Головна » 8 клас » Географія

Українські Карпати. Географічне положення, загальні риси географічних умов

Мета: сформувати знання про найважливіші риси геологічноЇ будови й рельєфу,особливості клімату,загальні рисі рослинного покриву, причини виникнення природних стихійних явищ ; Закріпити вміння з різними джерелами географічної інформації: виховувати пізнавальний інтерес. 

Тип уроку: вивчення нових знань. 
Обладнання: мультимедійний підручник, фізична карта України, атласи України. 

ХІД УРОКУ: 
1. Організаційний момент. 
П. Актуалізація опорних знань і вмінь: 
а) фронтальне опитування: 
- гірська система, 
- гірський пояс, 
- тектонічна структура. 
- гірські пасма. 
б) метод «Прес»: чи можливо виділити Карпати як окрему фізико-географічну країну? 

Ш. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності. 
Українські Карпати – один з найбільш прекрасних і чарівних куточків України. Своєю красою,загадковістю Карпати з давніх - давен приваблювали багатьох людей. Карпатські цілющі води, чисте гірське повітря , мальовнича природа надихали багатьох поетів і письменників, художників і музикантів. Сьогодні ми починаємо вивчати цю природну скарбницю. 

!V. Вивчення новоЇ теми: 
1. Мультимедійна карта. 
2. Учень-консультант. Почалося це сотні мільонів років тому. Теплі води океану Тетіс заливали суходіл, розмиваючи його. Роздрібнені гірські породи нагромаджувались на дні, утворюючи шари вапняків і глинистих сланців. Протягом мільонів років в умовах безперервних підняттів і занурень морського дна на місці Карпат нагромадилися 5 -7 кілометрові товщі морських осадових порід з пісковиків і глин. У результаті внутрішні х процесів Землі в альпійську епоху багатокілометрова товща осадових утворень зміналая в складки, піднімалась в гору. А океан Тетіс поступово відступав. 
3. Учитель. Походження назви гір точно не встановлено. Уперше вона зустрічається у Клавдія Птолемея ( П ст. н.е.). Імовірно,что жили в античні часи на території сучасних Карпат племена Карпів. Звідси,можливо, й пішла назва. 
4. Кінофрагмент мультимедійного підручника: фізико-географічне положення Карпат. 
5. Завдання на відтворення іформаціі: 
а)знайти в атласах і показать розташування гірських пасом і масивів, 
б)знайти інформацію в підручниках про вершини массиву Чорногора, порівнять висоти, 
зробить вісновок,чому саме г.Говерла стала символом Українських Карпат. 
6. Кінофрагмент мультимедійного підручника: климат. 
7. Завдання на відтворення інформації: порівняти отриману інформацію з текстом , знайти помилкові твердження ( температура повітря, кількість опадів, тривалість зими). 
8. Кінофрагменти мультимедійного підручника: річкова мережа. 
9. Завдання на відтвоерння інформації: 
а) знайти в атласах великі річки Крпат, 
б) назвать стихийні явища, пояснити причини виникнення . 
10. Робота з підручником: заповнити таблицю «Корисні копалини»: 
1 група – паливні корисні копалини, 
2 група – рудні корисні коп 
3 група – нерудні корисні копалини. 

Показать місця залягання и назвать причини – чому саме там. 
10. Кінофрагмент мултимедійного підручника: рослинний і тваринний світ Карпат. 
11. Робота в группах: назвать: 
1 група – рослини, 
2 група – тварини, 
3 група - птахи. 
12. Учитель: сьогодні ми збагатили себе змістовною інформацією,переглянули мультимедіну презентацію «Украінські Карпати». Як на вашу думку, чи можуть Украінські Карпати привабити європейських туристів? 
13. Міні – диспут: 
а) робота в группах: одна группа знаходить аргументи на підтримку ( зелений туризм, мальовничі ландшафти, природні заповідники і біосферні парки…), 
Друга группа відповідає протилежними аргументами ( відсутність міжнародних маршрутів, погані автошляхи, забрудення територій, висока вартість відпочинку на туристичних базах….).
б)госолування ногами: вчитель пропонує пройти до географічного вернісажу всіх, хто хотів би побачити цій чарівний край, пройти його туристичними стежками. … 
Учитель: це наша відповідь. Карпати можуть стать центром будь якого туризму, тільки для цього треба… 
в) мозковий штурм ( учні коротко пропонують , як змінити ситуацію). 
1V. Закріплення вивченого матеріалу: 
1. Продовжіть речення: 
Головними рисами Українських Карпат є…… 
Клімат….. 
Швидкоплинні ручки з …… 
Грунти на схилах гір… 
2. Фронтально: 
За утворенням Карпати…. 
За висотою… 
Як називаються безлісі вершини Карпат… 
Гірський масив, у якому знаходиться г.Говерла… 
V.Домашнє завдання: прочитати параграф, закінчити таблиці, підготувати повідомнлення “Карпатський біосферний заповідник».

Автор: Лидия Елпашева

Переглядів: 539 | Теги: Лідія Елпашева, карпати

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar