Головна » Зарубіжна література |
Мета. Розкрити головний конфлікт казки – зіткнення краси живої і неживої; показати велич людського серця, розвивати мислення, вміння працювати з текстом, аналізувати інформацію, виховувати доброту, розуміння справжньої краси. Обладнання: портрет Г.Х. Андерсена, ілюстрації до твору, малюнки учнів, музика Вівальді «Пори року» ( «Зима»). Що ж, почнемо! Коли дійдемо до кінця нашої казки, то будемо знати більше, ніж тепер. Г. К. Андерсен Краса врятує світ. Ф. Достоєвський
Хід уроку І Виклик Слово вчителя Андерсен казав: «Я із задаволенням писав свою останню казку «Снігова королева. Я до того захопився нею, що вона, ніби танцюючи, вилилась на папір». Чому так легко писав Андерсен казку «Снігова королева»? Повернемось до цього питання в кінці теми і порівняємо ваші відповіді з тими, які були на початку уроку.
Робота з епіграфами Чи цікаво вам дізнатися, про що ми «будемо знати більше ніж тепер», у кінці казки? Що мав на увазі Андерсен?
На дошці записано три запитання: Чому Андерсен із задоволенням писав казку «Снігова королева»?
ІІ Осмислення Що таке «краса», на вашу думку? (Записати в зошити) (Порівняємо відповіді в кінці уроку). Хто і що красиве в казці Андерсена? (Відповіді фіксуються на дошці: троянди, сніжинка, Герда, Снігова королева, принц і принцеса, розкішні сни, чарівний сад...) У казках добро завжди перемагає зло. Вчинки яких героїв і кому принесли зло в казці? (Робота в парах) (Відповіді фіксуються на дошці: троль, Снігова королева, бабуся – чарівниця, розбійники...). Знайдіть моменти тексту, які це підтверджують, зачитайте («Снігова королева дихнула холодом на наших братиків та сестричок...») Чому снігова королева викрала саме Кая?
Відповіді груп.
«Впізнай героя» Її личико – привітне,миле, кругленьке і рожеве, як троянда. (Герда) Отже, Герда нагадує....троянду. Снігова королева зіткана зі....сніжинок. Чим, на вашу думку, краса троянди відрізняється від краси сніжинки? Чому?
Як Кай розказує про красу сніжинки? («Поглянь крізь скло, Гердо...») Згадайте, що відбувається з вашими очима коли ви дивитися на сніг в сонячний день? (Сніг сліпить очі) Отже, Кай був… засліплений чим? (Красою Снігової королеви) Коли Снігова королева посадила Кая в карету, про що він згадав і про що забув? (Санчата. Герду і бабусю) Як міг Кай забути Герду і бабусю, адже це близькі йому люди?! (Кай, засліплений красою Снігової королеви, втрачає... пам¢ять. Забуває про найдорожче в житті: Герду, бабусю, троянди, які вони разом вирощували і які він... затоптав. Все це для нього тепер не гарне, не потрібне) А хто ще у кого намагається відібрати пам¢ять? Яким чином? (Бабуся – чарівниця у Герди) Про кого думала бабуся – чарівниця коли сховала троянди і почала розчісувати коси Герді? А Снігова королева, - коли забрала Кая? (Про себе)
Порівняйте Кая до зустрічі зі Сніговою королевою і після. (записати на дошці)
Що необхідно зробити, на вашу думку, щоб вивести його з такого стану?
«Мозковий штурм» Чому саме Герда може допомогти Каю? (Герда- не пам¢ятає образ, віддає найдорожче – червоні черевички, босоніж вибігає на шлях пізньої осені, перемагає страх, холод, біль…). («Ох, як же натомилися її маленькі ніжки. Як холодно й вогко було навколо!».)
Прослухайте музику Вівальді «Пори року». («Зима») Який момент казки нагадує музика? Знайдіть і зачитайте. («Назустріч їй ринув крижаний струмінь снігових пластівців...») У чому ж сила Герди? (В чистому, дитячому, живому серці). Згадайте слова фінки: «Я не можу дати їй більше сили, аніж вона має тепер».
ІІІ Рефлексія Які ознаки живої і неживої краси в казці?
Мікрофон Ми вже знаємо більше.... Андерсену легко писалося, тому що.....
ІV Домашнє завдання Написати есе «Справжня краса полягає в...», або скласти сенкан «Жива краса».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |