Головна » Історія України |
Мета: Навчальна: визначити причини та масштаби катастрофи, з'ясувати методи дій уряду; наслідки Чорнобильської катастрофи для України. Розвиваюча: сприяти розвитку в учнів критичного мислення, життєвотворчих компетенцій, формувати вміння правильно і послідовно висловлювати власну думку, робити підбір додаткової інформації, закріплювати навички роботи з історичними документами, визначати закономірності історичного процесу. Виховна: викликати почуття патріотизму, гордості за героїзм людей, повагу і вдячність радянським людям за мужність виявлені під час ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи. Тип проекту: міжпредметний, дослідницько - інформаційний, творчий, груповий. Ключове питання. Що означає для нас Чорнобиль? Час проведення: 90 хвилин. Стадії здійснення проекту: 1. Вступ у проект. Підготовчий етап. 2. Самостійна групова дослідницька робота учнів. 3. Представлення результатів дослідження. Хід роботи: Підготовчий етап. Об'єднати учнів у три групи - «наукових лабораторій» істориків, фізиків, біологів. Розробити пізнавальне завдання. На основі отриманих результатів попередньої підготовки учителі - предметники формулюють пізнавальне завдання учасникам проекту, виконання яких буде очікуваним результатом та кінцевим продуктом проекту. II. Планування діяльності. Повідомляє, що проект буде нестандартним, оскільки учасникам проекту доведеться проявити свої знання не лише з історії, а й з інших наук (навчальних предметів). Творчий колектив учителів - предметників вводить учнів у тематичне поле проблеми, сприяє самостійності, наголошує на відповідальності за доручену справу. Учасники проекту придумують назву, формулюють ключове питання проекту. III. Самостійна дослідницька робота учнів. Учні в групах узагальнюють зібрану інформацію, систематизують та аналізують її. Складають запитання та шукають відповіді. Творчий колектив учителів - предметників проводять консультації для груп, щоб з'ясувати спрямованість роботи учнів, щоб скоригувати роботу (якщо необхідно) у правильне русло, щоб допомогти учням у конкретних незрозумілих питаннях щодо проекту тощо. IV. Представлення результатів дослідження. Обговорення відповідей на відкриті питання з історії, фізики, біології. Історія: До чого призвела аварія 26 квітня 1986 року на Чорнобильській АЕС? Фізика: Природа не «запрограмувала» в живих організмах радіоактивний цезій-137. Проте у людей і тварин він є присутнім і продовжує накопичуватися. Чому? Біологія: Як реагують рослини і тварини на незначне підвищення радіації в навколишньому просторі? У школі організовують «круглий стіл», де для обговорення виноситься ключове питання проекту, підводять підсумки та оцінюють проектну діяльність учнів загалом і участь кожного учасника зокрема. Учитель проводить рефлексію за допомогою вправи «Плюс-мінус-цікаво». Учитель пропонує заповнити таблицю, що складається з трьох граф. Таблиця 1 «П» — «плюс» «М» — «мінус» «Ц» — «цікаво» Записують все, що сподобалося під час проектування, інформацію і форми роботи, що викликали позитивні емоції і будуть корисними для досягнення певних цілей Записують все, що не сподобалося під час проектування, було нудним, залишилось незрозумілим, чи інформація, яка, на думку учасника проекту, є йому не потрібною Записують цікаві факти, про які дізналися під час проектування і побажання, що б ще хотіли дізнатися; запитання модератору чи творчому колективу учителів - предметників Рекомендована вправа дозволяє учителю поглянути на проектну діяльність очима учнів, проаналізувати її з точки зору цінності для кожного учасника проекту. VI. Контроль Оцінювання. Контроль та оцінювання відбувається за круглим столом. Рекомендована присутність координатора, творчого колективу учителів - предметників, учасників проекту. Запалити свічки, провести хвилину мовчання. Ніщо не вгоїть вирваної втрати - Нема таких на світі лікарів. І тільки сміх наївний немовляти Зове в життя стражденних матерів. Нам горе люте Миром перебути. Нам поховати зло в бетон і бронь І - не забути! - доки світ і люди, Синів землі, що відвели вогонь. І.Драч
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |