Головна » Хімія |
Мета: дати стійке уявлення про воду як найважливіший природній оксид; розглянути біологічну роль води, як одного з найпоширеніших оксидів у природі; підвести учнів до оцінки ролі води в житті рослин, тварин і людей; дати знання про фізичні властивості води; доказати необхідність бережливого та економного ставлення до водних ресурсів; сформувати уявлення про способи очищення води; сформувати уявлення про воду як найкращий розчинник; розказати про кругообіг води у природі, його значення; дати уявлення про цілющі властивості води в медицині. Тип уроку: засвоєння нових знань. Форма проведення: урок-подорож. Обладнання: географічна карта світу, таблиці „Вміст води в організмі людини”, „Кругообіг води у природі”, „Вміст води у рослинних організмах”. Девіз уроку: Моя вода, тебе люблю я! Ти свята! Шануєш ти людей. І землю, і квіти! Моя вода! Ти чудо, ти – життя! Тебе я буду берегти, Завжди любити. Хід уроку
Урок передбачає зупинки на островах під час круїзу: Географічний острів Учні поділяються на групи, відносно зупинок, готують розповіді та повідомлення про властивості води в залежності від їх теми. Починає урок вчитель. Вчитель. Сьогодні ми з вами проведемо круїз по хвилям Королеви Води. Давні філософи вважали, що вода являється одним з первинних складових природи поряд з землею, повітрям і вогнем. Тому, сьогодні на уроці ми повинні доказати, що вода – найважливіший природній оксид, що життя на Землі без неї неможливе. Без неї не обходиться ніщо живе на Землі. А, також, повинні довести необхідність захисту водних ресурсів та запропонувати засоби очистки побутових та промислових вод. вирощування 1 тони хлопку необхідно 11 млн. Літрів води, а для вирощування одного спілого гарбуза – 150 літрів води. Тому, однією з найактуальніших проблем суспільства, від якої залежить майбутнє людей, є проблема екологічна. Проблема чистої води особливо гостро стоїть сьогодні. Схема забруднення гідросфери фізичне хімічне біологічне теплове пісок, глина, нафта, кислоти, наявність у скидання у наслідок неправильної солі, миючі засоби стічних водах водойми обробки грунту біля засоби різних мікро- теплих вод берегів річок, розорення організмів з ТЕС, АЕС прибережних смуг Щоб зберегти воду чистою, треба перестати розглядати природні водойми, як резервуар для відходів. За даними міжнародної організації праці 70 % населення Землі користується неякісною водою. Ця проблема особливо стоїть у країнах, які розвиваються. Викид промислових у річки та моря до підвищення концентрації токсичних важких металів: кадмію, ртуті та свинцю. Від їх дії гинуть багато видів риб, порушується обмін речовин у людей, захворювання організму. Тому, треба, щоб на кожному підприємстві працювали очисні споруди. А на великих підприємствах слід перейти на безстічну технологію. Так, наприклад, сучасні технології дозволяють створювати очисні споруди, які відфільтровують воду від газоподібних і горючих токсичних домішок та шкідливих речовин. Для механічної очистки води можуть бути використані решітки, фільтри, сита, відстійники. Крім цього, на підприємствах створюють замкнені технологічні системи та водоочисні станції. Але є особливо токсичні стічні води, що взагалі не піддаються очищенню ніякими сучасними методами. Їх доводиться закачувати в підземні сховища. Дуже важливими є біологічні способи очищення води: використання спеціальних мікроорганізмів, які живляться органічними домішками, наявними в стічних водах, використання рослин – поглиначів шкідливих речовин. Підводячи підсумок, можна сказати, що прісна вода стає доступною людині в результаті участі в гідрологічному циклі, або, як говорять, в кругообігу води в природі, схему якого я хочу вам запропонувати. Кругообіг води в природі
У Закарпатті поширені вуглекислі води, які багаті на біологічно активні компоненти. Їх застосовують для пиття, так і для ванн. Також цілющою вважається кремнієва вода. Вода зупиняє кровотечі, виліковує ангіни, вгамовує зубний біль. Так, життя зародилось в воді і все живе черпає життя від її цілющих джерел. Вчитель. Так, дійсно правильно назвав воду „Соком життя” італійський художник Леонардо да Вінчі. Вода є початком і суттю всього. А зараз ми наближаємося до найріднішого і найближчого для нас острову – Хімічного. Хімічний острів. Екскурсовод. Я дуже радий вітати вас на нашому хімічному острові. Я міг би розказати вам про хімічні властивості води і повірте, ваші знання стали б набагато більшими. Вода реагує: 1. з активними металами; 2. з оксидами металів; 3. з оксидами неметалів; 4. вода може розкладатися під дією електричного струму. Але ці всі властивості ви зможете вивчити в слідуючи кругосвітню подорож. Вчитель. Так, дійсно, вивчення хімічних властивостей води буде темою нашого наступного уроку. І на завершення хочу сказати, що вода всюди. Вона входить до складу комет, її виявлено в міжнародному просторі. Проте з-поміж усіх планет сонячної системи лише Земля має великі запаси води. Уявіть собі, що сталося б, якби вода зникла з нашої планети!!! Пересохли б всі річки та озера. З’явилися б похмурі „зіниці” морських та океанських западин, вкриті товстим шаром солей. Гірські породи почали б руйнуватися. Ні рослин, ні тварин, ні єдиної живої істоти на Землі не залишилося б. Мертвою стала б наша планета, як усі її посестри в Сонячні системі. Тому, давайте берегти цей безцінний дар природи! Ця земля моя й твоя. Це домівка й Батьківщина. Ці озера і моря, Ця планета в нас – єдина! Риби в річці, птахи в небі, Ці луги, степи, ліси... Що і ще для щастя треба? У майбутнє пронеси. Цю природу, цю картинку, Збережи, запам’ятай – Вічності тобі не треба Й на Землі можливий рай.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |