Головна » 10 клас » Українська мова

Основні орфограми в префіксах

Мета: перевірити рівень набутих знань учнів з даної теми "Основні орфограми в префіксах", розвивати навички самостійної роботи, уміння користуватись виучуваними правилами на практиці. Вдосконалювати навички роботи в творчих групах, розвивати соціальну та індивідуальну компетентність учнів. Виховувати пізнавальний інтерес учнів, мовну грамотність, інтерес до рідної мови. 

Тип уроку: урок - практикум 
Обладнання: корекційні завдання, таблиці, сторінки міні-підручника, презентація із завданнями 
Хід уроку: 
І. Орг. момент. 
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети уроку: 
1. Слово вчителя: 
- Понад 2400 років тому великий китайський педагог Конфуцій сказав: 
«Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам'ятаю. Те, що я роблю, я розумію». 
Я хочу використати ці слова та сформувати кредо нашого уроку: коли я чую і бачу, обговорюю та роблю, я набуваю знань і навичок, стаю компетентним. 
Для роботи оберемо вже знайому вам форму роботи - практикум. 
- Давайте згадаємо, що таке практикум? 
- Які уміння й навички потрібні нам для роботи? 
2. Спостереження над деформованим текстом. 
Прошу вас уважно поглянути на спроектований текст, проаналізувати його та сказати, у чому причина його деформації? 
В. Сухомлинський писав: «Важко вітшукати слова, щоб не вітчути бесмежне багатство віттінків нашої мови, прикрасні тони, що роскривають і зтворюють її неповторність». 
3. Узагальнення вчителя: 
- Сьогодні, спираючись на особисті досягнення, ви будете формувати свій життєвий досвід, вирішувати пізнавальні завдання, систематизувати та закріплювати знання про основні орфограми в префіксах. Для цього кожен з вас стане активним учасником практичної групи. 
ІІІ. Актуалізація набутих знань учнів: 
1. Робота у творчих групах: 
- 1 група – скласти логічний ланцюжок дій у процесі роботи з орфограмою 
- 2 група – скласти опорний конспект «Основні орфограми в префіксах» 
- 3 група – скласти картки «Коректори», що будуть пов'язані з темою уроку. 
( під час перевірки виконаних завдань учням з інших груп пропонується задати додаткові запитання учасникам групи) 
2. «Орфографічна дуель»: 
- Злагоджена робота в групах дала вам змогу не тільки повторити виучуваний матеріал, а й узагальнювати, робити висновки. І ці вміння нам також допоможуть при виконанні наступного завдання. Як про такий вид роботи сказав відомий французький письменник Марсель Пруст, коли його викликали на дуель безграмотний писака. Даючи свою візитну картку, він сказав Прусту: 
- Надаю Вам право вибору зброї. 
- Прекрасно, - відповів Пруст, - надаю перевагу орфографії. Ви вбиті. 
( «Дуелянти» називають по черзі слова з орфограмами, пояснюючи їх написання. Вони мають право вибрати 1 учня в «секунданта»-експерта, що буде слідкувати за супротивником. Кількість слів –«пострілів» від кожного учня - 10) 
3. Сторінка «Міні – підручника» : 
- А тепер звернемося до сторінки міні-підручника , завдання для якої підготували вам учні 5 класу, подивимось, чи впораєтесь ви з ними. У кожного є можливість самостійно обрати завдання. 
(учні працюють на обраними завданнями) 
ІV. Підсумок, рефлексія: 
- Практично виконуючи завдання, що хотілося б змінити? 
- Які сторінки з підручника для 10 класу для повторення ви запишете для тих, хто ще сумнівається у правильному написанні префіксів? 
- Що було важким при роботі в групах? 
- Який вид роботи найбільше сподобався? 
V. Домашнє завдання (диференційовано): 
- 1 група – Підготовка карток з теми «Основні орфограми в префіксах» на закріплення. 
- 2 група та 3 група почнуть підготовку до нової теми, створять сторінку міні-підручника «Основні орфограми в суфіксах».

Автор: Ченік Ірина Петрівна


Переглядів: 1100 | Теги: префікс, Ченік І.П.

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar