Головна » Географія |
Мета уроку: вивчити особливості економіко-географічного і політико-географічного положення, населення і господарства країни; підкреслити основні причини економічного піднесення країни; виховувати вміння працювати в колективі ; повагу та терпимість до історії інших народів світу; розвивати творчий потенціал учнів, вміння працювати з різними джерелами географічної інформації. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу Форма уроку: урок-подорож (з комп’ютерною підтримкою ) Міжпредметні зв’язки: історія,інформатика. НАУКОВО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕСПЕЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ УРОКУ Наочні посібники: політична карта світу,атласи, учнівські презентації з теми. Дидактичний матеріал: учнівські комп’ютерні презентації. Додаток 1 Підручники:В.Ю.Пестушко ,Г.Ш. Уварова . Реалізація диференційованого підходу: індивідуальні і групові завдання. Оцінювання знань, умінь, навичок учнів: оцінювання індивідуальних і групових завдань, тести. Домашнє завдання:опрацювати параграф 36,вивчити висновки у зошиті,робота з тематичною картою атласу «Японія», у зошиті ( письмово ) записати основні чинники «японського феномену » (5-6 чинників). ХІД УРОКУ I. Організаційний момент. Оформлення дошки: тема та план. Створення психологічної атмосфери ( привітання ). Підготовка необхідного обладнання. II.Мотивація навчальної діяльності. … Ми продовжуємо працювати в азіатському регіоні і вивчаємо країну Японію.ЯПОНІЯ –загадка нашого століття,існує поняття «японське економічне диво», яке вивчають провідні економісти і політики світу.Японію називають «Країною Сонця,що сходить»(червоний сонячний диск на прапорі та кругла золота хризантема - національна квітка Японії,на гербі, також символізують Сонце.) *А що ми вже знаємо про Японію? ( на дошці записати слова про Японію,значення яких пояснюють учні ) (передбачуванні слова: кімоно, ніндзя, сакура,Хіросіма,ікебана,Фудзіяма, Тойота …) *Чому ми знаємо про Японію більше , ніж про будь-яку іншу країну Азії? ( вона лідер в економіці світу; має своєрідний колорит; для нас європейців -загадка ) ? * Чи варто нам вивчати таку далеку країну ? (так,досвід ЯПОНІЇ може бути корисним для інших країн, для країн НІК ). Отже,вивчаємо економіко-географічну характеристику Японії. III. Актуалізація знань. Вчитель. 1. Будь-яку країну вивчаємо за типовим планом. Пригадаємо його перед складенням ЕГХ країни( план записано на дошці ) 2.Групи працювали над окремими питаннями з використанням різноманітних джерел географічної інформації. Результати роботи груп ---це презентаціїї ,які ми розглянемо в ході уроку . 3.У зошиті –тема,дата, записи висновків до кожного пункту плану . IV.Вивчення нового матеріалу. 1.Вчитель. - Знайомство з країною починається з візитної картки. ЯПОНІЯ- високорозвинута постіндустріальна країна Азії Столиця----------ТОКІО Населення------127,6 млн. осіб Площа-----------372,2 тис. км кВ. Державний устрій --- конституційна монархія Адміністративний поділ----46 префектур Мова офіційна----японська Релігія-----синтоїзм,буддизм, (є християни ) Економічні зв’язки Україна-Японія: торгівельні,економічні.культурні. 2.Вчитель.- Розглянемо особливості ЕГП країни, слово групі географів. *Держава-архіпелаг у Східній Азії, 4 острови великі: Хонсю.Кюсю,Сікоку, Хоккайдо, безліч дрібних островів ( близько 4000 ) *Морська країна,Тихий океан. *Сусідня з ядерними державами ( Росія, Китай ) *Територіальні претензії до Росії щодо Курильських островів,Сахаліну. ОТЖЕ, Японія держава-архіпелаг, морська країна. 3. Вчитель. - Для розвитку господарства важливе значення має ПРП країни,його оцінку зробить друга група географів. * Гори—80 % *Більше 1000 землетрусів на рік *150 вулканів,40 з них –діючі, ФУДЗІ - символ Японії *Родовищ корисних копалин промислового значення дуже мало *Клімат –помірний,мусонний, субтропічний,навесні і восени --тропічні циклони; з серпня по жовтень - тропічні урагани ( тайфуни ) *Ліси мішані , хвойні, більшість штучні. ОТЖЕ,РЕЛЬЄФ ГІРСЬКИЙ ,ДЕФІЦИТ ТЕРИТОРІЇ, ЗЕМЛЕТРУСИ, ВУЛКАНИ,З КОРИСНИХ КОПАЛИН –ВАПНЯК, СІРКА; КЛІМАТ-ПОМІРНИЙ,МУСОННИЙ,СУБТРОПІЧНИЙ; ЦУНАМІ, ТАЙФУНИ; Є—РЕСУРСИ МОРІВ, ВОДНІ, ЛІСОВІ. 4.Вчитель. - Є такий вислів «Японія стала провідною державою світу маючи лише один вид ресурсів - трудові». Розглянемо особливості населення і трудових ресурсів Японії. Надаємо слово демографам. *127.6 млн. осіб, 7 місце в світі *найнижча дитяча смертність, найдовша середня тривалість життя—82 роки *густота висока –понад 300 осіб на 1 км кв. *одно національна країна,99%--японці *природний приріст –дуже низький *урбанізація—90%, 11 міст-мільйонерів (Нагоя,Саппоро,Кобе,Кіото,Кавасакі,Осака, Йокогама) *мегалополіс –Токайдо (65 млн.осіб, між Токіо—Йокогама,Осака—Кобе, 1000 осіб на км кв. ) *трудові ресурси –працьовиті,відповідальні,високої кваліфікації,відпустка -9 днів на рік, 6 денний робочий тиждень. ОТЖЕ, ЯПОНІЯ ЄДИНА КРАЇНА АЗІЇ, ДЕ Є ДЕМОГРАФІЧНА КРИЗА,НАЙБІЛЬША ТРИВАЛІСТЬ ЖИТТЯ,ОДНОНАЦІОНАЛЬНА КРАЇНА, ВИСОКИЙ РІВЕНЬ УРБАНІЗАЦІЇ,Є МЕГАЛОПОЛІС, ТРУДОВІ РЕСУРСИ(ВИСОКОКВАЛІФІКОВАНІ,ОСВІЧЕНІ)—ГОЛОВНИЙ РЕСУРС КРАЇНИ. 5.Вчитель До 50-років XX економіка Японії була мало розвинена, це була відстала країна з феодальним минулим. З 50-років стрімкий ріст економіки., підвищення ролі країни у світовому господарстві. 1948 рік------1% світового виробництва ; 1980 рік-----10% світового виробництва. Зараз Японія займає II місце у « вісімці » постіндустріальних країн світу.Швидкі темпи економічного розвитку країни дістали назву «японський феномен» або «японське економічне диво». З’ясуємо : 1)особливості розвитку господарства; 2)причини «японського феномену». Слово економістам. 1учень—про історію країни; 2 учень - про причини « японського економічного дива.» ОТЖЕ, 80% ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ ЯПОНІЯ ІМПОРТУЄ,ГОТОВА ПРОДУКЦІЯ (МБ) ВИСОКОЇ ЯКОСТІ, ЗА ПРИБЛИЗНО 50 РОКІВ ВІДБУВСЯ РОЗВИТОК ВІД ФЕОДАЛЬНОЇ ДО ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОЇ КРАЇНИ . 3 учень—характеристика промисловості ОТЖЕ, РОЗВИНУТІ ГАЛУЗІ : ЕНЕРГЕТИКА, ЧОРНА МЕТАЛУРГІЯ, КОЛЬОРОВА МЕТАЛУРГІЯ , МБ—ПРОВІДНА ГАЛУЗЬ(АВТОМОБІЛІ, СУДНА, СУПЕРТАНКЕРИ, РОБОТИ. ВІДЕОАПАРАТУРА). ТЕРИТОРІАЛЬНА СТРУКТУРА: «ЛИЦОВА СТОРОНА»-ТИХООКЕАНСЬКИЙ ПОЯС(4/5 ПРОМИСЛОВОЇ ПРОДУКЦІЇ), «ТИЛЬНА СТОРОНА»-ПЕРИФЕРІЙНІ ГІРСЬКО-ЛІСОВІ РАЙОНИ О. ХОНСЮ) 4 учень—с/г *«дефіцит земель»; * 3 галузі спеціалізації: рисосіяння,плодоовочівництво,слабо розвинене тваринництво ( мало кормів ), вилов морепродуктів (62%); *АПК забезпечує 56% потреб, довізні пшениця,кукурудза, боби,соя, м’ясо тощо. *склалися приміські зони , особливо яскрава « рисовий пояс»( на узбережжі Японського моря ) ОТЖЕ,3 ГАЛУЗІ С/Г: РИСОСІЯННЯ, ПЛОДООВОЧІВНИЦТВО ,ТВАРИННИЦТВО, I МІСЦЕ У СВІТІ ЗА ВИЛОВОМ РИБИ ТА МОРЕПРОДУКТІВ. 6.Транспорт. Зовнішньоекономічні зв’язки. Вчитель. - Важливу роль у розвитку господарства країни відіграє транспорт. Розглянемо його особливості в Японії. *внутрішні перевезення: автомобільний.залізничний. морський каботажний; *зовнішні перевезення:вантажні: морським ; пасажирські:повітряним; *особливості: дорого коштує земля, будівництво тунелів. мостів; *швидкість на залізниці 200-250 км/год.; найбільші порти:Кобе.Осака,Йокогама, Токіо; Тунель «Сейкан»-54 км(1988 р.)під водою між Хонсю і Хоккайдо *імпорт: сировина,паливо. *експорт: телевізори,роботи,капітал,кораблі. ОТЖЕ, В ЯПОНІЇ РОЗВИНУТІ ВСІ ВИДИ ТРАНСПОРТУ, КРІМ РІЧКОВОГО І ТРУБОПРОВІДНОГО. ЗА ЕКСПОРТОМ (1 МІСЦЕ В СВІТІ, ЗА ІМПОРТОМ -2 МІСЦЕ В СВІТІ ) 7. Японські традиції ,культура, мистецтво,спорт. Вчитель. - Японію називають « країною навпаки»: пальто подає жінка,кермо в машині з правої сторони, сплять на підлозі ,білий колір –траурний. Тож, познайомимося з культурою та традиціями японського народу. 1 учень-про культуру та мистецтво; 2 учень-про спорт. V. Первинна перевірка та закріплення навчального матеріалу. *прочитати підсумки у зошиті ( 2 учні ) *тестування (взаємоперевірка ) Додаток 2 * робота з термінами (на дошці ) V I. Оцінювання. Виставлення аргументованих оцінок за допомогою учнів. V II. Підсумок уроку. Однією з визначних пам’яток Японії є «Філософський сад», де на піску розкидані 15 різних за розмірами каменів. Насправді помічаєш тільки 14, тому що один з каменів завжди залишається невидимим, його загороджують сусідні. Сенс філософії саду в тому ,що в житті завжди є те ,чого людина не бачить, не знає. Так і сьогодні на уроці ,ми багато що дізналися про Японію,але багато чого залишилося прихованим для нас. Як ви переконалися , Японія –дивовижна країна! Японію і все японське неможливо і не потрібно копіювати.Японію можна використовувати немовби дзеркало,в якому відбиваються достоїнства та недоліки того ,хто в нього дивиться. VIII. Домашнє завдання. IX.Рефлексія. *Що вдалося найкраще? *Що було найцікавішим? *Що найбільше запам’яталося?
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |