Головна » Інформатика |
Мета: Навчальна: систематизація і узагальнення знань та вмінь з теми «Табличні величини»; Розвивальна: розв'язання дослідницьких, проблемних задач за допомогою комп'ютера, використання сучасних інформаційних технологій; Виховна: робота в колективі, розвиток комунікабельності; Тип уроку: практичне заняття. Обладнання: персональні комп’ютери, програмне забезпечення Turbo Pascal, проектор, презентація «Займи позицію», робочі папки «Мова Pascal» із завданнями, аудіозапис Вправи.mp3 (для зняття напруження очей та м’язів). ХІД УРОКУ Організаційний момент Ми завершуємо ознайомлення з табличними величинами та програмами роботи з таблицями. Ви вмієте описувати масиви, вводити і виводити елементи масивів, складати програми опрацювання табличних величин. Але треба бути уважним і добре розуміти, що робиш і для чого. Сьогодні ми відчуємо смак творчого перенесення набутих знань у нестандартні ситуації, будемо розвивати навички порівняння та узагальнення знань, учитимемось обґрунтовувати власний досвід, формуватимемо навички само- і взаємооцінювання. Ми будемо це робити для того, щоб ви змогли розв’язувати більш складні завдання, щоб успішно оволоділи навиками практичного програмування і добилися високих результатів у даній галузі знань. Розминка Презентація «Займи позицію» (Використовується проектор) Учні дають відповідь: „Так, тому що...” або „Ні, тому що...” 1. Чи правильно описані масиви? Var A: array y [1..20] of real; 2. Чи правильно записано введення елементів одновимірного масиву? For i:=1 to 5 do Readln(A[i]); For i:=1 to 7 do Readln(B(i)); For i:=1 to 12 do Readln G[i]; For i=1 to 5 do Writeln(S[i]); 3. Чи правильно записано введення елементів двовимірного масиву? а) For i:=1 to 5 do Readln(A[i]); б) For i:=1 to 4 do For j:=1 to 3 do Readln(C[i,j]); в) For i:=1 to 7 do For j:=1 to 6 do writeln(D[i,j]); 4. Номери елементів масиву непарні. Чи правильно записано умову? а) j< >0; б) A[i] mod 2 < > 0; в) j mod 2 < > 0; 5. Чи правильно записано виведення елементів одновимірного масиву? а) For i:=1 to 5 do Readln(A[i]); б) For i:=1 to 4 do write (C[i,j]); в) For i:=1 to 7 do writeln(‘D[‘,I,’]=’,D[i]); Презентація домашнього завдання Домашнє завдання було запропоновано по групам. Група НАУКОВЦІ: Замінити в масиві парні числа двійками, а непарні числа – одиницями. Група ДОСЛІДНИКИ: В масиві з 11 чисел знайти суму чисел, які закінчуються на 8. Інструктаж з техніки безпеки. Реалізувати на комп’ютері програми домашнього завдання. Лідер групи презентує виконане завдання. Тренінг (Вправи для зняття напруження очей та м’язів). Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті, погляд прямо, відвернувшись від комп'ютера. Звучить запис: Погляд спрямувати вліво-вправо, вправо-прямо, вверх-прямо, додолу-прямо. Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямі. Альтернативні завдання. Кожен учень одержує робочу папку «Мова Pascal», що містить інструкцію з виконання роботи. В інструкції зазначено тему, мету роботи і альтернативні варіанти завдань різного рівня складності. Завдання для роботи Початковий та середній рівні навчальних досягнень Знайти суму елементів масиву К[1..8] кратних 3. Достатній рівень навчальних досягнень Надрукувати таблицю множення. Високий рівень навчальних досягнень Мінімальний елемент третього рядка масиву D [1..4,1..5] замінити на 2011. ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ Дано масив А [1..12]. Надрукувати ті елементи масиву А, індекси яких є Степенями двійки (1, 2, 4, 8, 16…) Учні, які першими справилися із завданням, виконують роль консультантів. Розв’язування нетрадиційних задач (Робота в парах) Задача1. Дано дійсні числа а2002, а2003,..., а2011 – кількість опадів (у мм), що випали у селищі Ладан за останні 10 років. Обчислити середню кількість опадів за цей період і щорічне відхилення від середнього значення. Задача2. Лікар-психіатр призначив Сергійкові лікування від лайливих слів. Виконуючи поради психіатра, хворий повинен був записувати у таблицю по днях протягом місяця кількість використаних ввічливих слів «Дякую», «Пробачте», «Прошу». У який день місяця друзям Сергійка повезло більше за все? А у який день місяця у хлопчика був самий поганий настрій? Які ввічливі слова Сергійкові більше всього до вподоби? Рефлексія Як я працював? Чи досягнув поставлених цілей? Підсумок, оцінки Підготуйте кросворди за темою.
Література Гаєвський О.Ю. Інформатика: 7-11 кл. Навч. посіб. — К.: Видавництво А.С.К., 2003. — 512 с.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |