Головна » Зарубіжна література |
Мета. Познайомити з розвитком персько-таджицької поезії упохи Середньовіччя як складової частини світової літератури, ознайомити з життєписом корифея персько-таджицької літератури Абу Абдаллаха Джафара Рудакі, прищеплювати інтерес до творчості Рудакі, виховувати повагу до його високої громодянської позиції, формувати загально-людські цінності: добро, милосердя, взаєморозуміння між людьми, справедливість. Дати поняття про бейти. Рубаї, газелі. Обладнання: Карта по місцях корифеїв таджицько-перської поезії”, портрет Рудакі, грамзапис народних пісень і мелодій Таджикистану, шуму водоспадів.
Хід уроку: І.Орг хвилина. 2. Сприймання нового матеріалу.
2.1Бесіда Учитель. Діти, що ви знаєте про історичне та культурне минуле крїн Середньої Азії та Близького Сходу? Прошу знавців історії допомогти нам.
Учень- історик (заздалегіть підготовлений). На Близькому Сході у середні віки, тобто в ІХ-ХVІст, відбувалося культурне відродження, відоме під назвою мусульманського Ренесансу. Ще його називають „золотим віком” розвитку арабської та ірано-таджицької літератури, зокрема поезії.
2-й учень. Ще у VІІ-VІІІст. Землі Ірану, частини території Кавказу та Середньої Азії завоювали араби. Тут примусово запроваджувався іслам, укорінювалися мова і писемність завойовників. Арабська мова стала в цих країнах єдиною літературною мовою Арабського халіфату. Згодом вона відігравала роль світової мови,тому й література стикалася з світовою культурою.
3-й учень. Досягнення арабської культури і науки впливали на розвиток навіть європейських середньовічних країн. Це виявилось в математиці-і до цього часу ми користуємося арабськими цифрами. Досягли високої майстерності та витонченості різні ремесла.
4-й учень. Арабо-ісламська культура в VІІ-ІХ ст. Настільки збагатила і підштовхнула у своємо розвитку персько-таджицьку літературу, що, по суті, створила передумови для виникнення класичної літератури рідною мовою-мовою фарсі. За відродження своєї мови, культуриі активізувалися антиарабські виступи, в результаті яких до влади прийшли іранські династії і відродилися рідна мова (фарсі) та іранські традиції. Місто Бухара стало не тільки столицею східно-іранської держави, незалежної від Арабського халіфату, а й центром культурного життя Східного Ірану і Середньої Азії. В Бухарі сформувалась і процвітала перша школа поезії та прози мовою фарсі. Тут розвивалися такі поетичні жанри класичної літератури, як рубаї (лірико-філософські чотиривірші), газель (ліричний вірш із кількох дворядкових віршів), бейти (двовірші).
Учитель. Дякую історикам за цікаву інформацію. А, ви, діти, не хотіли б помандрувати до цих країн, ознайомитись з перлинами світової поезії, якими славляться Таджикистан і Персія, а нині Іран, ще з часів середніх віків? 2.2.Виступи учнів про життя і творчість Рудакі (2-3+учні)
2.3. Доповнення вчителем
2.4 Робота в парах. Інтерактивна вправа. Скласти асоціативну характеристику Р Рано пізнав смак слави У учитель і наставник молоді Д допитливий А «Адам поетів» К кращий поет І і талановитий
2.5. Знайомство з жанрами: Словникова робота Бейт… 2.6. Коментоване читання віршів Рудакі з підручника.
2.7. Творча робота в парах Намалювати символи, з якими виникли асоціації після знайомства з віршами Рудакі.
3. Закріплення нового матеріалу. Виставка дитячих малюнків.
1) Робота в мікрогрупах. Скласти власні бейти на сучасну тематику 2)Читання власних бейтів учнями.
4. Підсумки
Чому вас навчила поезія Рудакі? 5. Д/з вивчити напам’ять газелі рубаї (за вибором)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |