Головна » 11 клас » Хімія

Семінарське заняття «Екологічні проблеми і їх вирішення»

Мета уроку: узагальнити й закріпити зания учнів за темою: «Природні джерела вуглеводнів»; підкреслити важливість екологічного аспекту в одержанні й застосуванні палива.

Очікувані результати: творчий підхід учнів до вирішування екологічних проблем.

Обладнання:

Тип уроку: урок узагальнення знань і вмінь учнів.

n  1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _________,

кількість присутніх на уроці ___________, відсутніх ___________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

n  2. Етап перевірки домашнього завдання

2.1. Перевірка письмового завдання біля дошки.

2.2. Фронтальне опитування за запитаннями підручника.

n  3. Етап підготовки учнів до активного й усвідомленого засвоєння нового матеріалу

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Формулювання разом з учнями мети і задач семінарського заняття.

n  4. Мотивація навчальної діяльності

Обговорення вислову

Однією з найбільш гострих проблем сучасності є збереження навколишнього середовища. Будь-які успіхи науково-технічного прогресу будуть знецінені, якщо вони супроводжуються руйнуванням природи. Людина не зможе жити без чистого повітря, вільного від шкідливих домішок, води та продуктів харчування.

Тейяр де Шарден

— Чи можна на сучасному етапі розвитку цивілізації повністю відмовитися від шкідливих промислових технологій?

— Як поєднати науково-технічний прогрес і охорону природного середовища?

— Які ще ви знаєте вислови, що закликають людство звернути увагу на екологічні проблеми?

n  5. Узагальнення і закріплення знань

(Проведення семінарського заняття)

5.1. Виступи учнів із доповідями за пропонованими темами:

1. Найважливіші родовища кам’яного вугілля, нафти й газу в Україні.

Головні моменти:

Запаси паливних ресурсів України характеризуються переваго в їхній структурі твердих видів палива (кам’яного вугілля, пальних сланців і торфу) і дефіцитом рідких і газоподібних вуглеводнів. Відсутність достатньої кількості нафти і природного газу створює значні труднощі в розвитку економіки.

2. Використання природних джерел вуглеводнів і продуктів їхньої переробки: 
а) в органічному синтезі; б) як палива.

Головні моменти:

Видобута і неперероблена нафта зазвичай не застосовується. Для одержання з нафти необхідних речовин її треба піддати переробці. Останнім часом нафтові вуглеводні широко використовують як сировину для хімічної промисловості. Різними способами з них отримують речовини, необхідні для виробництва пластмас, синтетичного текстильного волокна, синтетичного каучуку, спиртів, кислот, синтетичних мийних засобів, вибухових речовин, отрутохімікатів, синтетичних жирів тощо.

Головне завдання переробки природних газів — перетворення насичених вуглеводнів у більш активні — ненасичені, які потім переробляють на синтетичні полімери (каучук, пластмаси). Крім того, окисненням вуглеводнів одержують органічні кислоти, спирти та інші продукти.

3. Екологічні наслідки виробництва енергії.

Головні моменти:

Парниковий ефект: причини; наслідки.

Кислотні дощі: історична довідка; неприємності, пов’язані з кислотними дощами; процес утворення кислотних хмар.

4. Альтернативні джерела енергії.

Головні моменти:

Пряме перетворення сонячної енергії: використання сонячних панелей та фотоелементів; використання сонячної енергії для одержання водню шляхом електролізу та фотолізу; біофотоліз; термохімічне розкладання води.

Одержання енергії з біомаси: біогаз; спирт; рослинні масла.

Екологічний аспект енергетичної проблеми.

5.2. Обговорення.

5.3. Колективне формулювання висновків.

n  6. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

«Закінчи речення»

— Сьогодні на уроці я дізнався…

— Сьогодні на уроці я зрозумів…

— Сьогодні на уроці найцікавішим було…

— У мене виникло запитання щодо…

n  7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник ________________________________________________

Робочий зошит ____________________________________________

Збірник завдань ____________________________________________

7.2. Індивідуальне завдання.


Переглядів: 812 | Теги: нафтопереробка

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar