Головна » Правознавство |
Мета: дидактична ознайомлення із Конвенцією про права дитини, поглиблення знань учнів про права і обов’язки дітей розвиваюча розвинути в учнів уміння застосувати свої знання та навички, яких вони набули на уроках правознавства та в процесі позакласного правового виховання виховна виховання патріотичних почуттів, поваги до Конституції України, прав і обов’язків людини та громадянина. Поширення правової культури та освіченості в учнівському середовищі. Основні терміни і поняття: Конвенція ООН про права дитини, декларація, конвенція. Обладнання: Конституція України, Конвенція ООН про права дитини, презентація, картки – малюнки з правами дитини Тип уроку: комбінований Епіграф Стався до дитини, як до кращого гостя в будинку. (Індійське прислів'я) Структура уроку І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань ІІІ. Вивчення нового матеріалу ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів та підсумки уроку V. Домашнє завдання Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань Вступне слово вчителя. Добрий день дорогі учні, гості. Я вітаю всіх вас на нашому уроці. Як і завжди, першим що ми зробимо, перевіримо ваші знання із попередніх тем. Я пропоную вам розгадати кросворд, ключове слово якого буде дуже актуальним до нашої сьогоднішньої теми. 1.Грецька богиня правосуддя та законного порядку 2.Він є главою держави і виступає від її імені. 3.Основний закон України. 4.Протиправне винне діяння за яке передбачена кримінальна відповідальність. 5.Юридично визначений стійкий необмежений у просторі правовий зв’язок особи з певною державою 6.Нормативно - правовий акт, який має вищу юридичну силу приймається законодавчим органом в особливому порядку. Оголошення теми та мети уроку, плану роботи Молодці учні, гарно попрацювали. Ключовим словом кросворду є слово ДИТИНА. А темою нашого уроку є «Права дитини». План уроку. Основні міжнародні документи про права дитини. Вчитель. Щоб приємнішим був початок нашої роботи, як напутнє слово, послухайте кілька віршованих рядочків від мене. У кожного з нас є своя Батьківщина- Рідна оселя, квітучі гаї… Для нас Батьківщина - це Україна, Ми - громадяни її. Щоби могутньою стала держава! Слід пам’ятати слово попутне: Потрібно вивчати закони й права Щоби дитина мала майбутнє! Кожна людина є особливою та неповторною. Життя їй дається один раз. і прожити його треба гідно, щоб залишити після себе добрий слід. Зараз ви ще діти — листочки на дереві життя, які згодом переростуть у коріння і дадуть початок новим поколінням. Дитинство — це найбільш безтурботна та прекрасна пора в житті кожної людини. Саме в цей період людина формується фізично, психічно, інтелектуально, здобуває та отримує необхідні знання та навички. У цей період для дітей мають бути створені всі умови для їхнього життя та повноцінного розвитку. Щоб досягти цієї мети і дитина, і родина, у якій вона виховується, мають перебувати під правовим захистом держави. Проблема правового захисту родини і дитинства вже тривалий час перебуває в центрі уваги міжнародної спільноти, адже діти потребують особливої уваги, внаслідок їхньої вразливості, фізичної та розумової незрілості. • Рубрика « 5 хвилин статистичних новин». Виступи учнів (заздалегідь підготовлена інформація ) 1-й учень «Про положення дітей у світі» 2- й учень «Про положення дітей на Україні» 3- й учень «Про положення дітей у Закарпатській області» Вчитель. Дякуємо нашим кореспондентам за цікаву інформацію. Ми з вами ще раз переконалися, що проблема дитинства є найголовнішою у світі, оскільки діти — це майбутнє кожної країни. Пройде не одне тисячоліття, поки людство зрозуміє цю істину, і пройде не одне тисячоліття поки людство, нарешті, прийме закони, які оберігатимуть дитину — наше найбільше багатство. У різні епохи неоднаково дивилися на виховання та догляд за дітьми. У 17 -18 ст. на дітей починають звертати увагу, - шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, пісні та музику. А хіба давніше діти не мали іграшок? - запитаєте ви, так - не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виросла - одягала вбрання як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово дитина було синонімом слова дурень. Дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їх життя. Проте, 1924 р. у місті Женева було прийнято Декларацію прав дитини. У 1959 р. було прийнято Декларацію прав дитини. А у 1989р. прогресивні країни світу підписали Конвенцію прав дитини. У 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції, а у 2001р. - прийняла закон «Про охорону дитинства». ( записи у зошит) • Словникова робота Що означають слова декларація та конвенція? У кожної держави є один найголовніший закон це - Конституція. Від неї залежить щастя та доля нашого народу й кожної людини. Кожен громадянин має добре знати цей закон, розуміти його, виконувати, охороняти й поважати. Давайте пригадаємо його. Коли була прийнята Конституція України? Ось так блискавично ви довели, що основний закон ви вивчили із наполегливістю та цікавістю. • Робота із законом (Конституція України) А зараз попрацюємо із законом. 1 ряд - опрацьовує статтю 51, 2 ряд опрацьовує статтю 52. (Учні коментують опрацьовані статті) • Робота із законом (Конвенція ООН про права дитини) зараз глибше познайомимося із правами дитини згідно Конвенції. Конвенція складається з преамбули та 54 статей, написаних шістьома мовами. ООН має комітет із прав дитини. Кожна держава звітує йому про заходи, яких ужито згідно з Конституцією. Головне завдання Конвенції - забезпечити дітей особливим піклуванням і допомогою, надання необхідного захисту, сприяння родини як основному осередку у якому росте і виховується дитина. Робота із змістом Конвенції. Стаття 2 - усі діти мають рівні права. Стаття 6 - право на життя та охорону здоров’я Стаття 13 - право висловлювати власну думку ( якщо це не порушує прав інших людей) Стаття 19 - дитина не має бути жертвою насильства та війни. Стаття 20 - діти, позбавлені родини, мають право на охорону та опіку. Стаття 24 - право на медичне обслуговування. Стаття 27 - право на гідний рівень життя. Стаття 28 - право на навчання. Стаття 31- право на гру, відпочинок, дозвілля. Стаття 32 - дитина не має примушуватися до важкої праці, не може бути скривджена та зневажена. Діти, запам’ятайте - права нерозривно пов’язані з обов’язком. Важливо є не лише знати свої права, а й виконувати обов’язки! давайте пригадаємо обов’язки учнів. ІV. Закріплення вивченого матеріалу та підсумки уроку Вчитель.Отже, підсумуємо все те, що ми з вами та застосуємо н на практиці. • Рубрика «Практичне право» Вам потрібно зробити правовий аналіз ситуацій. Хлопець не виконав домашнє завдання, за що отримав 2. Вдома, від батька дістав так, що опинився у лікарні. Чиї права порушено? Які обов’язки не виконав син? V. Домашнє завдання.Дякую всім присутнім за увагу, учням за роботу. Молодці, ви гарно попрацювали. Ваші знання я оцінюю високими балами. На домашню завдання вивчити параграф. Проілюструвати права дитини.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |