Головна » Екологія

Дослідження: Чи дійсно загрожують автомобілі нашому життю?

Чи дійсно загрожують автомобілі нашому життю? Проект групи учнів 9 кл Дніпровокам’янської СЗШ Багнич О., Довженко І., Гордієнко Л., Лебідь Є.

Нашій групі потрібно з’ясувати залежність діяльності довкілля від кількості шкідливих викидів автотранспорту в атмосферу.

Підрахувати кількість автомобілів, що проїжджають біля нашого села протягом дня Вирахувати (за таблицею гранично допустимих концентрацій) кількість оксиду карбону, що викидають легкові і вантажні автомобілі та мотоцикли. Для порівняння такі ж дослідження провести у селі Суслівка, яке знаходиться в 9 км. від автотраси і селі Дніпрвокам'янка, розташованому в 7 км. від автотраси Дослідити середній вік жителів нашої місцевості і причини смертності. Проаналізувати стан рослинності, що росте понад дорогою. Вирахувати кількість чадного газу, що поглинають дерева. Зробити висновки.

В Інтернеті ми знайшли гранично допустимі концентрації шкідливих речовин у атмосфері населених пунктів

Село Павлівка розкинулось на трасі Дніпропетровськ - Бориспіль, має протяжність 1км. 100 м. Вздовж цієї відстані понад дорогою розташовано 69 дворів, в яких мешкає 86 жителів.

У ході роботи, було виявлено, що протягом години біля с. Павлівка середньому проїжджає близько 170 - 175 автомобілів, з них : 47 – вантажівки, 18 – мотоцикли, 110 – легкові автомобілі. Знаючи, що легковий автомобіль за одну годину викидає близько 3 мг/.м куб. оксиду карбону (СО), вантажний до 6 мг/ м куб., а мотоцикл 1,5 мг/м куб., можу провести підрахунки за одну годину: 47 * 0,006 = 0,3 мг/м куб 18* 0,0015 = 0,027 мг/.м куб 110 * 0,003 = 0,33 мг/.м куб 0,3+ 0,27 + 0,33= 0,9 мг/.м куб

Звісно, вночі показник буде дещо інакшим. Залежно від погодних умов (дощ, ожеледиця, сніг) та дня тижня (вихідний чи будень). Враховуючи всі фактори, які можуть сприяти або заважати руху транспорту по проїжджій частині в середньому за добу в повітря викидається близько 14,4 мг/куб.м Цей показник значно перевищує гранично допустиму концентрацію.

Село Суслівка знаходиться на відстані 9 км. від автотраси. Село маленьке і кількість машин мінімальна. В середньому за добу по вулиці, яку ми брали як центр спостереження, проїхало 3 легкових автомобілі і 2 мотоцикли. За тими ж підрахунками середньодобові викиди СО становлять 0,03 мг/м. куб. Тривалість життя людей у цьому селі до 74 років. На цей показник чадний газ фактично не впливає.

Село Дніпровокам янка розташоване на відстані 7 км. від автотраси. На трьох вулицях села було проведено аналогічне дослідження і виведено загальну цифру, яка показує, що викиди чадного газу більші ніж у селі Суслівка утричі, але менші ніж у селі Павлівка майже у 9 разів, і становлять 0,1 мг/м. куб.

Опрацювавши дані по викидам чадного газу, ми склали таку діаграму

В лікарні ми отримали статистичні дані захворюваності односельців

Смертність у працездатному віці

Приблизна тривалість життя мешканців даних сіл

Середня тривалість життя населення нашої місцевості 67-74 роки. Однозначно не можна сказати від чого помирає кожна людина, звісно, вік і хронічні захворювання відіграють не останню роль, але, на мою думку, той факт, що люди живуть безпосередньо біля траси і щодня дихають повітрям, яке переповнене чадним газом, надзвичайно впливає на їх здоров’я, а потім і на завчасну смерть.

Основними й найбільш дієвими засобами боротьби з забрудненням атмосфери є економічні. В розвинутих країнах ( Франції, Швеції, Швейцарії) існує сувора система штрафів, розмір яких залежить від кількості викидів понад ГДК, часу викиду тощо. Методи боротьби з забрудненням атмосфери : регулювання двигунів внутрішнього згорання в автомобілях, установка на них спеціальних каталізаторів для спалювання пального, заміна етильованого бензину на екологічно менш шкідливий, впровадження електронних систем для регулювання надходження пального. Заміна старих автомобілів новими.

Але в ході дослідження ми зрозуміли, що не дивлячись на всю шкідливість викидів, вони не є основним фактором смертності людей, до смерті призводять інші не менш важливі проблеми. Але напевно можна сказати, що дерева наші захисники і потрібно збільшувати їх кількість, таким чином збагачуючи природу і захищаючи себе. Тому наші дослідження були заслухані на сесії в сільській раді, де і було вирішено виділити кошти на придбання саджанців для висадки їх біля сел. Павлівка та Івашкове. У долі природи – доля людини!

Джерела інформації: http://www.encyclopedia.ru/encyclopedias.html Світ Енциклопедій. Посилання на електронні енциклопедичні ресурси Інтернет. Російськомовні енциклопедичні та псевдоенциклопедичні видання. http://www.students.ru/05/index.phpl Сервер Російського Студентства. Науково-освітній портал містить наукові матеріали, навчальні матеріали. Система посилань на колекції рефератів, довідкової літератури, тести . Наукова періодика та ін. посилання. http://dic.academic.ru/ Словники та Енциклопедії он-лайн. Усі сучасні та класичні енциклопедії, історичні та біографічні словники; енциклопедизатор: принцип дії - вставляєте текст статті та вибираєте, в яких словниках або енциклопедіях хотіли б “проенциклопедизувати” - програма знайде знайомі слова та згенерує HTML код із посиланнями на статті у відповідних словниках.


Теги: Багнич О., транспорт, забруднення атмосфери, Лебідь Є., Гордієнко Л., Довженко І.
Навчальний предмет: Екологія
Переглядів/завантажень: 724/244


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar