Головна » Біологія

Порушення діяльності серцево-судинної системи. Профілактика серцево-судинних хвороб

Базові поняття і терміни: інфаркт міокарда, аритмія, міокардити, дистонія, атеросклероз, гіпертонія, інсульт, ішемічна хвороба серця, варикозне розширення вен, тромбофлебіт.

Обладнання й матеріали: мультимедійний проектор, комп’ютери, наукові проекти.

Структура уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

1. Комп’ютерна програма «Тест».

2. Дидактичний матеріал «Закінчити твердження».

3. Завдання на слух (учні на слух повинні сприйняти різні типи звуків і вказати, що вони їм нагадують)

Вступне слово вчителя:

         Бурхливий розвиток науково-технічного прогресу, зменшення фізичного навантаження, збільшення нервово-емоційного напруження, погіршення екологічних умов призводить до складних захворювань. Найбільш поширені з них серцево-судині. Щороку від цих захворювань помирають мільйони людей, зокрема у віці до 40 років.

Які хвороби переслідують серцево-судинну систему?
Чому?
Які причини?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Проект «Хвороби серця» (захист проекту учня Гоголя Олександра)

2. Проект «Хвороби артерій»(захист проекту учениці Гуденко Дарії)

3. Проект «Хвороби вен» (захист проекту учениці Барановської Вікторії)

(Під час захисту проектів всі учні заповнюють робочий зошит ст.. 50-51.

 Завдання 1. Заповнити таблицю «Захворювання серцево-судинної системи»;

Завдання 2. Закінчити схему.)

Проблемне завдання.

(На екрані зображено два серця. Завдання: чи спостерігають учні якісь зміни, якщо так, то які? Розподілити окремо особливості здорового та хворого серця)

Особливості серця

В стані спокою викидає 2-3 л крові/хв; будь-яке фізичне напруження може спричинити смерть від серцевої недостатності; в стані спокою серце викидає 4-5 л

крові/хв; при фізичному напруженні серце викидає до 20 л крові/хв. навіть у стані спокою; тканини не отримують достатньої кількості О2 навіть у стані спокою; завжди має резерв витривалості.

Слово вчителя.

Життя йде, час не стоїть на місті і кожен з нас в певний момент повинен задуматися над свої здоров’ям.

Завдання: спростуйте або доведіть правильність думки про те, що запобігти розвиткові серцево-судинних хвороб допоможуть?

“Заповіді довгожителя”

1. Фізична праця і спорт

2. Дотримання режиму харчування, раціональне  харчування

3. Загартовування

4. Психологічна рівновага

5. Відмова від шкідливих звичок

6. Своєчасне і правильне лікування захворювань.

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

Завдання 1. «Встановіть  діагноз».

У хворого спостерігаються зміни основних функцій серця: автоматизм, проведення збудження та скоротливості, порушується серцевим ритм.

У хворого ущільнені стінки артерій, звузився їхній просвіт, часто утворюються тромби. У хворого гіпертонічна  хвороба, страждає від  ожиріння.

У хворого спостерігається гостре порушення мозкового кровообігу, розлади його функції. Одним із наслідків цієї хвороби є розрив кровоносних судин, що супроводжується крововиливами в мозок.

Завдання 2. «Абра-кадабра»

Ббааббдояяккммввякоїрраачастиниррккеетілаооккуунеррооприкладешррккннтиннггшшрукуппррооскрізьппууццпочуєшззрреесерцеооллддборрввеевоноттииммнеппннкктількиррггшш

б’єтьсяччммббвлліікожномуппшшззорганіккццззалеииттееіррннппвказуєттррнншляхррккггкожномуггшшххзррккууних. (До якої частини тіла не прикладеш ти руку скрізь почуєш серце, бо воно не тільки б’ється в кожному органі, але і вказує шлях кожному з них)

Слово вчителя.

Отже, ставтеся з повагою до свого серця і сердець оточуючих.

V. Оцінювання учнів.

VІ. Домашнє завдання. § 28, завдання ст.. 52 №8


Теги: хвороби серця, Залізко І.О.
Навчальний предмет: Біологія
Переглядів/завантажень: 668/163


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar