Головна » 7 клас » Біологія |
Цілі уроку: ознайомити учнів з розмаїтістю рослинних клітин за формою, розмірами, виконуваними функціями; показати, що в рослинах однакові клітини зібрані разом, утворюючи тканини, які виконують певні функції; узагальнити, закріпити й перевірити знання й уміння учнів з метою виявити прогалини в засвоєнні окремих питань теми «Клітина» й усунути їх на цьому уроці або на наступних. Обладнання й матеріали: різноманітні рослини та їх фрагменти, на яких можна було б ознайомитися з різною будовою рослинних клітин. Базові поняття й терміни уроку: клітина, оболонка, ядро, цитоплазма, хлоропласти. ХІД УРОКУ І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Якої форми й розміру можуть бути клітини рослини? 2. Що спільного в будові всіх рослинних клітин? 3. Як саме здійснюється взаємозв’язок клітин та яке це має значення в житті всього рослинного організму? III. Вивчення нового матеріалу Типи тканин рослин
Провести узагальнюючу бесіду можна в такий спосіб: учитель записує на дошці головні питання до уроку, а перед опитуванням пропонує учням прочитати їх і обміркувати відповідь, а вже потім відповідати за його викликом. Під час відповіді на питання учні використовують наочне приладдя або роблять малюнки. Головними питаннями є нижченаведені, але під час бесіди можна запропонувати учням і додаткові питання. — Якою є внутрішня будова органів квіткових рослин? Як ви про це дізналися? — Яку будову має рослинна клітина? Намалюйте й підпишіть назви її частин. — Поясніть, чому клітини в рослині не розпадаються. — Як ви можете довести, що клітини в рослині живі? — Як у рослині здійснюється взаємозв’язок клітин одна з одною? — Назвіть і покажіть головні частини мікроскопа. Розкажіть про правила користування мікроскопом і продемонструйте їх виконання. — Як слід готувати препарат? Покажіть. Після бесіди учні виконують практичну роботу за варіантами. Їх зміст залежатиме від раніше розглянутих учнями рослинних мікропрепаратів, а також наявного в школі устаткування. Для приготування мікропрепаратів необхідно дати ті об’єкти, які учні ще не бачили під мікроскопом. Це підвищує інтерес учнів, а також ступінь їх самостійності в розгляданні незнайомого їм об’єкта, знаходженні частин клітини. Перед виконанням першого варіанта потрібно попередити учнів, що м’якоть плода на предметному скельці слід поміщати в краплю соку плода, а не води, в якій клітини плода набухають і руйнуються. Препарат другого варіанта (м’якоть плода шипшини) готується так само, як і препарат шкірочки цибулі. Варіант I Приготувати препарат м’якоті плода томату. Розглянути будову клітин у мікроскоп, замалювати одну велику клітину й підписати назви її частин. Варіант II Приготувати препарат м’якоті плода шипшини. Розглянути будову клітин у мікроскоп, замалювати одну клітину й підписати назви її частин. Учитель стежить за ходом роботи учнів: приготуванням мікропрепарату, умінням користуватися мікроскопом, робити замальовки клітин, надписи до малюнків. Учням, які виконали завдання правильно, ставляться оцінки в класний журнал. З рештою учнів на наступних уроках здійснюється робота, пов’язана з формуванням уміння готувати мікропрепарати й розглядати їх у мікроскоп і зміцненням знання будови рослинної клітини. IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів Дати відповіді на питання Як ви можете довести, що клітини в рослині живі? Як у рослині здійснюється взаємозв’язок клітин одна з одною? Назвіть і покажіть головні частини мікроскопа. Розкажіть про правила користування мікроскопом і продемонструйте їх виконання. Як слід готувати препарат? V. Домашнє завдання
| ||||||||||||||||||||||
Переглядів: 472 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |