Головна » Всесвітня історія |
Мета: Розглянути причини занепаду Греції й піднесення Македонії; дати уявлення про Македонію як велику військову державу; Удосконалити навички роботи з підручником, установлення причинно-наслідкових зв'язків, удосконалити навички складання плану пункту параграфа. Виховувати толерантність, повагу до інших народів та любов до предмету. Тип уроку. Комбінований. Джерела: Мультимедійний підручник для ПК «Світ античної культури. 6 клас». (2009); Структура уроку Організаційний момент Війни між грецькими державами. Закріплення нових знань ХІД УРОКУ I, ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Фронтальне опитування. Назвіть стилі архітектурних колон. Чим вони відрізняються між собою? Переконавшись у якості знань, здобутих учнями на попередньому уроці й у ході виконання домашнього завдання, учитель готує клас до засвоєння нового матеріалу. Учитель відзначає, що із закінченням війни чвари в Греції не припинилися. ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Війни між грецькими державами. Робота зі схемою. Коментуючи схему, учитель звертає увагу, що основна боротьба за гегемонію в Греції точилася між Афінами, Спартою і Фінами. У ході Коринфської війни в це суперництво втрутилась і Персія, що здобула в результаті право знову панувати в Егейському морі. Жодне з грецьких міст не могло більше стати об'єднавчим центром для Греції. Перебуваючи в стані ослаблення, руїни й занепаду, Греція підкорилася більш сильному сусідові. 2. Розшарування населення Македонії. Філіп II. Робота за підручником. Прочитайте текст параграфа § 39 за планом, звертаючи увагу на такі питання: Розташування Македонії. Демонстрація відео фрагменту з фільму «Как создавалась империя: Фильм 2: Эпоха Александра Македонского». ЗАВДАННЯ: Визначте, які основні реформи були проведені в Македонії, завдяки чому їх провели успішно. Додаткова інформація У юності Філіпп прожив три роки у Фінах, у домі великого полководця Епамінонда, як заручник. Ставши царем і зміцнивши позиції центральної влади в Македонії, він поставив за мету підкорити грецькі міста. Першим кроком на шляху до мети було проведення військової реформи. Він створив так звану македонську фалангу, озброєну списами, довжина яких сягала шести метрів. Філіпп став широко застосовувати облогову техніку. Він використовував не тільки катапульти і «ворони» — потужні гаки, якими витягалися цеглини і камені з міських стін,— але й «черепахи» — механізми, які поєднували в собі таран і пристрій, що дозволяє розчищати дорогу. Уже в перші роки правління Філіп захопив ряд земель північно-західних і північно-східних сусідів Македонії, а потім завоював Амфіполь — найважливіший порт у північній частині Егейського моря. 3. Завоювання Греції Македонією. Робота за підручником. Прочитайте текст параграфа і складіть план. План (зразок) Привід до вторгнення македонського царя в Грецію. Додаткова інформація Вирішальна битва між македонським військом і об'єднаним військом грецьких міст відбулася в серпні 338 р. до н. е. біля містечка Херонеї. Сили еллінів складали 50 тис. осіб, армія Філіпа — близько 32 тисяч. Результат битви вирішила македонська фаланга: грецьке військо кинулося тікати. У 337 р. до н. е. на Коринфському конгресі був заснований Еллінський союз під гегемонією македонського царя. Філіп досяг своєї мети і поставив нову: завоювати Перське царство об'єднаними силами греків. Але цим планам царя не судилося збутися: під час весілля своєї дочки він був убитий. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ Учитель перевіряє план, складений учнями. Бесіда за запитанням. У чому, на ваш погляд, полягали причини занепаду Греції? V. ПІДСУМКИ УРОКУ Заключне слово вчителя. Учитель привертає увагу учнів до основних дат вивченого на уроці періоду (дати заздалегідь записані на дошці): 359—336 рр. до н. е. — правління царя Філіпа II Македонського; VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Опрацювати текст параграфа 39.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |