Головна » Геометрія |
Мета уроку: вдосконалити вміння учнів знаходити значення синуса, косинуса і тангенса кута та застосовувати їх для розв'язування прямокутних трикутників; розвивати в учнів логічне мислення, уяву, вміння висувати гіпотези та аналізувати; виховувати в учнів самостійність, спостережливість, наполегливість та увагу. Тип уроку: урок застосування знань, умінь та навичок. Обладнання: підручник Мерзляк А. Г. Геометрія: Підручн. для 8 кл. Загальноосвіт. навч. закладів /А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Х.: Гімназія, 2011., «математичні дерева». Хід уроку: Організаційний момент. Гра «Правда – неправда». Один учень відповідає, а інші звіряються. Чи правда, що у задачі №626 з підручника відповідь 10 см? (неправда). А яка повинна бути відповідь? (16 см). Чи правда, що узадачі №628 відповідь 4 см? (правда). Після цієї гри вчитель дає відповіді на запитання, що виникли в учнів. Оголошення теми і мети уроку. Сьогодні ми подорожуємо до «країни трикутників». Але перш ніж потрапити в цю країну, нам потрібно пройти митний контроль, відповівши на кілька запитань митників.
Очікуванна відповідь: 5, 7, 8. Молодці. Митницю ви пройшли, сіли в літак і прилетіли в «країну трикутників». І тут перед вами відкрилася галявина «Теоретична». Жителі цієї країни пропонують вам пограти у математичний футбол. Тож приймемо їхню пропозицію. Правила гри такі: якщо ви відповідаєте правильно, то гол у ворота жителів галявини, якщо неправильно, то гол у ваші ворота. Продовжте речення: Синус кута дорівнює відношенню протилежного катета до... (гіпотенузи); Матч закінчився з рахунком… Перемогли…. Розв’язування задач. Відвідавши галявину «Теоретичну» і позмагавшись з її жителями, ви з ними потоваришували, і вони вам порадили відвідати узлісся «Практичне». Ви, не задумуючись, попрямували туди. І тут перед вами відкрився краєвид з дерев «країни трикутників». Давайте відпочинемо під кроною лісу. (Учень виходить до дошки, обирає одне з трьох «математичних дерев», які прикріплені магнітами до магнітної дошки, з іншого боку якого знаходиться одна із трьох задач, і розв’язує цю задачу.) Задача №1. Кут при вершині рівнобедреного трикутника дорівнює , висота, проведена до бічної сторони, дорівнює h. Знайдіть основу трикутника. Дано: ∆АВС (АВ = ВС), кут В = , АН = h. Знайти:.АС. Розв’язання: 1)З ∆ АВН (кут Н = 90о): sin =
2) BK – висота, бісектриса, медіана. Кут АВК = ; 3) sin = AK = AB sin = ; 4) AC = . Відповідь: основа трикутника дорівнює . Задача №2. Висота, проведена з вершини прямого кута трикутника, дорівнює 6 , гострий кут дорівнює 60о. Знайдіть сторони трикутника. Дано: ∆АВС (кут А = 90 о), АН = 6 см, кут С = 60о. Знайти:.АВ,.АС,.ВС. Розв’язання: sin.60.o.=. AC =. .12.(см); 2) tg 60o = AB = AC tg 60o = 12 (см); 3) кут В = 30о ВС = 2АС = 24 (см). Відповідь: сторони трикутника дорівнюють 12 см, 12 см, 24 см. Задача №3. Більша діагональ ромба дорівнює 4 , а гострий кут – 60о. Знайдіть сторону та меншу діагональ ромба. Дано: АВСD – ромб, ВD = 4 см, кут В = 60о. Знайти: АВ, АС. Розв’язання: ВО = ВD = 2 (см); кут АВО = 30о. AO = BO tg 30o = 2 = 2 (cм); Відповідь: сторона ромба дорівнює 4см, діагональ ромба – 4 см. Підсумки уроку. Ви побували в цікавих місцях, але час повертатися додому. Ваші друзі з «теоретичної» галявини підказали, що є чарівний пень в цьому узліссі, який може повернути вас додому. Пень взамін повернення попросив виконати деяке його доручення: Відновити правильність записів на його корі (на дошці):
Очікувана відповідь: АВ, АС, sin .
Домашнє завдання. п. 17, 18; №614(3), 631, 636.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |