Головна » Зарубіжна література |
Мета: допомогти учням усвідомити пізнавальне значення твору, визначити елементи географічного роману, показати романтику пригод, велич науки та знань у творі, поглибити знання з географії; навчати орієнтуватися у тексті роману, складати план; удосконалювати навички текстуального аналізу, «словесного малювання», розвивати логічне мислення учнів, уміння узагальнювати, робити висновки, стисло переказувати текст; виховувати повагу до наукових знань, сприяти вихованню сміливості, мужності, відваги, шляхетності. Обладнання: текст роману Ж.Верна «П'ятнадцятирічний капітан», виставка ілюстрацій до роману, фізична карта світу, конверти із словами, комп’ютерна презентація, відеозаписи Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів Форма проведення: гра – подорож Девіз уроку - Життя – це пригода, в якій є місце подвигу(3 слайд)
ХІД УРОКУ: І. Мотивація навчальної діяльності учнів. Одним з кращих творів знаменитого французького письменника Жюля Верна став пригодницький роман «П'ятнадцятирічний капітан», який приковує увагу читачів завдяки заворожуючому, захоплюючому сюжету. Герої романа впродовж півроку переживають безліч дивних пригод у відкритому морі і в тропічних лісах Африки, куди їх закидає зла доля в особі злочинця і работорговця Негоро. І в цих пригодах найяскравіше виявляється Дивний характер юного капітана Діка Сенда. Жюль Верн писав, що в своєму творі «намагався показати, що можуть зробити розум і хоробрість підлітка в боротьбі з небезпеками і труднощами, що змусили його покласти на себе відповідальність, не властиву його віку» Кращі якості п'ятнадцятирічного капітана — сила волі, енергійність, відвага, наполегливість, справедливість і благородство — зробили його одним з найулюбленіших героїв французької літератури. А сам роман був і залишається в числі найбільш популярних творів Жюля Верна. ІІ. Оголошення теми та мети уроку.(2 слайд) Куди ж ми з вами будемо мандрувати? Сторінками роману видатного французького письменника Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”. А що треба для того, щоб мандрівка була безпечною, цікавою і повчальною? А чого чекаєте ви від нашої мандрівки? Отже, під час нашої подорожі ми повторимо все, що знаємо про цей твір та його героїв, його жанр та важливі питання, які вирішував автор. Під час мандрівки вас чекатимуть випробування на знання, вміння, творчу фантазію Отже, сьогодні ми ставимо перед собою такі навчальні цілі. (4 слайд) ІІ. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів. Щоб нам щасливо вийти в плавання, треба вийти з порту “Інформаційний”, щоб перевірити, чи знаєте ви текст роману. (6 слайд) Пропоную вам невеличку вікторину. Скільки років Діку Сенду?
Отже, перше випробування ви пройшли успішно, а значить отримуєте перше слово із афоризму автора роману. (Життя) Теорія літератури Роман “П’ятнадцятирічний капітан”-це пригодницький чи географічний роман? Я вважаю, що … Тому що … Наприклад …. Отже … ПРИГОДНИЦЬКИЙ РОМАН – один зрізновидів роману, що наповнений великою кількістю пригод та незвичайних подій. Йому притаманний напружений сюжет, насичений таємницями, загадками, незвичайними подіями у їхньому розвтку. ГЕОГРАФІЧНИЙ РОМАН – науково обгрунтований роман, в основі сюжету якого покладено географічну помилку. ВИСНОВОК. Роман Ж.Верна „П`ятнадцятирічний капітан”—пригодницький географічний роман. Герої потрапляють в різні екстримальні ситуації, з яких виходять переможцями, хоча і втрачають дорогих людей. (7-8 слайди) Словникова робота Пілігрим-мандрівник, подорожній.(9 слайд) Отримуйте ще один фрагмент афоризму ( - це ) і вирушаємо далі до рифу “Помилковий”. Треба бути уважним, щоб шхуна не потрапила на риф, бо буде аварія і далі пливти не зможемо. Які герої з`являються на борту „Пілігрима”? Розподіліть на пасажирів шхуни і на членів команди.
«Четвертий зайвий» (12 слайд)
Південна Америка, Африка, Європа, Північна Америка. Отже, ви знайшли ще три слова (пригода, в якій )y
Вирушаємо далі до острова Героїв. Тут першим завданням буде підібрати слова на кожну букву імені персонажа (13 слайд)
Д - доброта Н - ненависть І - ініціативний Е- егоїст К- капітан Г- грабіжник С- сміливість, совість О- огидний Е - енергійність Р- работорговець Н - надійність О- облудний Д - дієвість, дія
Що є спільного у цих персонажів? Які риси характеру кожного з них ще не названі?(14 слайд) Ось уже ми наближаємося до берега Науки, де нас чекають найскладніші випробування. Використовуючи знання про рослинний та тваринний світи Південної Африки, доведіть, що мандрівники опинилися саме на цьому континенті? Життя – це пригода, в якій є місце подвигу.
Прийом “Скринька”: на кольорових листочках напишіть Що потрібно справжньому мандрівникові? (20 слайд) Для цікавої подорожі необхідні... Підсумкова бесіда. -Чого навчають нас романи Жуль Верна? (21-22 слайд) Перегляд відеофільму про значення романів Жуль Верна Підсумок уроку. Метод «Кошик» У млинок – кидаємо те, що розважило. У смітник - неправильний, на вашу думку, вчинок героїв. У валізу – що візьмемо в життя.( 23 слайд) Домашнє завдання. Підібрати цитати до характеристики Діка Сенда
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |