Головна » Зарубіжна література |
Мета: ознайомити з фактами біографії В.Шекспіра, творчим спадком драматурга;з’ясувати суть шекспірівського питання, розвивати логічне мислення, виховувати допитливість. Обладнання: портрет В.Шекспіра, виставка різних видань творів драматурга.
Хід уроку
1.Орг.момент (Аналіз контрольної роботи) 2.Робота над темою уроку 1.Слово вчителя. Сьогодні ми з вами відправимося у незвичайну подорож, під час якої познайомимося з незвичайною, таємничою, талановитою особистістю, письменником і драматургом доби Відродження – В.Шекспіром. Під час подорожі ви повинні вести записи, які допоможуть вам підготувати домашнє завдання. ( На фоні музики з’являється учень - історик, який знайомить присутніх з театром шекспірівської доби) У 70-роки XVI ст.. у Лондоні з’явилася велика група акторів, що називали себе слугами графа Лестера. Вони починали грати на порогах готелів, як робили це за часів своїх мандрівок. У 1576 році тесляр Джеймс Бербедж побудував один з найперших театрів у Лондоні. Згодом він став керівником трупи. Назвали театр «Глобус» і через 23 роки його визнали найбільшим серед шести лондонських труп.
Саме з цим театром доля звела В.Шекспіра. Кажуть, що він спочатку стеріг біля театру коней, потім став суфлером, актором. Шекспір разом з акторами переробив декілька творів інших авторів, а вже потім спробував писати сам. П’єси драматурга користувалися успіхом, і незабаром ім’я Шекспіра стало популярним. Усі свої 37 п’єс драматург написав для театру «Глобус».Саме завдяки йому, а також грі талановитого трагіка Річарда Бербеджа «Глобус» став кращим театром Англії.
2.Розповідь учнів - біографів.
Учень 1.Як не дивно, але про життя Шекспіра відомо дуже мало. Народився він 23 квітня 1564 року у Стратфорді - на – Ейвоні в сім’ї торговця й чинбаря. Навчався в граматичній школі».
Учень 2. У 18 років одружився. А потім з невідомих причин покинув усе й поїхав до Лондона. Там він почав працювати в трупі театру «Глобус».
Учень 1.Говорять, що спочатку Шекспір був актором, потім йому доручили «оновлювати» старі п’єси, а через деякий час він спробував писати сам. Платня драматурга була мізерною. Значно вигідніше було бути актором, оскільки в такому разі з’являвся багатий покровитель. Можливо тому Шекспір не цурався грати на сцені й писати п’єси.
Учень 2.Поступово його популярність як драматурга зростає, він стає не тільки актором, а й режисером власних вистав. Матеріальний добробут Шекспіра покращився, митець купує ще один будинок у рідному Стратфорді.
Учень 1.Разом з тим драматург починає клопотання про одержання дворянського герба. Це тривало протягом 20 років. Учень 2 Відомо, що герб Шекспірів мав форму щита, який пересікається по діагоналі списом. Угорі щита на вінкові стояв сокіл, що тримав у піднятій лапі спис: «Той, що вражає списом». Учень 1. У 1613 році В.Шекспір повертається до рідного містечка. 23 квітня 1616 року у 52 роки він помирає.
Учень 2. Творчий доробок митця складає 37 п’єс, 154 сонети і 2 поеми.
3.Розповідь учня – літературознавця.
Шекпірівське питання. Вам уже знайоме так зване гомерівське питання: чи існував Гомер насправді, чи він був автором поем «Іліада» та «Одіссея». Таке ж запитання щодо великого Шекспіра ставлять собі протягом чотирьох століть. Що ж викликає сумнів у науковців? Шекспір був не дуже освіченою людиною,а у своїх творах він виявляв різнобічну обізнаність у багатьох галузях знань: про медицину він писав, як лікар, про закони – як юрист, про рослини – як ботанік. Вражає й словниковий запас письменника: 30 тисяч слів, до того ж знання іноземних мов. Сумніви підігрівали відсутністю рукописів п’єс, хоча цьому є пояснення: рукописи могли згоріти разом із театром «Глобус». І все ж таки єдиним правдоподібним претендентом у «Шекспіри» є сам Вільям Шекспір.
4.Слово вчителя ( на фоні музики) Кем был ты – стратфордским ростовщиком, Дававшим в долг в столице Альбиона? Актером – королем, лишенным трона, Пугавшим принца призраком – отцом?
Иль графом, заточенным пером Писал в своём поместье отрешенно? Иль «новой жизнью» жалкого шпиона, Создавшего «посмертно» тайный том?
Мне все равно – пусть будут лишь Фальстаф, Ромео, Лир, Мальволио, Просперо… Твой гений – трагикомедийный нрав –
Я принял без остатка весь на веру. Смотри ж на нас в величии своём С Портрета, Потрясающий копьём!
3.Підсумок «Мікрофон» Продовжити речення: «На сьогоднішньому уроці я дізнався…..», «Суть «шекспірівського питання» полягає …..», « Одним з перших театрів у Лондоні був…» (Кожен учень отримує картку з незакінченими реченнями).
4.Домашнє завдання. Скласти опорний конспект
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |