Головна » 11 клас » Хімія |
Мета уроку: узагальнити й закріпити зания учнів за темою: «Природні джерела вуглеводнів»; підкреслити важливість екологічного аспекту в одержанні й застосуванні палива. Очікувані результати: творчий підхід учнів до вирішування екологічних проблем. Обладнання: Тип уроку: урок узагальнення знань і вмінь учнів. n 1. Організаційний етап 1.1. Привітання. 1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _________, кількість присутніх на уроці ___________, відсутніх ___________. 1.3. Перевірка готовності учнів до уроку. 1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку. n 2. Етап перевірки домашнього завдання 2.1. Перевірка письмового завдання біля дошки. 2.2. Фронтальне опитування за запитаннями підручника. n 3. Етап підготовки учнів до активного й усвідомленого засвоєння нового матеріалу 3.1. Повідомлення теми уроку. 3.2. Формулювання разом з учнями мети і задач семінарського заняття. n 4. Мотивація навчальної діяльності Обговорення вислову Однією з найбільш гострих проблем сучасності є збереження навколишнього середовища. Будь-які успіхи науково-технічного прогресу будуть знецінені, якщо вони супроводжуються руйнуванням природи. Людина не зможе жити без чистого повітря, вільного від шкідливих домішок, води та продуктів харчування. Тейяр де Шарден — Чи можна на сучасному етапі розвитку цивілізації повністю відмовитися від шкідливих промислових технологій? — Як поєднати науково-технічний прогрес і охорону природного середовища? — Які ще ви знаєте вислови, що закликають людство звернути увагу на екологічні проблеми? n 5. Узагальнення і закріплення знань (Проведення семінарського заняття) 5.1. Виступи учнів із доповідями за пропонованими темами: 1. Найважливіші родовища кам’яного вугілля, нафти й газу в Україні. Головні моменти: Запаси паливних ресурсів України характеризуються переваго в їхній структурі твердих видів палива (кам’яного вугілля, пальних сланців і торфу) і дефіцитом рідких і газоподібних вуглеводнів. Відсутність достатньої кількості нафти і природного газу створює значні труднощі в розвитку економіки. 2. Використання природних джерел вуглеводнів і продуктів їхньої переробки: Головні моменти: Видобута і неперероблена нафта зазвичай не застосовується. Для одержання з нафти необхідних речовин її треба піддати переробці. Останнім часом нафтові вуглеводні широко використовують як сировину для хімічної промисловості. Різними способами з них отримують речовини, необхідні для виробництва пластмас, синтетичного текстильного волокна, синтетичного каучуку, спиртів, кислот, синтетичних мийних засобів, вибухових речовин, отрутохімікатів, синтетичних жирів тощо. Головне завдання переробки природних газів — перетворення насичених вуглеводнів у більш активні — ненасичені, які потім переробляють на синтетичні полімери (каучук, пластмаси). Крім того, окисненням вуглеводнів одержують органічні кислоти, спирти та інші продукти. 3. Екологічні наслідки виробництва енергії. Головні моменти: Парниковий ефект: причини; наслідки. Кислотні дощі: історична довідка; неприємності, пов’язані з кислотними дощами; процес утворення кислотних хмар. 4. Альтернативні джерела енергії. Головні моменти: Пряме перетворення сонячної енергії: використання сонячних панелей та фотоелементів; використання сонячної енергії для одержання водню шляхом електролізу та фотолізу; біофотоліз; термохімічне розкладання води. Одержання енергії з біомаси: біогаз; спирт; рослинні масла. Екологічний аспект енергетичної проблеми. 5.2. Обговорення. 5.3. Колективне формулювання висновків. n 6. Підбиття підсумків уроку, рефлексія «Закінчи речення» — Сьогодні на уроці я дізнався… — Сьогодні на уроці я зрозумів… — Сьогодні на уроці найцікавішим було… — У мене виникло запитання щодо… n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання 7.1. Завдання для всього класу. Підручник ________________________________________________ Робочий зошит ____________________________________________ Збірник завдань ____________________________________________ 7.2. Індивідуальне завдання.
| |
Переглядів: 812 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |