Головна » Фізика |
Цілі уроку: дидактична: узагальнити й систематизувати знання учнів про електричний струм в різних середовищах; закріпити знання теоретичних положень даної теми; розширити кругозір учнів шляхом розв’язування задач; розвивальна: розвивати уміння застосовувати набуті знання у стандартних та нестандартних умовах, уміння працювати в групах; сприяти активізації творчого мислення учнів, пробуджувати в них пізнавальний інтерес; стимулювати розвиток ініціативи, кмітливості; виховна: виховувати прагнення поглиблювати свої знання; виховувати самостійність, охайність, відповідальність. Очікувані результати: Учні: знають природу електричного струму в металах, електролітах, газах, напівпровідниках, вакуумі, закон Ома для повного кола, технічне застосування напівпровідникових приладів; Обладнання: картки із завданнями для груп, мультимедійний проектор. Тип уроку – систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок. Методи: «фізичний футбол», логічні пари, логічний ланцюжок, вправа «вилучи зайве», метод «лідерства і взаємодопомоги», метод «мікрофон». План уроку І. Організаційний етап (1 хв) ІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв) ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку(1 хв) ІV. Актуалізація опорних знань (8 хв) V. Розв’язування вправ(30 хв) VІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія (2 хв) VІІ. Домашнє завдання (1 хв)
Хід уроку Девіз уроку: «Жодної хвилини без руху вперед» «Ніщо так сильно не руйнує людину, як тривала фізична бездіяльність» Арістотель Плакат на дошці: «Який шлях ти обираєш?»
І. Організаційний етап Привітання з учнями, організація робочого місця. ІІ. Мотивація навчальної діяльності Вступне слово вчителя. Світ, що нас оточує,- це світ фізики. Тож давайте пізнавати його! Нехай девізом кожного з нас будуть слова «Жодної хвилини без руху вперед!». Пам’ятайте! Дорогу долає той, хто йде. Подивіться уважно на плакат на дошці. То який шлях ми обираємо сьогодні? Великий Арістотель стверджував: «Ніщо так сильно не руйнує людину, як тривала фізична бездіяльність». Тож починаймо працювати! Бажаю всім гарного настрою. ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку Постановка завдань уроку, розкриття загальної мети та плану проведення уроку, основних форм роботи учнів на уроці. ІV. Актуалізація опорних знань Метод «Фізичний футбол» Під час фронтального опитування за низкою запитань учитель вибирає для відповіді першого учня, а далі учень, який відповідає, вибирає наступного. Тобто умовно «дає пас» у «фізичному футболі». Запитання (пропонуються на роздрукованих картках або на екрані ) На які групи поділяються речовини за своїми електричними властивостями? V. Розв’язування вправ 1. Логічні пари А) Встановити відповідність «вид самостійного газового розряду – пристрій, у якому він застосовується»:
А Іскровий Б Дуговий В Тліючий Г Коронний
1 Лампа денного світла 2 Свічка запалювання бенз. двигуна 3 Прожектор 4 Фен 5 Блискавковідвід
Б) Встановити відповідність «вид самостійного газового розряду – умова його виникнення»:
А Іскровий Б Дуговий В Тліючий Г Коронний
1 Висока температура 2 Низький тиск 3 Висока вологість повітря 4 Сильне електричне поле 5 Висока напруга
2. Скласти логічний ланцюжок з тексту А) З’єднати стрілками фрагменти тексту в такій послідовності, щоб утворилося два правильних твердження: за наявності електричного поля рухаються хаотично по всьому об’єму тіла Вільні електрони в металах рухаються в певному напрямку, зберігаючи при цьому хаотичний рух за відсутності електричного поля коливаються навколо положення рівноваги
Б) З’єднати стрілками фрагменти тексту в такій послідовності, щоб утворилося два правильних твердження: під дією полярного розчинника Електроліз – це процес розпаду молекул електроліту на йони який супроводжується утворенням дірок і вільних електронів Електролітична дисоціація – це процес виділення речовин на електродах під час проходження струму через електроліт
3. Вправа «вилучи зайве» А) Йонізація, електризація, рекомбінація, дисоціація. Б) Діод, тріод, резистор, транзистор. (Завдання 1, 2 та 3 для кожного учня на картках (можна по варіантах А та Б), які здаються для перевірки). 4. Розв’язування задач методом «Лідерства і взаємодопомоги» Учні розв’язують задачі в групі. Лідер, що першим розв’язав задачу, записує своє прізвище на дошці навпроти номера розв’язаної задачі. Після цього пояснює розв’язання решту учням групи. Таким чином, всі учні класу опрацьовують всі задачі. Задача 1. Визначте масу міді, яка виділилася на катоді під час електролізу купрум сульфату, якщо електроліз тривав 15 хв при силі струму1,5 А. Задача 2. При срібленні виробу за 2 год на катоді виділяється 4 г срібла. Визначте силу струму при срібленні. Задача 3. Визначте електрохімічний еквівалент свинцю, якщо за 5 год електролізу при силі струму 5 А на катоді виділяється 97 г свинцю. Задача 4. Нікелювання металевого виробу, площа поверхні якого 120см2, тривало 5 год при силі струму 0,3 А. Визначте товщину шару нікелю. Задача 5. Визначте потужність, яку витрачено під час електролізу розчину сірчаної кислоти, якщо протягом 25 хв виділено 150 мг водню, а опір електроліту 0,4 Ом. Електрохімічний еквівалент водню 0, 0104 мг/Кл. VІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія В процесі бесіди з учнями підбити підсумки уроку. Дати оцінку роботи класу та окремих учнів на кожному етапі уроку. Виставлення оцінок. Рефлексія. Метод «Мікрофон» На сьогоднішньому уроці я навчився (- лася)… VІІ. Домашнє завдання 1.Підготуватися до контрольної роботи. 2.Підготувати за бажанням творче завдання (кросворди, вірші, тестові питання). 3. Заповнити таблицю (самостійно об’єднатися в групи для підготовки даного проекту):
Література Божинова Ф.Я. 9 клас: Комплексний зошит для контролю знань.- Х.: Видавництво «Ранок», 2010.- 64 с.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |