Головна » Інформатика

Електронні таблиці - економії скарбниці

Мета: узагальнити, систематизувати й закріпити знання учнів про можливості використання електронних таблиць Excel; виробляти уміння використовувати здобуті знання у практичному використанні табличного процесора; формувати навички комп’ютерної культури, виховувати бережливе ставлення до електроенергії, сприяти формуванню думки: економія електроенергії – справа кожного.

Тип уроку: узагальнюючий.

Обладнання: картки, таблиця «Табличний процесор Excel», мультимедійний проектор, ПК.

Методи і прийоми: бесіда, використання наочних посібників (таблиця), індивідуальна робота, практична робота на ПК, електронний диктант, інструктаж

 

Перебіг уроку

І. Організація класу

Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель знайомить учнів із темою уроку, розкриваю перед ними поставлену задачу, акцентуючи увагу на том, що весь матеріал уроку присвячений темі «Економія електроенергії». Проводить інструктаж з охорони праці та безпеки життєдіяльності під час роботи на комп’ютері.

Бесіда:

Діти, як ви використовуєте електроенергію вдома?
Чи економите ви електроенергію?
Як ви це робите?
На вашу думку це справа дорослих чи дітей?
Чи потрібно ощадливо використовувати енергоресурси?

 

ІІІ. Узагальнення та закріплення набутих знань про табличний процесор

Індивідуальна робота за картками (за ПК):

№1. Скласти таблицю

Підрахувати скільки ламп встановлено у комп’ютерному класі. За допомогою Інтернету знайти, яку кількість електроенергії використовує одна лампа. Скласти формулу для підрахунку кількості енергії, яка витрачається в комп’ютерному класі лампами освітлення.

 

№2. Скласти таблицю

Підрахувати скільки ПК встановлено у комп’ютерному класі. За допомогою Інтернету знайти, яку кількість електроенергії використовує один ПК. Скласти формулу для підрахунку кількості енергії, яка витрачається в комп’ютерному класі ПК.

Бесіда шляхом взаємоперевірки (на екрані ілюструються приклади з домашнього завдання).
Перевірка виконаної роботи за ПК.
Електронний диктант

Прогноз динаміки показників енергоємності ВВП в Україні показує, що у 2030 році вони можуть становити 221-351 г н.е./дол. США проти 809 г н.е./дол. США у 2000 році. Порівняно з показниками 2000 року в 2030-му питомі витрати палива та енергії на одиницю валового внутрішнього продукту України скоротяться: паливоємність ВВП – з 0,905 до 0,233-0,377 кг у.п./грн.; вуглеємність ВВП – з 0,372 до 0,132- 0,198 кг/грн.; газоємність ВВП – з 0,402 до 0,086-0,141 м3/грн.; нафтоємність ВВП – з 0,055 до 0,029-0,046 кг/грн.; нафтопродуктоємність ВВП – з 0,086 до 0,043-0,068 кг у.п./грн.; електроємність ВВП – з 0,985 до 0,329-0,508 кВт год/грн.; теплоємність ВВП – з 1,327 до 0,44-0,695 Мкал/грн.

 

Завдання до диктанту:

скласти таблицю за даними диктанту;
побудувати діаграму на основі табличних даних (тип гістограма).

 

Відео «Великі наслідки малих причин» (учні переглядають відео матеріал, який містить рекомендації з енергозбереження).

 

Завдання до видео:

побудувати та форматувати таблицю за даними із відео, враховуючи основні напрямки енергозбереження, яка дозволяє врахувати кількість питомих витрат енергоресурсів за рік;
післяч виконання таблиці отсортувати данні у порядку зменшення;
під таблицею побудувати графічне відображення результатів у вигляді кругової діаграми.

 

ІV. Повідомлення домашнього завдання та його інструктаж

Узяти розрахункову книжку, за її зразком побудувати таблицю у табличному процесорі Excel, внести показники лічильника за червень, липень, серпень. Узнати у батьків розрахунковий коефіцієнт для сплати за електроенергію та склати формулу для розрахунку суми до оплати за кожний місяць.

Визначити у якому місяці найбільша сума для сплати за електроенергію та скласти даграму у вигляді графіка за даними таблиці.

 

V. Підсумок уроку, виставлення оцінок


Теги: Кахічко В.О., excel
Навчальний предмет: Інформатика
Переглядів/завантажень: 391/141


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar