Головна » Фізика |
Цілі уроку: Формувати життєві компетенції учнів. 1) пізнавальну: узагальнити і систематизувати знання учнів про силу тертя, силу пружності, силу тяжіння, причини виникнення та їх властивості; поглибити знання учнів щодо практичного використання сил в житті. 2) творчу: сприяти розвитку мислення, творчих здібностей, розкрити багатогранність можливостей застосування набутих знань у різних сферах діяльності. 3) комунікативну: вчити проводити дослідження та робити висновки, виробляти культуру спілкування. 4) соціальну: удосконалювати навички роботи в групах, формувати у свідомості учнів науково природничу картину світу. 5) полікультурну: виховувати самостійну творчу особистість учня. Структура, основний зміст та методи уроку.
І Організаційний момент. а) привітання; б) створення робочого настрою.
ІІ Мотивація навчальної діяльності. На попередніх уроках ви отримували теоретичні знання про головні сили природи, дізналися про їх широке застосування в житті та на виробництві, виявили корисні та шкідливі властивості сил. Але справжній фізик вміє користуватися приладами, проводити вимірювання та самостійно проводити досліди, які підтверджують ці явища.
Епіграф: …Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні застосувати знання на практиці… Аристотель
ІІІ Сприйняття і усвідомлення учнями нового матеріалу.
Метод: презентація проектів надає можливість застосовувати набуті знання на практиці, сприяє розвитку творчих здібностей учнів, надає можливість повторити та заглибити вивчений матеріал, виховує такі моральні якості як колективізм, взаємодопомога.
План попередньої роботи над проектом.
Обрати тему проекту.
План презентації проектів досліду.
Назвати тему проекту. Картка оцінювання роботи учнів над проектом.
Презентація проектів.
Проект досліду «Густина солі» (дослідження густини речовини) (1 група)
Обладнання: сіль, терези, мірний циліндр, можна набір важків.
Набрати у ложку солі, висипати на мальку терезів, та виміряти її масу за допомогою важків. Ρ=m/v
Проект досліду «Саморобні терези» Дослідження вимірювання маси (явище техніки) (2 група)
Обладнання: лінійка (або довгий цвях), сірникові коробочки, пластикова пляшка, пісок, нитки (або дріт), набір важків.
Для виготовлення опори терезів наповнити пластикову пляшку піском.
Проект досліду «Повітряна подушка» (дослідження явища тертя) (3 група)
Обладнання: шматок скла, склянка, свіча.
Узяти шматок скла довжиною 40см; під один його край підкласти дві сірникові коробки, так щоб утворилася похила площина.
Проект досліду «Поролоновий паралелепіпед» (дослідження явища деформації та її видів) (4 група)
Обладнання: поролоновий паралелепіпед, маркер, дерев'яні пластинки.
На поролоновий паралелепіпед за допомогою маркера нанесіть сітку або розфарбуйте у клітинку.
Проект досліду «Катапульта» (дослідження явища інерції) (5 група)
Візьміть сірниковий коробок, витягніть внутрішню коробку для сірників і у центрі футляра зробіть отвір розміром 5 – 7см.
Проект досліду «Картонна гармошка» (дослідження сили пружності) (6 група)
Обладнання: аркуш цупкого картону, ножиці, динамометр.
Взяти картонний аркуш шириною 10см.
F= К·Х; К= F/Х Розв'язання якісних задач метод групового обговорення розв'язування задач надає можливість кожного із учасників висловити свою думку, дійти спільного правильного рішення, сприяє засвоєнню навичок співпраці.
ІV Систематизація і узагальнення вивченого на уроці. Метод – мікрофон (учні висловлюють свою думку про вивчення на уроці) надає можливість на короткий час в стислої формі повторити вивчення, а також задіяти в обговоренні якомога більшу кількість учнів.
Питання для обговорення. Чому тіла змінюють свій стан у просторі? V Оцінювання.
VІ Підсумки уроку. Отже, прошу висловити свою думку, що навколо, цікавого, на ваш погляд ви дізналися на сьогоднішньому уроці. Природа – єдина книга, кожна сторінка якої сповнена глибокого змісту. Ми перегорнули ще одну її сторінку, сторінку цікавого та загадкового. А хто не знає сили, той не знає природи.
Д/з. Повторити: види сил, їх означення причини виникнення та властивості.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |