Головна » Географія |
Мета: навчальна: ознайомити учнів із поняттям „річка”, „басейн річки”, частинами річки та основними річками України, - їх назвами, розташуванням та напрямком течії, навчати користуватись географічною картою; Обладнання: фізична карта України, контурні карти України, схема «Річка і її частини», роздаткові картки, аудіо-, відеозаписи про річки. Тип уроку: формування нових знань і способів дій. Хід уроку І. Загальнокорекційний етап. 1.1. організаційна підготовка. Добрий день! У добрий час радо я вітаю вас! З миром зустрічаю, щастя і здоров’я вам бажаю. Розпочинаємо наш урок географії. Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок? (цікавим, навчальним, веселим, продуктивним) - Отож, якщо ви будете такими, то ми створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. Це буде залежати від вашої активності, уважності, творчості. - А працюватимемо під гаслом: Щоб робота в нас кипіла, працювати будем: Швидко! Дружно! Вміло! 1.2. нервово – психічна підготовка. - вірш: Поле, річка, Про що розповідається у вірші? (про наш край) ІІ. Основний етап. 2.1. підготовча частина. - перевірка домашнього завдання. - Назвіть столицю України (Київ) - Скільки людей проживає в Україні (біля 46 мільйонів) - Назвіть гори України (Карпатські, Кримські) - Як видумаєте, де тепліше, - на поверхні гори, чи біля її підніжжя? (біля підніжжя). Чому? (бо з підняттям у гору на кожні 100 м температура знижується на 1º С) - Які ви знаєте види опадів? (дощ, сніг, град, роса, іній) - завдання на перфокартах Кільком учням завдання, – з допомогою стоп-тесту, та перфокарт визначити вид опадів. Яким словом можна замінити слово „опади”? (вода) Так, правильно. Саме про воду і піде наша подальша розмова. А про яку саме, ми дізнаємось, відгадавши загадку: Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить (річка) Пригадаємо, що таке річка? (Річка – це природний потік води, що тече заглибиною, яка називається руслом) робота із схемою „Річка і її частини” Назвіть основні частини річки (витік, гирло, притоки) 2.2. повідомлення теми і мети уроку Тема сьогоднішнього нашого уроку – «Головні річкові системи та басейни річок України». Ми ознайомимось із такими поняттями, як „річкова система”, „басейн річки”, основними річками України, будемо працювати із картою. 2.3. формуюча частина - пояснення нового матеріалу В Україні налічується більше 70 тисяч річок (перегляд відео). Найбільші річки України – Дніпро, Дністер, Дунай, Південний Буг, Сіверський Донець, Тиса. (Інформація від учнів). ДНІПРО -- (древні греки називали його Борисфен) третя за довжиною річка Європи. Його довжина 2285 км. Бере свій початок на Валдайській височині (в Росії), протікає по території України - 1090 км. Дніпро—головна річка країни, оспівана у різноманітних художніх та документальних творах. Завдяки йому з’явилися такі назви як Лівобережна та Правобережна Україна. До Дніпра впадає багато рік: Десна, Рось, Псел, Ворскла, Інгулець та інші. Головна ріка країни є рекордсменом по кількості розташованих на її берегах обласних центрів: Київ, Черкаси, Дніпропетровськ, Запоріжжя, Херсон. Дніпро має велике господарське значення. На ньому розташовані могутні гідроелектростанції України. Річка є основним джерелом водопостачання України. Багатство природних, архітектурних і культових пам’яток є в долині Дністра. Гірські породи, з яких складені береги річки, у висоту досягають 150 м, оберігають літопис цього краю майже за пів-мільярда останніх років. ПІВДЕННИЙ БУГ – одна з найбільших річок України, яка починається на Подільській височині на висоті 321 м над рівнем моря, і впадає в Бузький лиман Чорного моря. Загальна довжина річки – 806 км. Південний Буг має велике господарське значення. Його воду широко використовують для зрошення земель і водопостачання, на річці побудовано 13 малих гідроелектростанцій і багато водосховищ. По його берегах розташовані такі міста як Хмельницький, Хмільник, Вінниця, Первомайськ, Вознесенськ. Річка з усіма своїми притоками утворює річкову систему. Територія, з якої річка із своїми притоками збирає воду, називають басейном річки. (перегляд відео). 2.4. уточнення і доповнення матеріалу - робота з картою (ознайомлення з основними річками України) - перегляд відеороликів «Річки України». 2.5. фізкультхвилинка. Вийшли з вами ми із двору, І підняли руки вгору, Відвели ми руки вбік, Ще й підскочили: скік, скік. Пішли до річки, нахилилась, Взяли водиці, гарно вмилась. Руки в боки узяли, І додому знов пішли. 2.6. систематизація і узагальнення знань. - робота з текстом (знайти і зачитати, які великі річки є в Україні, що таке річкова система і басейн річки) робота в зошиті (записати в зошиті назви найбільших річок України, визначення понять „річкова система”, „басейн річки”). 1. Що таке річкова система? 2. Що таке басейн річки? 3. Назвіть найбільші річки України. 2.7. застосування знань в практичній діяльності. робота з контурною картою Користуючись атласами і настінною фізичною картою, учні підписують найбільші річки України і наносять кордони України. Все це виконується під музику із кінофільму «Діти капітана Гранта». робота з фізичною картою України (гра «Річкова подорож») Користуючись іграшковими корабликами, учні рухаються по основних річках і називають обласні центри, в яких вони побували під час подорожі. ІІІ. Заключна частина. 3.1. підсумок уроку; - Яку тему вивчали на уроці? - Які найбільші річки України ви знаєте? - Яке значення річок в житті людини? 3.2. оцінювання; Обговорення роботи кожного учня, оцінювання. 3.3. домашнє завдання; Опрацювати матеріал тексту «Річки України» на стор. 24 3.4. зняття нервової напруги. (звучить музика із фільму «Діти капітана Гранта») Урок закінчився. Він був нелегким, напруженим, але ми перебороли всі труднощі, і тепер відпочиваємо. Ви добре попрацювали. Ще раз хочу нагадати: Бережіть воду, вона завжди повинна бути чистою. Разом і з тим, під час відпочинку, завжди будьте обережні на воді. Дякую вам за участь. Вчитель Савчук Вадим Михайлович. Спеціаліст першої категорії. Староприлуцька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат Липовецького району Вінницької області, 22511.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |