Головна » Фізика |
Мета: Дати поняття про потужність і роботу електричного струму. Розвивати вміння встановлювати взаємозв’язок між явищами і процесами. Продовжити формування поняття про енергетичну характеристику електричного струму. Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.
Хід уроку. 1.Перевірка домашнього завдання: «ланцюжок» величин-характеристик електричного поля; 2.Пояснення нового матеріалу. При проходженні електричного струму через будь-який провідник електрична енергія перетворюється в теплову (провідник нагрівається), механічну (електродвигун приводить у рух машини і механізми), хімічну (заряджається акумулятор), а перетворення енергії з одного виду в інший характеризується виконанням роботи.
U=A/q A=Uq; I=q/t q=It, тоді
A=IUt A=I2Rt ( U=IR ) A=U2t/R (I=U/R) [A]=A*В*с Прилад: електричний лічильник, ватметр.
Задача. Визначте витрату енергії за 20 с автомобільною електричною лампою, розрахованою на напругу 12 В, якщо сила струму 3,5 А?
t=20c A=IUt U=12B A=3,5*12*20=840Дж I=3,5A A-? 2.Потужність - характеризує швидкість виконання роботи. P=A/t P=IUt/t=IU P=IU P=I2R P=U2/R [P]=Дж/с=Вт Прилад: ватметр. 1Вт*год=3600Дж=3600Вт*с 1кВт*год=3600000Дж=1000Вт*год Задача Опір нагрівального елемента електричного чайника 24 Ом. Знайдіть потужність струму, що живить чайник, при напрузі 120В. R=24Oм P=IU U=120B P=U2/R P=1202/24=600Вт P-? 3. Узагальнення. Опорний конспект. 4. Д/з: §18, впр. 9 (3)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |