Головна » 6 клас » Всесвітня історія

Узагальнення за темою «Еллінізм»

Мета: узагальнити знання, набуті учнями в процесі вивчення матеріалу тем; показати вміння застосовувати набуті знання, використовувати додаткову літературу, працювати в групах; виховувати повагу до історії такультури інших народів, формувати естетичний смак.

Тип уроку: систематизації та узагальнення знань.

Форма проведення уроку: урок-гра.

ХІД УРОКУ

І. Основна частина

Крилаті вислови

У грі бере участь 2 команди.

І тур «Показуха»

За допомогою пантоміми зобразити зміст крилатих висловів, які мають упізнати ваші суперники.

Оцінювання завдання: показ за допомогою пантоміми — 2 бали; правильна розгадка пантоміми суперника — 2 бали; усього за тур — максимум 12 балів.

1-а к о м а н д а

а) «Нитка Аріадни»;

б) «Між Сциллою і Харибдою»;

в) «Сізіфова праця».

2-а к о м а н д а

а) «Ахіллесова п’ята»;

б) «Дамоклів меч»;

в) «Лабіринт Мінотавра».

ІІ тур

Пояснити історичне походження висловів.

1-а к о м а н д а

а) «Танталові муки». (Фрігійський цар Тантал розгнівав богів, за що вониприрекли його в царстві мертвих стояти по коліна у воді під звисаючимиґронами соковитих плодів. Але, як Тантал не намагався, ні плодів, ні води він ніколи не міг дістати.)

б) «Покривало Пенелопи» (Дружина Одіссея 20 років чекала на свого чоловіка, відмовляючи шанувальникам, що пропонували їй руку і серце, і посилаючись на те, що вийде заміж, коли закінчить ткати покривало. Алещоночі, щоб продовжити роботу і відстрочити виконання обіцянки, вона розпускала виткане).

в) «Із щитом або на щиті». (Проводжаючи на битву синів, матері Спартибажали їмповернутися переможцем — «із щитом» — чи гідно вмерти, і тоді його тіло принесуть на щиті, віддаючи належну шану герою.)

г) «Яблуко розбрату». (Золоте яблуко з написом «Найчарівнішій» богинясварок і розбратів Ерінія, яку не запросили на бенкет, кинула, щоб посварити між собою богинь Геру, Афіну й Афродиту. І їй це вдалося.)

2-а к о м а н д а

а) «Гордієв вузол». (Захопивши Фрігію, Александр Македонський побачиву храмі Зевса візок, на якому був хитромудро зав’язаний вузол з безліччюкінців. Згідно з легендою, той, хто його розв’яже, отримає владу над усієюАзією. Македонський вирішив не мудрувати з вузлом і розрубав його мечем.)

б) «Висікти море». (Цар персів Ксеркс наказав побудувати міст через протоку Геллеспонт для переправи своїх військ, але буря зруйнувала його. Тоді Ксеркс, розгнівавшись, наказав покарати море — висікти його батогами.)

в) «Троянський кінь». (Греки, що не змогли взяти Трою облогою, спорудиливеличезного дерев’яного коня, усередині якого сховали збройний загін,а самі зробили вигляд, що пішли. Троянці завезли коня в місто, а уночі звідти вискочили грецькі воїни й захопили Трою.)

г) «Авгієві стайні». (Геракл, що поступив на службу до царя Еліди Авгія, який володів величезною чередою, а тому мав брудні та захаращені стай- ні, пообіцяв за одну добу очистити їх. Він відвів у ворота стайні русло ріки Алфей, і бурхливий потік швидко змив бруд.)

Оцінювання: по 4 бали за вірну відповідь; усього — 16 балів.

ІІІ тур

Пояснити сучасне тлумачення висловів.

1-а к о м а н д а

а) «Солодкоголоса сирена». (Заманити в пастку багатозначними обіцянками)

б) «Бочка Данаїд». (Безцільна нескінченна робота)

в) «Прокрустове ліжко». (Мірка, під яку силоміць підганяють те, що непідходить)

г) «Канути в Лету». (Піддати забуттю)

2-а к о м а н д а

а) «Лаконічна мова». (Коротке виразне висловлювання)

б) «Досягти апогею». (Досягти розквіту, могутності)

в) «Сізіфова праця». (Безглузда робота)

г) «Танталові муки». (Нездійсненні бажання, міраж)

Оцінювання: по 3 бали за правильну відповідь; усього — 12 балів.

ІV тур «Хто більше

За 3 хвилини згадати і записати якнайбільше крилатих висловів. Кожний вислів — 1 бал. Максимальна сума — 20 балів.

1. «Нитка Аріадни»;

2. «Солодкоголоса сирена»;

3. «Покривало Пенелопи»;

4. «Між Сциллою і Харибдою»;

5. «Висікти море»;

6. «Канути в Лету»;

7. «Бочка Данаїд»;

8. «Досягти апогею»;

9. «Скриня Пандори»;

10. «Дамоклів меч»;

11. «Розрубати Гордієв вузол»;

12. «Із щитом чи на щиті»;

13. «Лаконічна мова»;

14. «Авгієві стайні»;

15. «Сізіфова праця»;

16. «Лабіринт Мінотавра»;

17. «Ахіллесова п’ята»;

18. «Танталові муки»;

19. «Яблуко розбрату»;

20. «Прокрустове ліжко»;

21. «Полікратів перстень» та ін.

ІІ. Підбиття підсумків уроків

Кількість балів і оцінки за гру

Набрані бали

Оцінка

Набрані бали

Оцінка

56–60

12

26–30

6

51–55

11

21–25

5

46–50

10

16–20

4

41–45

9

12–15

3

36–40

8

8–11

2

31–35

7

0–7

1

ІІІ. Домашнє завдання

Повторити матеріали тем «Греція в V–IV ст. до н. е.» та «Еллінізм».

Підготуватися до тематичного оцінювання.


Переглядів: 543 | Теги: Елліністичні держави

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar