Головна » Зарубіжна література |
Мета: проаналізувати пейзажі в повісті, визначити їхню роль у тексті: при зображенні почуттів, емоційно - психологічного стану героїв, в розкритті ідейного задуму твору. Закріпити знання учнів про образи – символи, навчитися пояснювати символічне значення явищ природи, її складників. Розвивати навички усного мовлення, виразного читання тексту, критичного мислення. Виховувати любов до рідної природи, формувати естетичні смаки. Обладнання: текст повісті; комп’ютерна презентація « Картини природи у повісті М.Гоголя « Тарас Бульба», малюнки учнів, аудіо файли із звуками живої природи. Тип уроку: урок – занурення в природу. Методи і прийоми: « усне малювання», проблемні запитання, складання опорних схем, « асоціативний ланцюжок», пояснення образів – символів.
ХІД УРОКУ:
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
* Рубрика « Пригадай!». Бесіда на повторення.
- Що таке пейзаж? - Які ви знаєте види пейзажів? - Як ви гадаєте, з якою метою автор використовує описи природи в художньому творі?
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ. III. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.
1). Перевірка випереджального домашнього завдання.
- Які ваші улюблені куточки природи? Поясніть чому? - Назвіть, які куточки природи використовує для опису М.Гоголь у творі « Тарас Бульба». - Захист власних малюнків на тему « Описи природи у повісті М.Гоголя « Тарас Бульба».
2). Робота з презентацією.
* ЗОБРАЖЕННЯ МІСЯЧНОЇ НОЧІ ( 2 слайд).
А. « Усне малювання».
- Розкажіть, за допомогою слів, яку картину місячної ночі ви уявили. - На чому ви зосередили б свою увагу ( Образи, кольори, звуки).
Б. Виразне читання опису місячної ночі ( за твором М.Гоголя) ( 3 слайд).
В. Проблемне запитання.
- Що цим пейзажем хоче сказати автор? Які емоції передати?
* ОПИС СТЕПУ ВДЕНЬ ( 4 слайд). А. « Психологічне спостереження».
- Які емоції викликають звуки степу?
Б. Виразне читання опису степу вдень ( за повістю « Тарас Бульба») ( 5 слайд).
В. Складання опорної схеми « Ключові образи степу вдень».
[Радиальная диаграмма]
Г. Проблемне запитання.
- З якою метою автор використовує у творі « Тарас Бульба» опис степу? - Як опис степу розкриває характер Тараса Бульби і його синів?
* СТЕП УВЕЧЕРІ ( 6 слайд).
А. Складання асоціативного ланцюжка до словосполучення « Степ увечері».
Б. Виразне читання опису степу у вечірній час ( за твором М.Гоголя) ( 7 слайд).
В. Складання опорної схеми « Ключові образи вечірнього степу».
[Радиальная диаграмма]
Г. Порівняльна характеристика.
- Як змінюється степ увечері?
* ОПИС ДНІПРА ( 8 слайд).
А. Довідка про річку Дніпро ( розповідає спеціально підготовлений учень).
Б. Виразне читання опису Дніпра ( за повістю « Тарас Бульба») ( 9 слайд).
- Яким Дніпро побачили наші подорожні?
* ПЕЙЗАЖІ – ОБРАЗИ - СИМВОЛИ ( 10 – 12 слайди).
Пояснення учнями символічного значення описів природи, використаних у творі М.Гоголя « Тарас Бульба». НІЧ - ………… СТЕП - ………. ДНІПРО - ……….
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
1). Підсумкова бесіда.
Яке значення мають пейзажні замальовки у розвитку сюжету повісті М.Гоголя?
2). « Заверши речення».
- Я думаю, що природа рідного краю …..
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
1). Написати невеликий твір – мініатюру на тему « Улюблений куточок Батьківщини». 2). Підготувати повідомлення про Запорізьку Січ, її закони та звичаї ( з використанням ілюстративного матеріалу).
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |