Головна » Інформатика |
Мета уроку: сформувати: навики створювати діаграми; розвивати та вдосконалювати: навики роботи з ЕТ Excel; виховувати: пізнавальну активність при вивченні нового матеріалу;
Хід уроку. І. Організація класу. ІІ. Оголошення теми, мети уроку.
Темою уроку є Електронні таблиці. Побудова діаграм Стратегія успіху або Як обрати професію. Урок-дослідження та засвоєння нових знань умінь та навиків
{ Вчитель: Сьогодні для вас, майбутніх випускників, надзвичайно важливим є питання вибору професії. І більшість з Вас,напевне, визначилились з вибором професії та її напрямом. Скажіть, що для вас є важливим при виборі професії? Учні відповідають на запитання, називають багато аспектів. Вчитель акцентує на відповіді «престижність», «потреба на ринку праці», «можливість» працевлаштування після закінчення ВУЗу». Вчитель: Молодці!. Скажіть, що для після вибору професії ви вибираєте?(Очікувана відповідь – ВУЗ).Що для вас є важливим при виборі ВУЗу? Учні віповідають на запитання, називають багато аспектів. Вчитель акцентує на відповіді «престижність ВУЗу». Вчитель: Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати Стратегія успіху або Як обрати професію, визначати найпопулярніші професії та рейтинг вузів і робити ми це будемо за допомогою побудови діаграм}
План-дослідження 1.Стратегія успіху або Як обрати професію Побудова діаграм Метою уроку є: сформувати: навики створювати діаграми, вміння аналізувати їх, вміння застосовувати діаграми на практиці; розвивати та вдосконалювати: навики роботи з ЕТ Excel, навики роботи на ПК, вміння працювати в групі, вміння розглядати різні аспекти одного питання, старанність; виховувати: пізнавальну активність при вивченні нового матеріалу, естетичний смак.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: Вивчення цієї теми допоможе нам у дослідженні «Як вибрати професію»
ІV. Постановка проблемного питання: Як подати інформацію з таблиці у наочному вигляді, у доступнішій формі
V. Актуалізація опорних знань. Повторення розділу „Електронні таблиці”.
Фронтальне опитування:
Що називається діапазоном клітинок?
VІ. Вивчення нового навчального матеріалу.
Учні ознайомлюються з теоретичною частиною уроку: «Діаграми.Побудова діаграм». Створюють опорний конспект: Діаграма –це наочне подання даних таблиці в графічному вигляді. Діаграма використовується для аналізу і порівняння даних. На діаграмі вміст кожної клітинки зображується у вигляді крапок, ліній, смуг, стовпчиків, секторів чи в іншій формі. Групи елементів даних, що відображають вміст клітинок одного рядку або стовпця на робочому аркуші, складають ряд даних. Етапи побудови діаграм 1. На робочому аркуші виділити дані, по яких слід побудувати діаграму 2Вибрати меню Вставка команду Діаграма або натиснути кнопку Майстра діаграм ’явиться вікно Майстра діаграм, робота якого складається з 4-х кроків. 3У діалогових вікнах Майстра діаграм слід вибрати ип, інпараметри діаграми; 4Для переходу до наступного кроку використовується кнопка Дальше >; 5Для завершення побудови діаграми на будь-якому кроці можна натиснути кнопку Готово, Майстер діаграм самостійно закінчить побудову діаграми. Діаграму можна перемістити чи змінити її розмір, перед тим виділивши її. Для зміни параметрів побудованої діаграми чи її елементів викликають контекстне меню, яке містить команди для зміни параметрів. Щоб видалити діаграму необхідно виділити її, і натиснути клавішу Delete Діаграма динамічно пов”язана з джерелом даних: змінивши дані в таблиці, отримаєте відповідну діаграму.
Учні на ПК під керівництвом вчителя (показ на мультимедійній дошці) створюють діаграму «Рейтинг професій: думка батьків і абітурієнтів».
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу
Робота в групах (Рейтинг професій та Рейтинг вузів): учні самостійно створюють 2 діаграми, вчитель спостерігає за роботою, коректує, за необхідності.
VІІІ. Первинне осмислення вивченого матеріалу.
Після закінчення побудов діаграм в групах, учні групи Рейтинг професій аналізують діаграми „Потреби галузей України,2008” та „Розвиток ринку США через 10 років”, учні групи Рейтинг вузів аналізують діаграми „Рейтинг ВНЗ: думка роботодавців” та „Оцінка інтегралбного показника діяльності ВНЗ”. Під час аналізу, вчитель демонструє за допомогою проектора діаграми, створені зазделегідь. При цьому, учні, які аналізують діаграми, мають можливість перевірити правильність виконання ними завдання, інша група учнів теж може бачити діаграми і аналізувати їх..
Учні відповідають на запитання вчителя:
Коли доцільно використовувати кругову чи кільцеву діаграму?
ІХ. Підсумок уроку.
Вчитель разом з учнями підводить підсумок уроку. { Вчитель: Сьогодні на уроці ми досліджували Стратегія успіху або Як обрати професію, визначали найпопулярніші професії та рейтинг вузів і робили ми це за допомогою… Сьогодні на уроці ми навчилися… Учні допомагають підвести підсумок }
Вчитель виставляє оцінки.
Х. Домашнє завдання. Вчитель дає д/з: Вивчити теорію про створення діаграм. Провести анкетування: Стратегія успіху або Як обрати професію Побудувати діаграми: Який напрям Вашої майбутньої професії Що для Вас важливе у Вашій майбутній професії Що впливає на Ваш вибір професії
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |