поглиблення знань про імунітет. Обладнання й матеріали: таблиці «Кров», «СНІД», портрети І. Мечникова і П. Ерліха. Базові поняття й терміни: імунна система, специфічні й неспецифічні захисні механізми, Т- і В-лімфоцити, імунологічна пам’ять, антигени, імунітет, лімфатична система. Концепція уроку Розповісти про еволюцію імунної системи; обговорити з учнями механізми дії імунної системи, звернути увагу на різні функції різних типів лейкоцитів; розглянути процеси забезпечення Т- і В-лимфоцитами різних форм імунної відповіді; повторити вивчені на попередніх уроках терміни й поняття, що стосуються будови й функцій крові, а також імунітету людини. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Що таке алергія? 2. Які речовини можуть бути алергенами? 3. Хто є збудником СНІДу? 4. Чому важко створити вакцину проти СНІДу? 5. Які чинники у вашому районі негативно впливають на вашу імунну систему? III. Вивчення нового матеріалу Робота з таблицею Способи захисту організму від інфекцій
IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів Питання до учнів 1. Що таке імунна система? 2. Опишіть механізм клітинного імунітету. 3. Опишіть механізм гуморального імунітету. 4. Які види імунітету ви знаєте? Самостійна робота учнів 1. Чи є відмінності в роботі імунної системи людини й інших хребетних тварин? (Основні механізми однакові, але в процесі еволюції хребетних імунна система ускладнювалася) 2. Яка роль імунітету в збереженні індивідуальності організму? (Саме імунітет є тим механізмом, з допомогою якого організм зберігає свою індивідуальність) 3. Підготувати повідомлення про гемофілію та її лікування. V. Домашнє завдання
| ||||||||||||||||
Переглядів: 720 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |