Головна » Зарубіжна література |
Мета: перевірити знання учнями тексту твору, відпрацьовувати навички аналізу образів твору, розвивати усне мовлення, творчі здібності учнів, виховувати кращі людські якості. Девіз уроку: «Думай і говори, говори і думай! Зло вбито добротою,доброті ж нема кінця. Ш.Руставелі Тип уроку:урок узагальнення набутих знань (урок-змагання, клас поділено на дві команди) Обладнання:підручник, портрет Ж.Верна, виставка творів письменника, ілюстрації до твору,карта півкуль. ХІД УРОКУ І.Організаційний момент ІІ.Вступне слово вчителя. Ж.Верн увійшов в історію літератури як основоположник і неперевершений майстер творів про науку та її безмежні можливості.Ж.Верн говорив:»Хоч би там що я писав, хоч би що вигадував, я завжди стою на грунті дійсності.Вже близько та пора, коли наукові відкриття перевершать силу уяви». Ми називаємо Ж.Верна фантастом-реалістом. Те,що в його творах було фантастикою, для нас тепер стало реальністю. У творах письменника перемагають мужність, воля, доброта.Злочинці зазнають справедливої кари, бо Добро, Справедливість, за переконанням письменника, завжди перемагають зло.Кращим світом для Ж.Верна є той, у якому людина зможе весело сміятися.А так людина сміється тільки тоді, коли приходить дружба і мир. (Вчитель звертає увагу учнів на книжкову виставку) ІІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів. Знайомство учнів із законами уроку. 1.Тактовність,щиросердечність,довір′я. 2.Взаємна ввічливість.
3.Принципіальність в обговоренні кожного питання. 4.Сперечайся, але не сварися! .(за кожне правильно виконане завдання команда отримує фішку) Слово вчителя Світ дивовижний вас вітає. Всіх тих, хто вдумливо читає, І тих, хто любить мандрувати. Та прагне більше пізнавати. Долати знань високі мури. Вас кличе світ літератури! ОТЖЕ В ПУТЬ! ІІІ.Конкурс І.Знайомство. Команди представляють себе і емблему своєї команди, а також побажання команді суперниці.(випереджувальне завдання.) Конкурс ІІ.Юні географи Завдання І команді.Показати на карті материк і місто, звідки шхуна «Пілігрим» вирушила в плавання. Завдання ІІ команді.Показати на карті материк і місце, куди помилково (завдяки Негору) висадилася команда «Пілігрима». Конкурс ІІІ.Домашнє завдання. Команди готували по 3 запитання по змісту твору.Учасники команд задають одна одній запиання. Конкурс ІV.Хто це? По опису учні повинні відгадати героя твору і дати йому характеристику. 1ком.--Славний чолов′яга років 50.Він був радше довгий,ніж високий, скорше сухорлявий, ніж худий.Кістлява статура, велика кудлата голова, золоті окуляри- в ньому вгадувався вчений.
2ком.--Він був середній на зріст, міцно збудований, чорнявий із синіми рішучими очима. Його розумне обличчя дихало енергією.Це було обличчя не тільки хороброї, а й завзятої людини. Він був скупий на слова та жести, дуже рухливий, спритний і міцний. 1ком.--Родом він був із Португалії, але добре знав англійську мову.Чоловік він був мовчазний, команди тримався осторонь, однак справу свою знав добре. Років йому десь із 40.Це був чорнявий, сухорлявий, моторний, середній на зріст і,певно, дужий чоловік. Він ніколи не говорив ні про своє минуле, ні про свою родину. 2ком.--За походженням він американець, дужий, високий, але давно вже живе в Болівії. Він здавався приємним , але в його зовнішності було щось, що насторожувало, особливо малого Джека. Конкурс V.Літературне доміно. Учням в конвертах дано слова, з яких вони повинні скласти вислів з твору. (Хто швидше виконає, той і переможе в даному конкурсі). --І, про, вас, вам, думаю, допомогти, щоб, втік,я. (Я думаю про вас і втік, щоб вам допомогти) --І, поранив,мій,Негору, провідник, тут, смертельно, пограбував. (Тут мене смертельно поранив і пограбував мій провідник Негору). Рекламна пауза (Слово вчителя) Чи знаєте ви, що у своїх творах Жюль Верн передбачив наукові відкриття та винаходи: акваланг, телебачення і космічні польоти, а також великі підводні човни, здатні тривалий час перебувати в плаванні.
Конкурс VІ.Розкажи Історію.Кожній із команд запропоновано по 2 ілюстрації.Учні повинні розповісти епізод із твору,який зображений на цій ілюстрації.
Конкурс VІІ.Дуель капітанів.Переможцем в цьому конкурсі буде той капітан, який за одну хвилину назве більше слів, які вживаються у мові мряків (професійні слова) Конкурс VІІІ.Хто швидше. Командам дається завдання розшифрувати криптограму.Хто швидше розшифрує, той і переміг у цьому конкурсі. 51,23,21,43,23,//53,33,43,11,31,61,51,72,22,31,32,53,63,64,//12,11,31,81,51,22//33,61,43,61,43,61,82,11,41,11,74,63,64//11,72,23. (Добро,справедливість завжди перемагають зло) Ключ до криптограми
Підведення підсумку змагання. Оцінювання і мотивація оцінок. ІV.Підсумок уроку (з огляду на зміст та виховну спрямованість твору якщо залишиться час учням можна запропонувати продовжити речення). --Коли я стану дорослим, то буду... --Коли я стану дорослим, то не буду... --Коли я подорослішаю, то завжди... --Коли я подорослішаю, то ніколи.. --У дорослому житті я хочу... --У дорослому житті я не хочу...
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |