Головна » 8 клас » Світова література |
Мета: з’ясувати функцію перетворення в поемі Овідія, простежити мотив перетворення в інших художніх творах;вдосконалювати навички аналізу тексту; розвивати уміння складати опорний конспект; виховувати уміння працювати в групі, з повагою ставитися до думки інших людей. Обладнання: тексти уривків з поеми «Метаморфози», папір, фломастери для створення ОК. Как все меняется! Что было раньше птицей, Теперь лежит написанной страницей. М. Заболоцький ХІД УРОКУ I. Актуалізація опорних знань Складання ґрона на тему «Овідій» Перевірка домашнього завдання Доведіть, що вірш Овідія «Зима на чужині» є елегією. II. Мотивація навчальної діяльності Російському поетові Миколі Заболоцькому належать такі рядки: Как все меняется! Что было раньше птицей, Теперь лежит исписанной страницей; Мысль некогда была простым цветком; Поэма шествовала медленным быком; А то, что было мною, то, быть может, Опять растет и мир растений множит. Вот так, с трудом пытаясь развивать Как бы клубок какой-то сложной пряжи, Вдруг и увидишь то, что должно называть Бессмертным. О, суеверья наши! — Якими є ключові слова цієї поезії? (Безсмертя, перетворення) Саме про перетворення й піде мова сьогодні на уроці. III. Вивчення нового матеріалу 1. Підготовка для сприйняття твору Перу Овідія належить поема «Метаморфози» («Перетворення»). Щотаке метаморфоза? Тема перетворення посідає значне місце в міфології всіх народів. Були такі міфи, звичайно, і у греків. Достатньо пригадати прекрасного юнака, що перетворився на квітку нарцис, або Дафну, яка, рятуючись від Аполлона, стала лавровим деревом. Мотив перетворення дуже часто зустрічається в народних та літературних казках: гарбузперетворюється на карету, а миші — на лакеїв («Попелюшка»), потворне чудовисько набуває вигляду чарівного принца («Червоненька квіточка»), недара та нахаба сприймається оточуючими як талановита та високоморальна людина («Крихітка Цахес»). Саме Овдій використав для написання своєї поеми міфологічнісюжети. У 15 книг увійшло близько 250 епізодів, написаних гекзаметром. Сюжети про перетворення розповідають про виникнення зірок, тварин, рослин, рік, джерел, скель, людей. Поєднавши багато метаморфозразом, Овідій написав поему, що пояснює походження усього світу. Що не міняє обличчя свого? До обнови охоча, Творить, чергуючи з формами форми, майстриня-природа. Не пропадає, повірте, ніщо в неосяжному світі. Все тільки змінює вигляд. (Овідій «Метаморфози»)
Читання уривка вчителем ЧОТИРИ ПОКОЛІННЯ ЛЮДСЬКІ Робота у групах Завдання: користуючись текстом уривка, складіть опорний конспект для описування золотого, срібного, мідяного і залізного віків. Наприклад: За складеними ОК потрібно переказати зміст свого уривка. Завдання можна ускладнити: групи обмінюються опорними конспектами і переказують уривок іншої групи. Підсумки - Чому Овідій класифікує чотири покоління людей, вживаючи назви різних металів? - Наведіть приклади уособлення, що зустрічаються в даному уривку.(Правота, Чесність, Кривда, Правда, Хитрість, Брехня, Підступство, Зрада, Насильство, Залізо, Золото, Війна, Побожність, Віра) Запишіть ці поняття у колонки зі знаком «+» та «–».
- Вочевидь, перемагає зло. Які слова можна дописати у ліву колонку, щобперемогло добро? (Справедливість, Любов, Миролюбність, Доброта) - Як ви гадаєте, чому у людей виникали такі уявлення про минуле людства? - Як на вашу думку, в яку добу живемо ми з вами? Чому? - Що може врятувати світ? Поясніть вашу думку. IV. Узагальнення та систематизація вивченого «Мікрофон» -Що я знаю про метаморфози? - Навіщо потрібні були перетворення в міфах? - Чому «Чотири покоління людей» — це приклад метаморфози? V. Домашнє завдання Прочитати уривки з «Метаморфоз» Овідія: «Потоп», «Філемон і Бавкіда».Художникам — зробити ілюстрації.
| |||||
Переглядів: 730 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |