Головна » 8 клас » Хімія |
Мета уроку: сформувати уявлення про загальну класифікацію неорганічних речовин на підставі отриманих раніше знань про прості та складні речовини. Тип уроку: комбінований. Форми роботи: бесіда, робота з опорною схемою, самостійна робота. Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, опорна схема, класифікація речовин, навчальна таблиця.
ХІД УРОКУ І. Організація класу ІІ. Аналіз контрольної роботи Робота з класом зі з’ясування типових помилок, індивідуальна робота над помилками ІІІ. Актуалізація опорних знань, постановка завдання Бесіда 1. На які два класи поділяються всі хімічні речовини? Наведіть приклади з навчальної таблиці. (Учні називають і деякі пишуть на дошці.) 2. Прості речовини, у свою чергу, поділяються ще на дві групи. Які саме? (Метали й неметали. Наведені на дошці прості речовини розподіляємо на метали й неметали) 3. А на які групи можна розподілити складні речовини? (З наведених на дошці вибираємо органічні й неорганічні) 4. Складних чи простих речовин більше в природі? (Складних, тому що вони складаються з атомів кількох хімічних елементів, а такі, як органічні, — з різної кількості тих самих елементів: CH4, C2H8 та ін.) 5. А за якою ознакою можна класифікувати складні речовини? (За складом, будовою, застосуванням, властивостями) Сьогодні ми починаємо вивчати нову тему, що познайомить вас не лише зі способами класифікації складних речовин, але й дозволить дізнатися, як склад і будова речовин впливають на їхні властивості, способи одержання й застосування. Із класифікацією органічних речовин ми познайомимося в 9 класі, а зараз поговоримо про неорганічні речовини.
IV. Вивчення нового матеріалу Робота з опорною схемою За складом неорганічні сполуки поділяються на чотири класи: оксиди, основи, кислоти, солі. Згадайте, де ми зустрічалися з оксидами в процесі вивчення хімії. У 7 класі під час вивчення простої речовини кисню. Унаслідок згоряння різних речовин у кисні утворюється продукт їх узаємодії — оксид. Тому невід’ємна частина будь-якого оксиду — Оксиген. Оксиди — це складні речовини, що складаються з атомів двох хімічних елементів, один із яких — Оксиген. Наводимо приклади оксидів з навчальної таблиці. Основи — це складні речовини, що складаються з атомів металів та однієї чи кількох гідроксильних груп −OH. Наприклад: Ca(OH)2, Mg(OH)2, NaOH, Fe(OH)3. Кислоти — це складні речовини, що складаються з атомів Гідрогену й кислотних залишків. (Гідроген у кислотах записується перед кислотним залишком.) Наприклад: HNO3, H2SO4, H3PO4, H2SO3. Солі — складні речовини, що складаються з атомів металів і кислотних залишків. Наприклад: K2SO4, CuSO4, MgSO4.
V. Закріплення вивченого матеріалу 1. Виберіть із п’ятого ряду таблиці формули оксидів. 2. Виберіть зі стовпця В усі формули основ. 3. Виберіть із восьмого ряду формули кислот. 4. Зі стовпця Г виберіть формули солей і відокремте кислотний залишок.
VI. Домашнє завдання Опрацювати відповідний параграф підручника, відповісти на запитання.
Навчальна таблиця 1 до уроку 11
| |
Переглядів: 1144 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |