| Головна » Правознавство |
Мета: ознайомити учнів з основними поняттями за темою уроку; пояснити значення й актуальність документів з прав людини для забезпечення захисту прав і свобод особистості; закріпити знання про правовий статус особистості в Україні; сформувати правову компетентність старшокласників щодо захисту основних прав і свобод особистості , закріплених у документах з прав людини; формувати громадянську позицію; створити умови для соціалізації особистості; розвивати вміння учнів аргументовано обстоювати власну точку зору. Основні поняття: «еволюція», «права людини». «громадянин», Міжнародні стандарти прав людини», «декларація», «пакт». Обладнання: Загальна декларація прав людини, конвенція ООН про прав дитини, Конституція України, схеми , таблиці. Тип уроку: комбінований. Форма проведення: лекція з елементами дискусії. Епіграф уроку: «..основні свободи, які становлять підвалини справедливості миру у всьому світі … найкращим чином здійснюються , з одного боку , завдяки дієвій політичній демократії, а з іншого боку . завдяки загальному розумінню і дотриманню прав людини, від яких вони залежать». (Преамбула Європейської конвенції з прав людини.) Хід уроку І.Організаційний момент уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Метод «Акваріум». Гра – імітація «Життя в новій державі» Учитель. Уявіть, що ви з друзями опинилися на безлюдному острові і вирішили утворити там нову державу. Складіть перелік із п’яти прав, які, на вашу думку, повинні бути гарантовані в цій державі. Учні мають використати свої знання з курсу «Правознавства» ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку Метод «Низка слів наперед» Висловіть припущення , де і яким чином ці слова можуть бути використанні у змісті навчальної теми: права людини, відповідальність, свободи, еволюція, Декларація, конвенція, пакт, права громадян, Генеральна Асамблея ООН, Загальна декларація прав людини,Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права, Конституція. ІY. Вивчення нового матеріалу. Міні- диспут. *Як ви розумієте поняття «прав людини»? *Чи є права людини індивідуальним правом? *У чому. На вашу думку, виявляється відповідальність людини перед суспільством. що забезпечує її права? План. 1.Еволюція уявлень про пава людини в історії людства. Повідомлення учнів на тему : *У чому полягає відмінність прав в докапіталістичному та капіталістичному суспільствах ? *Права і свобода людини в документах .(повідомлення учнів) 2.Поняття прав і свобод людини. - Що ми розуміємо під поняттями права і свободи людини? *Права та свободи – це форми вираження встановлених законом можливостей при виборі своєї поведінки. Коли вибір пов'язаний з конкретним соціальними благами, в законодавчих актах найчастіше використовується термін право, визначена законом міра можливої поведінки особи( право на життя, на власність тощо)Коли йде мова про спосіб (форму) вибору можливої поведінки , використовується термін свобода( свобода слова, свобода думки, свобода віросповідання) Розповідь вчителя про Основні ( фундаментальні права) *Повідомлення учнів про види прав. Проблемне питання : У чому полягає відмінність між «правами людини» і «правами громадянина» *Уважно ознайомтесь зі статтями про права кожної людини в Конституції України та Загальній Декларації прав людини. Зробіть порівняльний аналіз цих документів щодо прав та громадян. Слово вчителя . Органічний зв'язок між політичними та економічними, соціальними та культурними правами очевидний. Саме тому у Віденській декларації, прийнятій на Всесвітній конференції з прав людини у 1993 р. було зазначено : (ст. 92 підручник.) Проблемне питання. Чи залежать громадянські, політичні , економічні та культурні права і свободи від стану економіки кожної конкретної країни? Перегляд відеофільму. Дати правову оцінку подій , які відбуваються. 3.Сутність стосунків між людиною та державою. *Що таке держава? Проблемне питання. Що лежить в основі стосунків між людиною і державою? Робота з підручником. Найдіть відповідь на запитання -Назвіть підходи співвідношення «Держава –Особа» В яких документах закріплені права дитини. 4. Права і відповідальність людини і громадянина. * Що ми розуміємо під поняттям обов'язок? *Чому права людини породжують її відповідальність? Розповідь вчителя про механізм гарантій прав людини та міжнародний механізм прав людини. Робота з поняттями: Уповноважений з прав людини, омбудсмен, - людина, яку обирає Верховна Рада для збирання інформації про порушення прав людини і сприяння тим, чиї права порушені. Робота з підручником. Що , на вашу думку , може забезпечити реальну відповідальність держави перед людиною? ( ст. 99 підручника) Висновок. Громадянин користується наданими йому правами у певних рамках, встановлених законом, та має обов’язки перед державою і своїми співгромадянами, відповідає за їх невиконання. Будь – який громадянин, незалежно від його посади і суспільного стану, відповідає за порушення конституції і законів тощо. Y. Підсумок уроку. Продовжте відкрите речення: «При вивченні цієї теми для мене найбільш важливим відкриттям було….» Чи погоджуєтеся зі словами С.Франка «Будь - яке право людини, прямо або побічно, зводиться до забезпечення за ним можливості виконувати його обв’язки» Домашнє завдання. Опрацювати відповідний матеріал підручника.
Схожі навчальні матеріали: | ||||||
| Всього коментарів: 0 | |
