Головна » Зарубіжна література |
Мета: ознайомити з поняттям «літературна казка», з творчістю О. Пушкіна — видатного російського поета, шанувальника народної казки; ознайомити зі змістом вступу до поеми О. Пушкіна «Руслан і Людмила» та його художніми особливостями; розвивати навички виразного читання, аналізу поетичного твору, уміння висловлювати свою думку щодо прочитаного; виховувати любов до художнього слова, естетичний смак.
ХІД УРОКУ І. Мотивація навчальної діяльності — Знайомство з новим письменником, новим твором схоже на невелику подорож до іншої країни, під час якої усвідомлюєш, що люди на нашій землі хоча й різні, проте найбільше в житті цінують добро, любов, чесність, справедливість; вони здатні мріяти і намагаються втілити мрії в життя. Красиве, дотепне, сповнене фантазії, вигадки, творчої уяви художнє слово дуже поважають у народі. Отже, наша заочна подорож — до Росії, де познайомимося з одним із найвидатніших її поетів — Олександром Сергійовичем Пушкіним. — Видатний російський поет, старший сучасник О. Пушкіна, Василь Андрійович Жуковський подарував поетові свій портрет із написом: «Переможцеві учневі від переможеного вчителя в той високоурочистий день, коли він закінчив свою поему «Руслан і Людмила». Отже, на сьогоднішньому уроці ми дізнаємося, що це за казка-поема та як вона створювалася. II. Актуалізація опорних знань Робота у робочому зошиті. Завдання 1, 2, 3. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу 1. Слово вчителя — Як відомо, зі слів Орини Родіонівни Пушкін записав кілька народних казок, серед них була й така: «Що за диво,— говорить мачуха,— ось що за диво: біля моря-лукомор’я стоїть дуб, а на тому дубі золоті ланцюги, і по тих ланцюгах ходить кіт; угору йде — казки розповідає, вниз іде — пісні співає». Царевич прилетів додому і з благословення матері переніс перед палац дивний дуб». У цьому ж зошиті поета були й знайомі нам рядки з прологу до поеми «Руслан і Людмила» «Край лукомор’я дуб зелений…». 2. Повідомлення учнів про сюжет казки-поеми О. Пушкіна «Руслан і Людмила» (переказ) 3. Словникова робота Поема — великий віршований твір, у якому розповідається про життя та подвиги героїв, дається оцінка їхнім учинкам; пролог — вступ; лукомор’я — вигин морського берегу у формі лука; витязь — лицар, воїн; смарагдовий — яскраво-зеленого кольору; ватаг — ватажок, командир. 4. Слово вчителя — На уроці ми докладно ознайомимося лише з прологом до поеми. 5. Виразне читання «Прологу» до поеми О. Пушкіна «Руслан і Людмила» Завдання 4, 5 у робочому зошиті. 6. Обмін враженнями про прочитане — Що означає «руський дух»? Чи відчули ви його та у який спосіб? Завдання 7 у робочому зошиті. 7. Евристична бесіда, виконання пошуково-дослідницьких завдань Зі скількох частин, на вашу думку, складається пролог? (Із трьох: зачину (рос. присказки) — 1–6 рядки; основної частини — 7–29 рядки та кінцівки — 30–33 рядки, характерної для казок.) У пролозі часто (14 разів) повторюється слово «там». З якою, на вашу думку, метою? (Щоб підкреслити, що все діється десь там — у казці.) У кінці прологу автор говорить, що і він «там був», «і мед… пив», «і кіт учений» своїх казок його вчив. Що це означає? (Це означає, що в душу поета назавжди увійшов чарівний світ російської народної казки.) Завдання 8, 9 у робочому зошиті. 8. Читання тексту оригіналу (робочий зошит). Порівняйте текст оригіналу та перекладу. Зробіть висновок про якість перекладу (точність, художність). Завдання 10 у робочому зошиті. Робота зі словничком до тексту оригіналу у робочому зошиті. Робота з тематичним словничком до уроку у робочому зошиті. IV. Закріплення знань, умінь та навичок Робота у робочому зошиті з частиною «Підіб’ємо підсумки». V. Підсумок уроку. Оцінювання роботи на уроці. VІ. Домашнє завдання Вивчити напам’ять вступ до поеми «Руслан і Людмила».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |