Головна » Правознавство

Розробка уроку „Права дитини”

Мета:

дидактична

ознайомлення із Конвенцією про права дитини, поглиблення знань учнів про права і обов’язки дітей

розвиваюча

розвинути в учнів уміння застосувати свої знання та навички, яких вони набули на уроках правознавства та в процесі позакласного правового виховання

виховна

виховання патріотичних почуттів, поваги до Конституції України, прав і обов’язків людини та громадянина. Поширення правової культури та освіченості в учнівському середовищі.

Основні терміни і поняття: Конвенція ООН про права дитини, декларація, конвенція.

Обладнання: Конституція України, Конвенція ООН про права дитини, презентація, картки – малюнки з правами дитини

Тип уроку: комбінований

Епіграф    Стався до дитини, як до кращого гостя в будинку. (Індійське прислів'я)

Структура уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів та підсумки уроку

V.  Домашнє завдання

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вступне слово вчителя.

Добрий день дорогі учні, гості. Я вітаю всіх вас на нашому уроці. Як і завжди, першим що ми зробимо, перевіримо ваші знання із попередніх тем. Я пропоную вам розгадати кросворд, ключове слово якого буде дуже актуальним до нашої сьогоднішньої теми.

1.Грецька богиня правосуддя та законного порядку

2.Він є главою держави і виступає від її імені.

3.Основний закон України.

4.Протиправне винне діяння за яке передбачена кримінальна відповідальність.

5.Юридично  визначений стійкий необмежений у просторі правовий зв’язок особи з певною державою

6.Нормативно - правовий акт, який має вищу юридичну силу приймається законодавчим органом  в особливому порядку.

Оголошення теми та мети уроку, плану роботи

Молодці учні, гарно попрацювали.  Ключовим словом кросворду є слово ДИТИНА. А темою нашого уроку є «Права дитини».

План уроку.

Основні міжнародні документи про права дитини.
Ознайомлення із правами дитини на основі Конвенції про права дитини.
Обов’язки дітей

Вчитель. Щоб приємнішим був початок нашої роботи, як напутнє слово, послухайте кілька віршованих рядочків  від мене.

У кожного з нас є своя Батьківщина-

Рідна оселя, квітучі гаї…

Для нас Батьківщина - це Україна,

Ми - громадяни її.

Щоби могутньою стала держава!

Слід пам’ятати слово попутне:

Потрібно вивчати закони й права

Щоби дитина мала майбутнє!

Кожна людина є особливою та неповторною. Життя їй дається один раз. і прожити його треба гідно, щоб залишити після себе добрий слід. Зараз ви ще діти — листочки на дереві життя, які згодом переростуть у коріння і дадуть початок новим поколінням.

Дитинство — це найбільш безтурботна та прекрасна пора в житті кожної людини. Саме в цей період людина формується фізично, психічно, інтелектуально, здобуває та отримує необхідні знання та навички. У цей період для дітей мають бути створені всі умови для їхнього життя та повноцінного розвитку. Щоб досягти цієї мети і дитина, і родина, у якій вона виховується, мають перебувати під правовим захистом держави.

Проблема правового захисту родини і дитинства вже тривалий час перебуває в центрі уваги міжнародної спільноти, адже діти потребують особливої уваги, внаслідок їхньої вразливості, фізичної та розумової незрілості.

• Рубрика  « 5 хвилин статистичних новин».

Виступи учнів   (заздалегідь підготовлена інформація )

1-й учень «Про положення дітей у світі»

2- й  учень «Про положення дітей на Україні»

3- й учень «Про положення дітей у Закарпатській області»

Вчитель. Дякуємо нашим кореспондентам за цікаву інформацію. Ми з вами ще раз переконалися, що проблема дитинства є найголовнішою у світі, оскільки діти — це майбутнє кожної країни.  Пройде не одне тисячоліття, поки людство зрозуміє цю істину, і пройде не одне тисячоліття поки людство, нарешті, прийме закони, які оберігатимуть дитину — наше найбільше багатство.

У різні епохи неоднаково дивилися на виховання та догляд за дітьми. У 17 -18 ст. на дітей починають звертати увагу, - шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, пісні та музику. А хіба давніше діти не мали іграшок? - запитаєте ви, так - не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виросла - одягала вбрання як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово дитина було синонімом слова дурень. Дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їх життя.

Проте, 1924 р. у місті Женева було прийнято Декларацію прав дитини.

У 1959 р. було прийнято Декларацію прав дитини.

А у 1989р. прогресивні країни світу підписали Конвенцію прав дитини.

У 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції, а у 2001р. - прийняла закон «Про охорону дитинства». ( записи у зошит)

• Словникова робота

Що означають слова декларація та конвенція?
Чим вони відрізняються?
Про який основний закон, де записані права та обовֹ’язки громадян України, ми ще не згадали?

У кожної держави є один найголовніший закон  це - Конституція. Від неї залежить щастя та доля нашого народу й кожної людини. Кожен громадянин має добре знати цей закон, розуміти його, виконувати, охороняти й поважати. Давайте пригадаємо його.

Коли була прийнята Конституція України?
Хто її прийняв?
 Від імені кого прийнята Конституція України?
Ким є Президент України за Конституцією.

Ось так блискавично ви довели, що основний закон ви вивчили із наполегливістю та цікавістю.

• Робота із законом (Конституція України) А зараз попрацюємо із законом. 1 ряд -  опрацьовує статтю 51,  2 ряд опрацьовує статтю 52. (Учні коментують опрацьовані статті)

• Робота із законом (Конвенція ООН про права дитини)

 зараз глибше познайомимося із правами дитини згідно Конвенції. Конвенція складається з преамбули та 54 статей, написаних шістьома мовами. ООН має комітет із прав дитини. Кожна держава звітує йому про заходи, яких ужито згідно з Конституцією. Головне завдання Конвенції - забезпечити дітей особливим піклуванням і допомогою, надання необхідного захисту, сприяння родини як основному осередку у якому росте і виховується дитина.

Робота  із змістом Конвенції.

Стаття 2 - усі діти мають рівні права.

Стаття 6 - право на життя та охорону здоров’я

Стаття 13 - право висловлювати власну думку ( якщо це не порушує прав інших людей)

Стаття 19 - дитина не має бути жертвою насильства та війни.

 Стаття 20 - діти, позбавлені родини, мають право на охорону та опіку.

Стаття 24 - право на медичне обслуговування.

Стаття 27 - право на гідний рівень життя.      

Стаття 28 - право на навчання.

Стаття 31- право на гру, відпочинок, дозвілля.

Стаття 32 - дитина не має примушуватися до важкої праці, не може бути скривджена та зневажена.

Діти, запам’ятайте - права нерозривно пов’язані з обов’язком. Важливо є не лише знати свої права, а й виконувати обов’язки!

давайте пригадаємо обов’язки учнів.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу та підсумки уроку

Вчитель.Отже, підсумуємо все те, що ми з вами та застосуємо н на практиці.

•  Рубрика  «Практичне право»

Вам потрібно зробити правовий аналіз ситуацій.

Хлопець не виконав домашнє завдання, за що отримав 2. Вдома, від батька дістав так, що опинився у лікарні.

Чиї права порушено?

Які обов’язки не виконав син?

V. Домашнє завдання.Дякую всім присутнім за увагу, учням за роботу. Молодці, ви гарно попрацювали. Ваші знання я оцінюю високими балами.

На домашню завдання вивчити параграф. Проілюструвати права дитини.


Теги: права дитини, Пилип Е.Е.
Навчальний предмет: Правознавство
Переглядів/завантажень: 1406/161


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar