Головна » Зарубіжна література |
МЕТА: Познайомити з творчістю англійської письменниці Памели Треверс та її повістю-казкою. Вчити сприймати великі за обсягом тексти цілісно, називати основні ознаки повісті-казки як жанру, висловлювати оцінні судження морального і етичного характеру про події, вчинки персонажів, знаходити описи в художньому творі, удосконалювати навички читання. Розвивати зв'язне мовлення, образну пам'ять, творчу уяву; поширювати і уточнювати словниковий запас учнів. Виховувати позитивні почуття, інтерес до уроку. ОБЛАДНАННЯ: виставка книг П.Треверс, записи на дошці (тема уроку, деформовані тексти - додаток 1, гра «Незвичайна математика», словникова робота), фонограма- мелодія, набір букв (а, б, в,), чорний ящик з набором речей. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. Вчитель промовляє слова девізу, створюючи позитивну атмосферу роботи на уроці: Пролунав дзвінок - Починається урок. Працювати будем всі, Щоб почути у кінці, Що в 4-В класі Діти - просто мо-ло-дці! II. Вправи на підвищенні швидкості читання і розвитку мислення. 1. Гра «Незвичайна математика» - Виконайте дії і прочитайте утворений результат - слово: ПОВІНЬ - НЬ + СТО - О + Ь =... (ПОВІСТЬ) КАЗАН - АН + КАР - АР + А =... (КАЗКА) Що таке повість-казка?
2. Робота з деформованим текстом (діти працюють по варіантах, Слова записані на дошці - додаток 1) Прочитайте текст, роз'єднуючи слова. III. Повідомлення теми та мети уроку. Проблемна ситуація (діти працюють в парі, текст надрукований на картках - додаток 2) Прочитайте текст, роз" єднаючи слова, визначте його автора і назву. IV. Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом Памели Треверс. 1. Опрацювання статті підручника «Памела Треверс» (діти читають мовчки) а) бесіда за прочитаним: Що дізналися про англійську письменницю? б) вибіркове читання: Яка книга принесла всесвітню славу П.Треверс? V. Виставка книг П.Треверс про Мері Поппінс («Мері Поппінс повертається», «Мері Поппінс відчиняє двері», «Мері Поппінс у парку», «Мері Поппінс у Вишневому провулку», «Мері Поппінс на кухні», «Мері Поппінс і сусідній дім») Рекомендації вчителя до читання цих книг у вільний час і запис своїх вражень стосовно прочитаного у читацький щоденник.
VI. Опрацювання повісті-казки (уривки) "Мері Поппінс» /. Словникова робота. а) читання колонок швидко і правильно: (слова записані на дошці). - Прочитайте слова 1 ряд (група) 2 ряд (група) 3 ряд (група) Містер Тлуста Стурхнув Місіс Старомодний Пирхнула Силует Ґречний Остовпіла - Визначте частини мови, поясніть значення слів (робота в малих групах - по б) мовно-логічні завдання: Доберіть синонім до слова СИЛУЕТ. 2. Первинне ознайомлення з текстом. Після того, як ви, діти, коротко ознайомились з творчість П.Треверс і провели підготовку до читання повісті-казки, що будемо робити далі відповідно нашої теми уроку? Які ваші пропозиції? (почати читати твір). а) читання комбінованим способом (вчитель вмикає фонограму і починає б) тексти на перевірку усвідомлення читання (робота в парі - піднімають 3. Повторне читання казки-повісті. а) вибіркове читання Чому старші діти сім'ї Бенкс з тривогою чекали нову няню?
б) читання в особах (уривок на с.300). Завдання для дітей, які будуть читати: - Читаючи в особах, намагайтеся передати почуття подиву і захоплення дітей Завдання для дітей, які будуть слухати: - Придумайте по одному запитанню кожному читаючому учневі, відповідно (Наприклад: Чим була вражена Джейн? 4, Розвиток зв’язного мовлення Розгляньте малюнок до казки на с.297. 5. Вправи на розвиток швидкості читання а) гра «Криве дзеркало» - Знайдіть і прочитайте речення-опис Мері Поппінс, замінюючи прикметники б) гра «Хто швидше» - Знайдіть і прочитайте речення за моєю підказкою - початком (кінцем) в) гра «Чорний ящик» (вчитель дістає з ящика по черзі речі, а учні шукають в тексті і читають відповідне речення) - В яких реченнях говорять про ці речі: вишнева гілка; капелюшок і валізка; 6. Лист від Мері Поппінс А це що таке? (вчитель дістає з ящика лист).
VII. Підсумок уроку Чи сподобалась вас повість-казка П.Треверс? VIII. Рекомендації для додаткового самостійного читання - Щоб надовше зберегти ці приємні враження і почуття, я пропоную вам IX. Емоційно-чуттєвий підсумок роботи учнів на уроці. Визначте свій настрій в кінці уроку оплесками (вчитель показує три різні вирази дитячого обличчя: сумне, радісне, стримане). Всі ви, діти - молодці, Гарно працювали! Але дзвоник пролунав, І усім нам нагадав, Що урок вже час кінчати, Треба йти відпочивати!
Додаток 1 1 -варіант Цяісторіясталасябознаколизатихчасівколивашібабусійдідусящебулималимиді тлахами. Цедужеважливаісторіябовніййдетьсяпротеякупершевідкрилися шляхиміжземлямиНарніїтанашимсвятом. (Клайв Стейплз Льюїс «Хроніки Нарнії. Небіж Чаклуна» (уривки) «Не ті двері») 2-варіант ГанявсяганявсяБратецьЛисзаБратцемКроликомтакісякпримудрявсяабийого Спіймати. АКроликтакісякпримудрявсяабийогоЛиснеспіймав. Нуйбісізним сказавБратецьЛис. (Джоель Чендлер Харріс «Казки Дядечка Римуса» (уривки) «Братець Лис і Братець Кролик») Додаток 2 Тутпостатьзгинаючисьіхитаючисьпідпоривамивітрувідчинилахвірточку Ідітипобачилищовонаналежитьжінці.Однієюрукоюжінкапритримувала капелюшокадругоютягнулавеликувалізку.
Додаток З 1. Місіс Бенкс написала до газет прохання: а) знайти двірника для їхнього будиночка; б) надіслати їй якомога швидше кількох няньок; в) допомогти відшукати репетитора з математики для дітей. 2. Стару няньку звали: а) Кеті; б) Мері; в) Памела. 3. Нова нянька Мері Поппінс з'явилася: а) вдень; б) вранці; в) ввечері. 4. Що допомогло Мері швидко дістатися будиночка: а) вітер; б) вода; в) сонце. 5. У Мері Поппінс були очі: а) сині; б) карі; в) зелені. 6. Які ліки давала Мері Поппінс Майклу: а) аспірин; б) молоко; в) полуничне морозиво. 7. Що дала М.Поппінс перед сном Близнюкам: а) воду; б) молоко; в) сік.
Додаток 4 Лист Дорогі діти! Сьогодні ви прочитали уривок однієї з найцікавіших казок, які створила Памела Треверс. Попереду ще багато непрочитаних творів (великих і маленьких) різних авторів (відомих і невідомих). Тож читайте побільше, дізнавайтеся про все що було, є і буде. Адже, книга - ваш порадник, джерело знань, добрих думок і почуттів. Читайте! Людина, яка любить і вміє читати, щаслива людина! Мері Поппінс
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |