Головна » 7 клас » Біологія |
Цілі уроку: сформулювати поняття про царство Рослини; показати його положення в системі органічного світу; познайомити учнів з основами класифікації рослин. Обладнання й матеріали: таблиці із зображенням рослин. Базові поняття й терміни уроку: рослини, автотрофи, життєвий цикл, корінь, стебло, листок, ріст, розмноження, фотосинтез, хлорофіл. ХІД УРОКУ І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Яка наука займається класифікацією живих організмів? 2. Які царства живих організмів ви знаєте? 3. Які характерні ознаки є властивими для царств живої природи? III. Вивчення нового матеріалу Урок проводиться як бесіда за схемою. 1. Розповідь учителя про різноманіття рослин та їх значення в природі. Під час цієї розповіді, звертаючись до знань, одержаних учнями в 5–6 класах з курсу «Природознавство», учитель узагальнює характеристику рослин. Під час уроку вчитель разом з учнями формулює такі положення: 1) Рослини - автотрофні організми, які самі здатні виробляти поживні речовини (органічні) з неорганічних (води та вуглекислого газу) в зелених частинах під час процесу, що називається фотосинтез. 2) Рослини ростуть необмежено довго, не мають органів руху й ведуть прикріплений спосіб життя. 3) Рослини мають органи: стебло, листок, корінь, квітку, плід. 4) Рослини здатні до розмноження - відтворення подібних до себе - і поширення з допомогою насіння. 2. Друга частина уроку передбачає знайомство учнів з основами систематики рослин. На конкретних прикладах познайомити учнів з поняттями: вид, родина, клас, порядок, відділ, царство рослин; з основними відділами рослин та розподілом рослин на вищі й нижчі. При цьому учням демонструються фотографії та ілюстрації рослин, гербарні зразки (мохи, водорості, плауни, хвощі, папороті, голонасінні (хвойні), покритонасінні (квіткові)). Слід відмітити, що поділ рослин на вищі й нижчі заснований на особливостях будови тіла рослин. У вищих рослин тіло розчленоване на органи — корінь і пагін, що складаються з різних тканин. У нижчих рослин тіло представлене таломом, що не поділений на органи й не має тканинної будови. Життєві форми вищих рослин: дерево; чагарник; напівчагарник; багаторічна трав’яниста рослина; однорічна трав’яниста рослина. Як узагальнення складається спрощена схема філогенетичних зв’язків у царстві Рослини із зазначенням основних відділів (або їх груп) рослин. Відділи рослин, які будуть вивчатися в цьому курсі: Зелені водорості. Червоні водорості. Діатомові водорості. Бурі водорості. Мохоподібні. Хвощеподібні. Плауноподібні. Папоротеподібні. Голонасінні. Покритонасінні. IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів Дати відповіді на питання Які організми називають автотрофними? Які ознаки є характерними для представників царства Рослини? Чим відрізняються вищі й нижчі рослини? На які органи поділяється тіло вищих рослин? Навіщо рослинам потрібен поділ тіла на корінь і пагін? V. Домашнє завдання
| |
Переглядів: 714 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |