Головна » 8 клас » Світова література |
Мета ознайомити із варіантами складання каліграм до віршів О. Хайяма; провести підготовчу роботу для написання учнівських рубаї; запропонувати теми для віршів; розвивати письмове зв’язне мовлення, творчі здібності; виховувати прагнення володіти художнім словом. Обладнання: учнівські каліграми до віршів О. Хайяма; картки із завданнями. Мені нагадують людські серця Крихке й тоненьке серце олівця —
ХІД УРОКУ I. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання: каліграми до рубаї О. Хайяма. II. Мотивація навчальної діяльності — Вплив поезії О. Хайяма на світову літературу важко переоцінити. Складали рубаї також і українські поети. Наприклад, Дмитро Павличко у 1987 р. видав збірку своїх поезій під назвою «Рубаї». Один із його віршів винесений в епіграф нашого уроку. Але, щоб прочитати його повністю, потрібно «скласти пазли», тобто повернути всі слова на свої місця. (Відповіді учнів.) Зачитується вірш. Мені нагадують людські серця Крихке й тоненьке серце олівця — Зламати легко, застругати важче, Списати неможливо до кінця. — Як ви розумієте цей вірш? (Відповіді учнів.) — Тож і ми сьогодні будемо писати рубаї олівцем і... серцем. Інакше справжні поети не пишуть. III. Робота над темою уроку 1. Підготовка до написання рубаї 1) Особливості рубаї -Чотиривірш; - 1, 3, 4 рядки римуються; - останній рядок містить висновок. 2) Відновіть текст віршів. * * * Ні, не гнітять мене перестрахи і жалі, Що вмерти мушу я, що строки в нас малі: Того, що суджено, боятися не треба. (На, прожити, боюсь, землі, неправедно) Відповідь. Боюсь неправедно прожити на землі. * * * Хай кожна мить, що в вічність промайне, Тебе вщасливлює, бо головне, Що нам дається тут,— життя: пильнуй же! (Мине, як, й, ти, воно, захочеш, так) Відповідь. Як ти захочеш, так воно й мине. * * * Я тільки й знаю, що знання шукаю В найглибші таємниці проникаю. Я думаю вже сімдесят два роки — (Нічого, бачу, і, не знаю, що, я) Відповідь. І бачу, що нічого я не знаю. 3) Буріме Складіть власні вірші за поданими віршами. Порівняйте їх з рубаї Хайяма. _____ скінчилась; _____ закрилась! _____ зветься, _____ поділась? Як шкода, що весна моя скінчилась І книга юності навік закрилась! Та пташечка, що молодістю зветься, Звідкіль вона взялась? Куди поділась?
_____ глини, _____ провини. _____ хоче _____ глибини? Коли єство моє ліпив Творець із глини, Зарані відав він про всі мої провини. Якщо від нього гріх, чому мене він хоче В день суду ввергнути в палаючі глибини? _____ спокою, _____ водою? _____ років _____ малою! Чи діждемо жаданого спокою, Чи дійдемо до хати над водою? О, як я хочу після тисяч років Зійти з землі хоч травкою малою! 4) Складіть власні рубаї за темами а) Про холодну зиму, її плюси та мінуси; б) про навчання у школі, його позитивні та негативні моменти (для учня); в) про життя у місті, його незручності та переваги. Зачитування поезій. Коментарі, оцінювання. ІV. Підсумки уроку V. Домашнє завдання Індивідуальне завдання. Підготувати виступ про поезію трубадурів.
| |
Переглядів: 632 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |