Головна » Біологія |
ТЕМА УРОКУ: «Запліднення. Ембріональний розвиток людини. Регуляція народжуваності» (9 клас) Завдання уроку: ● навчальні: − активізувати основні проблеми теми; − дати поняття про онтогенез та його етапи; − засвоїти знання щодо процесу запліднення, ембріогенезу, сучасні методи контрацепції; ● розвивальні: − розвиток операції логічного мислення; − удосконалення уміння працювати з додатковою літературою; − розвиток комунікативних умінь. ● виховні: − розвивати інтелектуальні здібності особистості; − здійснювати моральне виховання учнів; − виховувати компетентну людину, яка вміє цінувати життя в усіх його проявах. Обладнання: модель-аплікація «Репродуктивна система жінки», дидактичні картки, ватман, маркери, ілюстрації, відеофільм. Тип уроку: комбінований Технологія: особистісно-розвиваюча Методи роботи: пояснювально-ілюстративні, Міжпредметні зв’язки: валеологія, психологія, медицина, хімія, історія. Структура уроку МОДУЛЬ 1: УСТАНОВОЧНО-МОТИВАЦІЙНИЙ І Етап організаційний 1 Організаційний момент 2 Позитивна установка на навчальну діяльність. 3 Актуалізація опорних знань учнів (ситуація вільного вибору). а) тестові завдання (індивідуальні) б) дидактичні завдання на встановлення відповідності: − гаметогенез − будова статевих систем − характеристика менструального циклу; в) опитування щодо понятійного мінімуму; г) робота з моделлю. ІІ Етап визначення мети Мотивація навчальної діяльності. Формулювання теми і мети уроку. Питання продовження людського роду споконвіків було актуальним. Останні досягнення науки дають нам все точніші знання про життя людського тіла. І сьогодні ми розгадаємо таємницю нового життя. МОДУЛЬ 2: ПРОЕКТНОГО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ІІІ Етап організації і виконання навчальної діяльності 1. Онтогенез. Періоди онтогенезу (бесіда-розповідь, викреслювання схеми). 2. Запліднення – як початковий етап онтогенезу (розповідь, робота зі словником, складання опорного конспекту). 3. Характеристика ембріонального періоду людини. Проблемне питання. Що відбувається в організмі під час запліднення та ембріонального розвитку? Перегляд фрагментів відеофільму «Життя перед життям». Інтерактивна вправа «Пошук інформації». Завдання. Користуючись алгоритмом , складність міні-доповідь. 4. Критичні періоди ембріогенезу. ІV Етап проектування 1. Методи планування сім’ї. Випереджувальне завдання: з підручником та додатковою літературою дослідити основі сучасні засоби контрацепції. Доповісти про результати проектів. (робота в групах, поетапне заповнення таблиці). Групи працюють за видовою різноманітністю засобів. Види контрацепції Переваги Недоліки 2. Екскурс в історію виникнення. Засновник науки − Карл Ернст Бер (доповідь учня). МОДУЛЬ 3: РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНУВАЛЬНИЙ V Етап контрольно-оцінювальний 1. Осмислення об’єктивних зв’язків і взаємозалежностей. ● хвилинка цікавої біології «Чи знаєте ви, що…», ● дослід. Проблемне питання. Які умови необхідні для розвитку і народження здорової дитини? 2. Узагальнення знань учнів (диференційоване, ситуація вільного вибору). ● Дидактичні карти (індивідуальні) ● Гра «Аукціон» (робота з понятійним мінімумом) «Куб Розумника» ● Проблемно-виховна вправа «Терези» Завдання. Висловіть свої думки щодо набуття та втрат у разі утримання від раннього статевого життя. VI Етап рефлексії Формування відношення учнів до уроку (кольорово) Любовь – блеск солнечный, дождю идущий вслед, А похоть – мрак грозы, вослед за блеском света, Любовь всегда свежа, как яркий вешний свет, А похоти зима приходит раньше лета; В любви нет жадности, в обжорстве похоть мрет; В любви вся истина, а похоть вечно лжет. (В. Шекспир) VІІ Домшнє завдання Опрацювати відповідні параграфи підручника. * Замітка для дитячої енциклопедії.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |