Головна » Історія України |
Мета: Повторити та закріпити матеріал, використаний у темі «Княжа Русь-Україна» через ігрові вправи та завдання, узагальнити його, виявити прогалини у знаннях з метою їх усунення. Тип уроку: Урок повторення та узагальнення вивченого матеріалу. Форма уроку: урок-гра Епіграф Де стоїть тепер наш Київ Там була сама гора, Жив там першим Кий з Хоривом, Щек та Либідь – їх сестра… Олександр Олесь Хід уроку I. Організаційний момент II. Повідомлення теми та мети уроку Завдання учням --Як ви розумієте зміст епіграфа уроку? Про яку подію в ньому йдеться? Учні висловлюють свою думку. Учитель: На сьогоднішньому уроці ми з’ясуємо, чи добре ви засвоїли вивчений матеріал з історії Київської Русі, територію якої ви бачите на карті в період становлення, розквіту і політичної роздробленості. Під час уроку ми маємо приділити увагу найважливішим питанням з теми, закріпити поняття і терміни, співвідносити історичні дати до історичних подій, працювати з уривками з історичних документів. Наш урок проходитиме у формі гри. У ній візьмуть участь 3 команди нашого класу. Кожна з них вибере собі капітана та назву команди. Капітани команд витягують картки, на яких написані назви команд: «Кияни», «Поляни», «Русичі». Хочу нагадати, що всі повинні дотримуватись правил гри: поводитися спокійно, не вигукувати, не перебивати один одного. Для проведення гри нам треба обрати журі. III. Узагальнення та систематизація знань учнів. На дошці незвичайне фруктове дерево знань. Ще з осені ми зібрали з нього врожай. Щедро вродило воно: тут і яблука, груші, айва. Ми помістили щедрий врожай в кошик і тепер будемо ділити його. Звичайно, найбільше плодів дістане команда, яка покаже нам кращі знання. За кожну правильну відповідь команда отримує по одному плоду. Отож, розпочинаємо гру I. Конкурс «Бліц - турнір». Учитель зачитує учням запитання, а учасники команд відповідають, піднімаючи руку. Кожна команда має відповісти на 6 запитань. Якщо трапиться так, що команда не дає правильної відповіді, то право дати її переходить до іншої команди. Запитання Хто автор «Повісті минулих літ»? ІІ. Гра « Цікавинки з торбинки». Під час гри нам належить закріпити поняття з теми. Кожна команда дістає з мішечка по 3 картки з назвами понять, яким має дати визначення. Команди колективно обговорюють завдання, на виконання якого дається одна хвилина. Від команди вибирають одного гравця, який озвучить відповідь. Поняття Князь, дружина, віче, данина, християнство, язичництво, хан, дитинець. ІІІ. Гра «Історична естафета». З нашого незвичайного дерева ми зірвали не тільки плоди. Вітер зірвав з нього і листя, бо надворі грудень. До деяких листочків невідомий прикріпив історичні дати, які ми повинні співвіднести до історичних подій. Історичні події - на дошці в таблиці. Кожну дату прикріпляємо в таблицю до відповідної події. Учасники команд виходять по черзі. 882 р. Прихід Олега до влади у Києві. IV. Конкурс капітанів. «Швидко і правильно» Учитель роздає капітанам команд конверти, де містяться картки з іменами князів, а вони намагаються якомога швидше і правильно розташувати у хронологічній послідовності. Аскольд і Дір – Олег – Ігор – Ольга – Святослав – Володимир Великий – Ярослав Мудрий – Володимир Мономах. «Заморочки з бочки» І. Цей предмет використовують для гри в більярді, а окремо це слово – князь, від його імені походить назва міста. ІІ. Жанр твору, а окремо слово – князь, засновник Галицько-Волинського князівства. ІІІ. У природі – цар звірів, а окремо слово – син Данила Галицького, на честь якого князь заснував місто.
V. конкурс «Скринька архіваріуса». Команди отримують картки з уривками з документів. Кожна команда має згадати автора та назву документа. На виконання завдання гравцям дається 2 хвилини. Команди колективно обговорюють завдання. По одному представнику від кожної команди озвучують відповідь. Документи «Коли ж бо поляни жили осібно і володіли родами своїми, бо й до сих братів існували поляни і жили кожен із родом своїм на своїх місцях. Володіючи кожен родом своїм, - то були три брати: одному ім’я Кий, другому – Щек, а третьому Хорив, і сестра їхня Либідь.» VI. конкурс «Кому належить висловлювання». Учитель по черзі зачитує висловлювання, а команди визначають, кому вони належать. «Хай це буде матір’ю городам руським» VII. Конкурс «Реставруємо запис». У мене в руках уривок із літопису. В деяких місцях стерлися імена князів. Науковці нові відкриття зможуть здійснювати тільки тоді, коли ви правильно вставите княже ім’я, яке пов’язане з даною історичною подією. Врятуйте країну. Бо саме ви можете впоратись із цим завданням найкраще! Отже наступний наш конкурс «Врятуємо запис». У похід до Візантії у 907 році відправився князь __________. Свої відповіді здайте журі, нехай воно перевірить правильність і достовірність. Ось наша конкурсна програма добігає кінця. Журі підраховує врожаї, а ми за той час переглянемо презентацію до теми «Княжа Русь-Україна». Слово журі IV. Підсумок уроку. Індивідуально-особистісний за допомогою вправи «Намисто з перлин». Всі учні одержують кружечки – перлинки з кольорового картону. Кожен учень на своєму кружечку пише враження від уроку в довільній формі. Діти здають ці перлини, створюючи намисто. Як епілог вчитель пропонує послухати чудову пісню «Київська Русь» (слова В.Коваль, музика Л.Остапенко). Домашнє завдання: повторити матеріал теми, зміст понять, тлумачення яких у вас викликає труднощі. Творче завдання написати лист князю…
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |