Головна » Фізика

Збережемо клімат за допомогою простих енергетичних рішень

         Проблему забруднення навколишнього середовища не можна розв'язати однією пропагандою. Справжній громадянин своєї Батьківщини має дбати про захист природи, її ресурсів.

         Інтегруючи зусилля для добрих та корисних справ, діти спра-мовують колективний пошук на розв'язання екологічної ситуації у місті, пропагандують бережне ставлення до природних ресурсів та намагаються поліпшити екологічну ситуацію у рідному місті.

         Учні усвідомлюють важливість своєї участі у розв'язання екологічної проблеми забруднення навколишнього середовища, розвивають   громадську  ініціативу  та  відповідальність,   оволодівають знаннями дослідницької роботи, яка сприяє становленню особисто-сті як активного  творця  власної  життєвої  долі,  вчаться зберігати природні ресурси за допомогою простих енергетичних рішень.

 

Етапи реалізації проекту

Перший (підготовчий) етап

 

        Мета:  дослідити  екологічні  проблеми  нашого міста, розши-рювати кругозір учнів, формувати соціальну та ІКТ компетентність, виховувати любов до природи, вчити  бачити красу рідної землі, ці-нувати і берегти енергетичні ресурси.

 

         Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація діяльності учнів

Що потрібно людині для життя? Складемо таблицю в процесі обговорення

 

Що потрібно людині для життя?

 

І. Продукти харчу-      ІІ. Вода      ІІІ. Повітря    ІV.  Тепло

вання

Все це – навколишнє середовище

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

        Сьогодні  на  уроці  ми розпочинаємо  роботу  над   проектом

«Збережемо  клімат  за  допомогою  простих  енергетичних      рішень. Екологічні проблеми нашого міста».

       Ми дослідимо екологічні проблеми міста, виявимо причини та чинники забруднення навколишнього середовища, розробимо план щодо  збереження  природних ресурсів. Під час роботи над проект-том користуватимемося фотоапаратом, комп'ютером.

 

IV. Розповідь учителя

       Навколишнє  середовище – це  та  частина  природи, у якій ми живемо.  Наука, що вивчає навколишнє  середовище,  його власти-вості, способи використання та збереження називається екологією.

Сучасний світ рослин і тварин,  сама людина завдячують своїм іс-нуванням воді. Вона міцно увійшла в наше життя, що ми не мисли-мо своє існування без неї.

        Проблемна ситуація

Які водні джерела вам відомі?
Скільки ставків і річок у нашому місті?
У якому стані колодязі?

    Запаси прісної води на Землі постійно зменшуються, бо з кож-ним роком зростає її споживання. Трапляється, що джерела прі-сної води забруднюються шкідливим речовинами.

   Пробдемна ситуація

Чим забруднюється вода?
Як її очистити?

Водойми здатні  до  самоочищення  завдяки тваринам і росли-нам,  які в них мешкають. Але це потребує дуже багато часу. То-му потрібно  дбайливо охороняти  водойми. У жодному  разі  не можна зливати до них відходи лазень, пральних комбінатів, хім-чисток  тощо.  Стічні  води  заводів,  фабрик,  ферм потребують очищення. Не можна розкидати сміття, особливо скло та поліе-тилен,  бо  вони не гниють   і  не розкладаються,  забруднюючи ґрунт –  верхній родючий шар землі, де ростуть рослини та жи-вуть тварини. Їхнє існування залежить від родючості ґрунту, яка визначається кількістю гумусу – продукту життєдіяльності різ-них організмів.

Проблемна ситуація

Чим забруднюється ґрунт?
Як зменшити шкідливий вплив людини на стан ґрунту?

(Дискусія)

        Без повітря  було  б неможливу життя на Землі. Ним  дихають живі істоти. За добу людина споживає 700 г кисню, що входить до складу  повітря.  Вміст кисню  в  атмосфері  залишається відносно сталим завдяки зеленим рослинам. Вони виробники життєво необ-хідного кисню.

        Проблемна ситуація

Як зберегти чистим повітря?
Чим забруднюється повітря у нашому місті?

 Під впливом діяльності людини склад повітря змінюється, погі-ршується його прозорість, підвищується вміст шкідливих речовин. Найбільшу небезпеку становлять викиди газів двигунів автомобі-лів.

V. Робота в групах (об'єднання учнів по 5 – 6 дітей)

1. Виявити причини та чинники забруднення води, пові-тря, землі.

2. Запропонувати шляхи забруднення навколишнього се-редовища.

3. Що потрібно робити кожній людині, щоб довше збері-гались природні ресурси нашої планети.

4. З чого треба почати, щоб утримувати наше місто у чи-стоті?

5. Заслухати повідомлення.

VI. Підсумки уроку. Розроблення плану щодо збереження природних ресурсів, усунення забруднення землі, води та повітря, міського середовища.

VII. Домашнє завдання

Пригадати прислів'я і вірші про природу.
Прибрати територію навколо школи та свого будинку.

 

Другий етап. Творча робота пошукових груп (домашнє завдання)

 

Виявлення екологічних проблем міста: забруднення по-вітря, поверхні землі, ставка, сміттєсховища, річки Кри-нки.
Пошук причин та чинників забруднення міського середо-вища.
Корекція плану дій щодо проведення екологічних заходів
Збір і вивчення інформації (систематизація досліджень, підбір загадок, прислів'їв)

 

Третій етап. Презентація

 

        Тема: Збережемо клімат за допомогою простих енер-гетичних рішень. Екологічні проблеми нашого міста.

       Мета: узагальнити та систематизувати зібрані матеріа-ли, розширювати  світогляд учнів, формувати соціальну  та ІКТ компетентність, виховувати любов до природи, цінува-ти та берегти її.

       Обладення: інтерактивна дошка (урок проводиться у кабінеті інформатики)

 

ХІД УРОКУ

Організаційний момент. Інструктаж БЖД під час зна-ходження у кабінеті інформатики
Робота над демонстрацією проектів (коментарі та вис-новки експертних груп ).
Підведення підсумків уроку. Чи досягли мети та завдань проекту? Обмін думками.
Домашнє завдання

Продемонструвати свої проекти батькам, друзям і знайо-мим. Взяти участь у шкільному конкурсу малюнків «Збере-жемо Землю». Створити ілюстративний та інформаційний матеріал для шкільної газети «Збережемо клімат разом».  Підготувати виступ екологічної агітбригади. Взяти участь у акції міського Голови «Чисте місто – здорове майбутнє».

 

Додаток I

Творча робота учнів (збирання матеріалів в результаті пошукової роботи)

Прислів'я, вислови видатних людей

 

Не треба боротися за чистоту, треба не смітити (Ілля Ільф)
Найдорожчий скарб наш – земля. Від неї сила, від неї життя (М. Сингаївський)
Лише на добро земля обізветься добром (М. Сингаївський)
Вітер – це подих поля, зорі – це мрія неба (Т. Севернюк)
Рости ж, серце – тополенько, все вгору та вгору (Т. Шевченко)
Бережи мурашку, як свою рубашку.


Теги: Кириленко І.Д., енергоефективність, енергозбереження
Навчальний предмет: Фізика
Переглядів/завантажень: 685/194


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar