Головна » Зарубіжна література

Прислів’я та приказка - мудрість народна

Мета: вчити учнів розуміти глибинний зміст народних висловів, а також збудити бажання фантазувати, висловлюватися, реалізувати власні здібності, визначаючи розуміння процесів навколишньої дійсності; формувати відчуття вільного мовлення; розвивати логічне мислення, навички роботи з книгою; виховувати порядність,чесність, доброзичливість.

 Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: виставка книг, ілюстрацій до прислів’їв і приказок, підручники,  збірка прислів’їв та приказок, висловлювання.

Структура уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

         Вчитель: оголошує тему і мету уроку, запис у зошити.

ІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

         Вчитель: в глибоку давнину людьми складалися пісні, билини, загадки, прислів’я і т.т. – безсмертні твори людської мудрості, фантазії. Вони створювалися у часи, коли не було писемності і слово передавалося усно.

Які ж твори входять до складу УНТ?
(правильно об’єднавши частинки слів, ви прочитаєте назви жанрів УНТ, запишіть їх)

Скоро, Піс, Мі, За, Би, Каз, При, Прис, Прик,

ки, лів’я, казки, мети, фи, мовки, гадки, лини, ні

    Вчитель: усна народна творчість – це скарбниця народної мудрості. Кожне прислів’я сповнене змісту; недарма говорять «Всякая пословица недаром молвится».

Поясніть, як ви розумієте цей вислів?
Чому в народі говорять «Приказка – квітка, прислів’я – ягідка»? Що це означає?

/ робота з термінами «прислів’я і приказка»/

Наведіть приклад прислів’їв і приказок, використовуючи підручник, поясніть ваш вибір.

Прислів’я охоплюють весь спектр життя людини тому тематика їх різнобічна.

Наведіть приклади тем прислів’їв і приказок
Запишіть у зошити по 5 прислів’їв і приказок за темами:

1 варіант – праця

2 варіант – навчання

3 варіант – Батьківщина

/перевірка запису/

Підкресліть слова на які потрібно робити логічний наголос, які потрібно виділити. Прочитайте виразно.
Намалюйте усний малюнок, що ви уявляєте, коли чуєте:

Зустрічають по-одягу  -  проводжають по розуму.
В гостях добре, а в дома краще.
Руками сонце не закриєш.

Згадайте відомі вам прислів’я, приказки. Коли, за яких обставин ви їх почули?

/робота з збіркою прислів’їв та приказок/

Прочитайте прислів’я виразно, відриваючи очі від сторінки, кидаючи час від часу  погляд на слухачів. Спробуйте повторити по-пам’яті.
Конкурс на кращого знавця прислів’їв та приказок (говорять ланцюжком)
Яке прислів’я ви згадаєте, якщо певний час не могли розв’язати задачу, а разом з товаришем зробили це швидко?
Що скаже вчитель учневі, який першим виконав завдання, але зробив його неправильно?
Якщо хтось піддається страху, перебільшуючи?
Якою ви уявляєте людину, про яку говорять, що вона:

Мухи не образить; Вкладає душу у справу; Працює з вогником.

Поясніть пряме і переносне значення прислів’їв:  «Що в воду впало, те пропало»,  «Яка яблунька, таке й яблуко».
Впишіть в клітинки прислів’я за змістом, яке відповідає цій історії:

Собака лежала під хлівом на сіні. Корові захотілось сінця,  вона підійшла під хлів і тільки схопила віхоть сіна -  собака загарчала і кинулась на неї. Корова відійшла і сказала:

«Хоча б сама їла, а то…»

 

ІІІ. Узагальнення вивченого матеріалу

Які жанри фольклору вам відомі?
Для чого використовуються народні прислів’я?
Яке прислів’я або приказка вам найбільше до душі? Поясніть чому.

ІУ. Підведення підсумків уроку.

      Аргументація оцінок.

У. Домашнє завдання.Напишіть оповідання заголовком до якого стала б приказка «Друзі пізнаються в біді».


Теги: прислівя, Овчаренко О.А.
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 1177/160


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar