Головна » Хімія |
Мета:освітня: Дати поняття про кристалічні ґратки. Ознайомити з різними типами кристалічних ґраток (атомні, молекулярні, йонні). Розкрити зв'язок між типом хімічного зв’язку, типом кристалічних ґраток і фізичними властивостями речовин, визначити особливості будови твердих речовин та встановити залежність властивостей речовин від їхньої будови,розширити й поглибити уявлення про зумовленість фізичних властивостей речовин, типом хімічного зв’язку та кристалічних ґраток Виховна: виховання самостійності, наполегливості в досягненні своєї мети, культури праці. Тип уроку: комбінований. 2.Актуалізація опорних знань. 3. Повідомлення теми уроку та мотивація учбової діяльності. 5.Закріплення матеріалу. 6. Домашнє завдання. 7. Підведення підсумків уроку. . 1. Організаційний момент Організація класу; Дзвоник всім нам дав наказ До роботи взятись враз! Розпочнемо свій урок, Тож назад не зробиш крок. Будем ми трудитись гарно, Не мине й хвилини марно. 2.Актуалізація опорних знань. ( хімічна естафета - учні утворюють три команди, один учень від кожної команди у дошки виконує завдання, виконавши, передає естафету іншому члену команди. Перемагає та команда яка швидше і якісніше виконає всі завдання.)
Завдання 1.Знайди мене.( знайди сполуку, яка утворена з хімічних елементів з порядковими номерами -15 і 1, 9, 1 і16, 6 і1, 20 і17.( PH3, F2, H2S, CH4, CaCl2) Завдання 2.Впізнай мене. Визначте тип хімічного зв’язку Завдання 3. Склади мене. Складіть схему утворення хімічного зв’язку. Завдання 4. Напиши мене. Написати електронну формулу сполуки Написати структурну формулу сполуки.
3. Повідомлення теми уроку та мотивація учбової діяльності. Усі речовини у твердому стані можуть мати таку будову:
У кристалічних речовинах атоми, молекули та йони розташовані упорядковано, на певних відстанях. Таке закономірне розташування частинок у кристалах називають кристалічною ґраткою. Щоб якось уявити цю закономірність, у тривимірному просторі об’єднаємо центри молекул прямими лініями, які перетинаються. При цьому утвориться просторовий каркас, який називають кристалічними ґратками.. Місця, в яких лінії перетинаються, називають вузлами кристалічних ґраток( демонстрація моделей кристалічних ґраток) Кристалічні ґратки – модель, за допомогою якої описують внутрішню будову кристалів Структурну впорядкованість кристалічних речовин називають кристалічними гратками.
4.2 Класифікація кристалічних ґраток. Відомі ще й. металічні кристалічні ґратки, їх вивчатимеш пізніше
Демонстрація таблиці на дошці
Кристалічні гратки в сполуках з різними видами хімічного зв’язку
Як же можна визначити тип кристалічних граток? У кожного на парті є інструкція визначення типу кристалічних ґраток.
Інструкція з визначення типу кристалічної гратки Визначити до якої групи відноситься дана речовина: Проста речовина – визначити метал чи неметал: Ме – мають металічну кристалічну гратку; Складна речовина – визначити клас речовини: МехОу – йонну кристалічну гратку; Використаємо Ії на практиці. Визначити тип кристалічних граток хімічних сполук:Са, О2, SO3, HCl, 4.3 Залежність між хімічним зв’язком, типом кристалічної решітки і фізичними властивостями. Ми вже знаємо, що властивості речовин залежать від їхнього складу і будови. З’ясуймо, яка залежність існує між хімічним зв’язком, типом кристалічної решітки і фізичними властивостями? На кожній парті є опорний конспект « Типи кристалічних граток » він нам допоможе знайти відповідь. Користуючись опорним конспектом заповнимо таблицю «Тип кристалічних ґраток і властивості речовин.» Виконавши завдання, учні роблять висновки. Bисновки У кристалічних речовинах атоми, молекули, йони розміщуються в певному порядку, утворюючи кристалічні ґратки Кристалічні ґратки – модель, за допомогою якої описують внутрішню будову кристалів.. Розрізняють атомні, молекулярні, йонні та металічні кристалічні ґратки. Між будовою речовини, яка визначається типом хімічного зв'язку і типом кристалічних ґраток, та її властивостями існує певна залежність: чим міцніший хімічний зв'язок, що утримує частинки у вузлах кристалічних ґраток, тим міцніші кристали, тим твердіша речовина, тим вищі її температури плавлення і кипіння. А тому, якщо відома будова речовини, можна прогнозувати її властивості, і навпаки – якщо відомі властивості речовини, можна зробити висновок про її можливу будову.
5.Закріплення матеріалу. Користуючись інструкцією з визначення типу кристалічних граток і таблицею «Тип кристалічних ґраток і властивості речовин.» визначити тип кристалічних граток і спрогнозувати фізичні властивості хімічних сполук. Перевірка завдання. Оцінювання навчальних досягнень учнів.
6. Домашнє завдання:§ 43 ст.195-198. № 3, 4*
7. Підведення підсумків уроку. Аналіз активності учнів. Чи досягли ми мету, яку поставили? Сподобався вам урок? Якщо сподобався, завершимо урок оплесками.
Побажання учням: Хімію вивчай охоче – І в халепу ти не вскочиш. Будеш знать про неї все, Вона користь принесе.
Завдання до уроку. З перелічених речовин випишіть речовини у порядку зростання міцності кристалічної гратки, вказати тип кристалічної гратки речовин:карбон, цинк оксид, хлоридна кислота, сульфур(ІV) оксид, барій гідроксид, натрій. Завдання для самоконтролю 1. У чому полягає відмінність йонних, атомних і молекулярних кристалічних ґраток?
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |