Головна » 8 клас » Фізика |
Мета уроку: перевірити на досвіді умови рівноваги важеля. Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань. Обладнання: штатив з муфтою, важіль, набір важків, динамометр, лінійка з міліметровими поділками.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩО ДО ПРОВЕДЕНЯ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ 1. Установіть важіль на штативі й зрівноважте його в горизонтальному положенні за допомогою регулювальних гайок на кінцях. 2. Утримуючи рукою важіль у горизонтальному положенні, підвісьте до нього на довільній відстані від осі «гірлянди» важків загальною вагою Р, як показано на рисунку.
3. Зрівноважте важіль, прикладаючи до нього за допомогою динамометра вертикально спрямовану силу, як показано на рисунку. Виміряйте модуль цієї сили F. 4. Визначте за допомогою поділок на важелі плечі сил l1 й l2 (див. рисунок). 5. Повторіть дослід ще два рази, змінюючи положення точок підвісу важків й їхню загальну вагу. 6. Зробіть у зошиті для лабораторних робіт схематичні рисунки дослідів. На рисунках укажіть прикладені до важеля сили й плечі цих сил. Обчисліть моменти М1 і М2 сил, які обертають важіль відповідно проти годинникової стрілки й за годинниковою стрілкою. 7. Заповніть у зошиті наступну таблицю:
8. Порівняйте значення моментів М1 і М2 сил, які обертають важіль у протилежних напрямках і зробіть висновок. Зроблений вами висновок запишіть у зошит для лабораторних робіт.
Домашнє завдання-1 1. У-1: § 11 (п. 1, 2). 2. Сб-1: рів1 — № 13.5, 13.10, 13.12. рів2 — № 13.15, 13.16, 13.20, 14.10, 14.22. рів3 — № 13.33, 13.35, 14.31, 14.32. Домашнє завдання-2 1. У-2: § 15. 2. Сб-2: рів2 — № 13.14, 13.15, 13.16. рів3 — № 13.19, 13.20, 13.21, 12.22.
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 531 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |