Головна » Географія |
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Південна Америка»; розширити знання з теми і вдосконалити навички та уміння роботи з картами атласу, характеризувати головні ознаки материка; розвивати пізнавальний інтерес до вивченої теми і уміння працювати з додатковими джерелами знань. Обладнання: фізична карта Південної Америки, атласи, підручники, комп'ютерна презентація, інтерактивна дошка (або проектор). Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань. Хід уроку І. Оголошення теми і мети уроку Учитель. Діти! Сьогодні ми завершуємо вивчення теми «Південна Америка». На уроці ми узагальнимо та систематизуємо знання про Південну Америку. Визначимо, чи добре ви засвоїли матеріал, чи немає прогалин у ваших знаннях. А допоможе це нам з'ясувати наш урок-гра. Отже, вирушаємо до Південної Америки. ІІ. Розминка Учитель. До вашої уваги твір учня, який не систематично готується до уроків географії. Якщо ви не згодні з відповіддю, вдарте в долоні. Подорож до Амазонії Настав час нашої подорожі до Південної Америки, найбільшого материка планети, що лежить у східній півкулі, яку Гумбольдт назвав «Новий Світ». Під крилом літака найдовша річка світу – Амазонка, яку заслужено називають «Матір'ю морів». Свої води вона несе в Тихий океан. Довго підшукуємо місце для посадки літака і нарешті приземляємося на полі одного з фермерів, яких тут називають гаучо. Після довгого перельоту в голові шуміло, і нам здалося, що це муха Це-це. Ми швидко подалися до лісу, але раптом кроків за десять від нас прострибав велетенський рудий кенгуру, мабуть. Він злякався хижого рику тигра. Ми зайшли в хащі сельви. Яка краса! Стрункі евкаліпти підіймалися вгору на сотню метрів, а їхні стовбури були обплетені ліанами. На одній із них ми й побачили горилу, яка кинулася тікати і зникла за розлогими баобабами. Ми рушили далі, бо хотіли дістатися до підніжжя Кіліманджаро ще до настання ночі. Стояла страшенна спека, і від сухого повітря пересохло в горлі. Та, на щастя, почав моросити дрібненький дощ, і невдовзі наші ноги почали вгрузати в чорнозем. Настала світла тропічна ніч, і на небі ми побачили до болю знайому Велику Ведмедицю. Зупинилися на перепочинок і ще довго слухали спів кондора в нічний тиші. ІІІ. Виконання завдань (у зошитах та виконання їх на карті). Завдання 1. Виберіть правильну відповідь. 1. Найвища вершина Анд: г. Аконкагуа; 2. Вологі екваторіальні ліси Південної Америки називають: пампа; 3. Крайньою західною точкою материка Південна Америка є: м. Кабу-Бранку; 4. Рівнинні простори субтропічних степів Південної Америки називають: пампа; 5. Першими європейцями, що почали заселяти Південну Америку, були: англійці і французи; 6. На річці Чурун у Південній Америці розташований найвищий водоспад світу: Ніагарський; Завдання 2. «Знаю Південну Америку як свої п'ять пальців» Умови: за допомогою проектора на дошці вказано контурну карту Південної Америки. Установіть відповідність між формами рельєфу та цифрами, якими вони позначені на картосхемі. м. Гальїнас Водоспад Ігуасу Завдання 3. «Третій зайвий» Завдання заздалегідь написано на зворотній дошці, виконує один учень, доки діти працюють над наступним завданням. Альпака, вомбат, пекарі. Завдання 4. «Чорний ящик» Цю рослину знають усі і називають «другим хлібом». Завіз її в Європу Христофор Колумб. В Іспанії її називали – «папа», в Італії – «трюфель», а у Франції – «земляне яблуко». Квітками цієї рослини англійська королева прикрашала корону. У Росії ж людей спочатку силоміць змушували розводити її. Сьогодні ця рослина росте на кожному городі. Що це? (Картопля) Завдання 5. «Пізнаю світ!» Відгадай, що зображено на інтерактивній дошці. гори Анди; Завдання 6. Про кого чи про що йде мова? Тут водяться тварини, пристосовані до життя на деревах: мавпи, лінивці, навіть жаби і ящірки. (Сельва) Завдання 7. «Чия столиця?» На інтерактивній дошці (або за допомогою проектора) зображено політичну карту Південної Америки без столиць. Числами позначені назви столиць, їх потрібно розмістити відповідно до країн материка на карті. Умова: Установити відповідність між країнами Південної Америки та їх столицями. ІV. Підсумки уроку. Перегляд відеоролика «Світ моїми очима» Учитель перевіряє роботи учнів з метою контролю і, враховуючи активну участь на уроці, виставляє підсумкову оцінку.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |