Головна » Зарубіжна література |
Мета: навчити учнів аналізувати тексти; розкрити алегорію і сатиру, спрямовані на викриття суспільних недоліків в Англії XVIII століття; удосконалювати навички свідомого, виразного читання, зв’язного мовлення; виховувати вдумливого читача. Обладнання: тексти роману, ілюстрації до роману, схема, дидактичний матеріал. Хід уроку: Сатира – своєрідне дзеркало, в якому кожен, хто дивиться в нього, бачить, як правило, обличчя всіх, крім свого власного. Дж. Свіфт
Оголошення теми, мети та завдань уроку
Актуалізація опорних знань
Вправа «Мозковий штурм »
3. Назва памфлета: «Війна …». (… книжок)
Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
Вступне слово вчителя Як ви вже знаєте, Дж. Свіфт був настоятелем найбільшого собору в Ірландії. Він займався не тільки церковним, а й політичними справами. Публікував памфлети, спрямовані проти жорстокої політики англійського уряду на захист прав пригноблених ірландців. Як ви розумієте вислів Свіфта, що служить епіграфом до твору?
Словникова робота
Сатира - різновид комічного; гостре нещадне висміювання людських або суспільних вад. Іронія – різновид комічного, прихована усмішка. Алегорія – художній засіб, за допомогою якого узагальнене поняття розкривається через конкретний образ. Антитеза – протиставлення явищ, понять, почуттів, думок, характерів.
Проблемні завдання
Подумайте, з якою метою Свіфт вигадав Ліліпутію.
Вибіркове читання
Знайдіть у тексті портретну характеристику імператора Ліліпутії. Як у ній виявляється авторська іронія? («На зріст він майже на цілий ніготь вищий за першого-ліпшого із своїх придворних; самого цього досить, щоб викликати особливу повагу до нього» ).
Бесіда за прочитаним
Чи достатньо того, щоб перша особа держави була на зріст вища за інших, аби викликати до неї особливу повагу? ( Звичайно, що ні. Перша особа держави повинна бути освіченою людиною, патріотом ).
Коментар учителя Чим більше ми дізнаємося з тексту про державний устрій, закони та звичаї Ліліпутії, тим більше нас вражає безлад, жорстокість, жадібність, дріб’язковість ліліпутів. Кого з героїв твору автор протиставляє ліліпутам? ( Гуллівера ).
Бесіда з учнями Які ще прийоми використовує автор, зображуючи життя ліліпутів? ( Сатира, іронія, алегорія ).
Коментар учителя
Завдяки Дж. Свіфту ми мали змогу подивитися на Англію XVIII ст. через зменшуване скло – вигадану країну Ліліпутію. Я пропоную перекинути місток з XVIII в наше сьогодення. Як ви вважаєте, ті проблеми, які існували в англійському суспільстві, не мають місця в нашій державі?
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Заповніть таблицю « Закони, традиції, звичаї, спосіб життя ліліпутів ».
Письмо Обряд поховання Суд Покарання злочинців Винагорода достойних Призначення на державну посаду
Проблемне запитання
Тепер ви вже знаєте, що Ліліпутія – це Англія в мініатюрі. Перечитайте ще раз епіграф уроку і скажіть, чи впізнали англійці себе в ліліпутах? Свою думку доведіть.
Заключне слово вчителя
Сьогодні ми з вами розглянули питання стосовно проблем у внутрішній політиці Ліліпутії. Як ви гадаєте, ліліпути бачили негаразди у своїй державі? Ні. Вони навіть хотіли встановити подібний порядок і в сусідній державі Блефуску. З цією метою ліліпути вирішили її загарбати, використавши свого в’язня Гуллівера.
Домашнє завдання
Дібрати цитати про війну між Ліліпутією та Блефуску; визначте алегоричне значення таких образів: Країна Ліліпутія – це...
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |