Головна » Біологія |
Види пам’яті. Практична робота № 9 “Дослідження різних видів пам’яті” На пам'ять свою скаржиться кожен, а на розум ніхто Мета: ознайомити з основними видами пам’яті; розкрити фізіоло-гічний механізм пам’яті; поглибити знання учнів про шкідли-вий вплив алкоголю, нікотину, наркотичних речовин на пам’ять; усвідомити можливість розвитку пам’яті. Обладнання та матеріали: таблиці “Будова головного мозку”, “Будова нервової клітини”, плакати зі словами, цифрами, різними фігурами. Основні поняття та терміни: оперативна ( сенсорна ), первинна ( коротко-часна ), вторинна ( довготривала ) пам’ять; форми пам’яті: логічно-змістова, чуттєво-образна; види пам’яті: словесна, логічна, зорова, нюхова, слухова, смакова, рухова. Хронометраж уроку: 1. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів 6 хв. 2. Вивчення нового матеріалу 8 хв. 3. Виконання практичної роботи 18 хв. 4. Закріплення знань учнів 11 хв. 5. Домашнє завдання 2 хв. Методи і прийоми проведення: Словесна інформація. 4. Методи: - “мозкова атака”; робота в групах; Складання таблиці і запис результатів досліджень. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Що ви розумієте під поняттям пам’ять? ( метод “мозкова атака”, учні вигукують визначення, які складаються з одного-двох слів, а вчитель записує на дошці. Коли записані всі думки, учні починають обговорювати визначення ). Наприклад: Пам’ять Зосередженість Інтерес Уважність Увага Вчення Зацікавленість Сила волі Зорова Повторення Слухова Перечитування Логічна Що таке інформаційна ємність мозку? ІІ. Вивчення нового матеріалу. Вступне слово вчителя Види пам’яті: – за якісною характеристикою; – за кількісною характеристикою. Етапи пам’яті: – оперативна; первинна; Способи запам’ятовування. ІІІ. Виконання практичної роботи Інструктивна картка до практичної роботи №9 Дослідження різних видів пам’яті Мета: ознайомитися з різними видами пам’яті, навчитися визначати свою рухову, образну, змістову пам’ять; усвідомити можливість розвит-ку пам’яті. Обладнання і матеріали: картка з переліком 5 – 7 рухів; 12 предметів; кар- тки з 10 парами слів ( одна картка – пари слів, що мають логічний зв’язок, друга картка – пари слів, що не мають логічного зв’язку ), підручник. Хід роботи Дослідження рухової пам’яті Запам’ятайте 5 – 7 рухів вчителя, який показує їх у певній послідовності. 1. ............................................................................ 2. ............................................................................ 3. ............................................................................ 4. ............................................................................ 5. ............................................................................ 6. ............................................................................ ............................................................................ Полічіть кількість правильно і послідовно відтворених рухів та занесіть результат до таблиці. 1. ............................................................................ 2. ............................................................................ 3. ............................................................................ 4. ............................................................................ 5. ............................................................................ 6. ............................................................................ ............................................................................ Полічіть кількість правильно і послідовно відтворених рухів та занесіть результат до таблиці. Дослідження образної пам’яті Протягом 3 – 4 секунд уважно розгляньте 12 предметів, що запропонував учитель. .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... Полічіть кількість предметів і результат занесіть до таблиці. Дослідження змістової ( словесно-механічної ) пам’яті Прослухайте 10 пар слів, які не мають логічного зв’язку. Полічіть кількість правильно відтворених пар слів ( для цього вчитель ще раз зачитує пари слів ). Дослідження змістової ( словесно-логічної ) пам’яті Прослухайте 10 пар слів, які мають логічний зв’язок. Полічіть кількість правильно відтворених пар слів. Результати досліджень У висновку дайте відповіді на запитання: Що таке рухова, образна та логічна пам'ять? Чи можна розвивати пам’ять? Висновки: ІV. Закріплення знань учнів Визначити шляхи підвищення ефективності пам'яті ( запитання до класу ): робота в групах; твердження, з яким учні найбільш згоджуються, повинно бути розміщене на вершині дев’ятигранника, а те, з яким вони найменш згодні – на його основі. Інші твердження розташовуються вздовж ліній дев’ятигранника; Картка з дев’ятьма твердженнями: зосередженість; Учні роблять висновки про шляхи підвищення ефективності пам’яті. V. Підсумок уроку 1. Оформлення практичної роботи 2. Оцінювання навчальних досягнень учнів VІ. Домашнє завдання Вивчити параграф із підручника.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |