Головна » Фізика |
Навчальна мета: ввести поняття лінзи. Сформувати поняття про основні характеристики лінзи. Вивчити особливості ходу променів у лінзах; Розглянути значення лінзи. розвивальна: розвивати логічне мислення, винахідливість і кмітливість,; виховна: прагнення до самовдосконалення, використовувати закони оптики на користь людства. Обладнання ІКТ (використання слайдової системи при проведенні уроку); таблиця "Побудова зображень у лінзах"), кросворд Урок вивчення нового матеріалу
ХІД УРОКУ
Актуалізація опорних знань Вступне слово вчителя: тему уроку ми дізнаємось коли розв’яжемо кросворд, кросворд розв’язуватиметься в групах. Група, яка розв’яже першою кросворд отримає 2бали, які у кінці уроку будуть приєднанні до оцінки за урок. Аналізуємо кросворд(слайд на презентації).
Тема уроку лінза. Сьогодні на уроці ми розглянемо види лінз, вивчимо основні характеристики лінз, навчимося утворювати та будувати зображення у лінзах. На столі блок конспект учні будь його заповнювати протягом уроку. Що таке лінза? Демонстрація лінзи. Лінза – прозоре тіло, обмежене двома сферичними поверхнями (запишемо в конспект).
Лінзи бувають опуклі та вігнуті. Опуклі називаються збірними, вігнуті розсіюваними. Демонстрація на слайді. Практичне використання лінзи. Демонстрація телескопа, мікроскопа. Галілео Галілей створивши лінзу виготовив телескоп, який дав можливість людству досліджувати космос. Левенгук у 1676 виготовив лінзу та мікроскоп, який дав можливість вивчати атоми, молекули, бактерії. тобто без лінзи не можливий був прогрес. Лінза виготовлена із скла, що буде із світловим променем, коли він пройде через лінзу. Промінь заломиться. Переглянемо відео фрагмент, де ми побачимо хід променів у лінзі. Ми побачили промінь, що проходить через центр лінзи не заломлюється. Центр лінзи називається – оптичним центром.
Як можна отримати зображення за допомогою лінзи, зараз ви у групах проведете досліди. Свічку та екран розташуйте по кінцях лінійки, а лінзу рухайте вздовж лінійки. Що ви побачили. На відстані _______________на екрані бачимо зменшене зображення, на відстані ________на екрані бачимо збільшене зображення. зараз побудуємо графічно зображення
Будуємо зображення у збірній лінзі Домашнє завдання§23,24, побудувати зображення на стр.127мал 102,103 Закріплення матеріалу Тести на екрані, взаємоперевірка з екрану Точка в якій заломлюється промінь, що падав паралельно головній оптичній вісі.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |