Головна » Біологія

Фотосинтез - 4

Мета: розкрити сутність процесу фотосинтезу, вміння шукати причинно – 

            наслідкові зв’язки; формувати висновки, експериментувати; визначати

            умови для здійснення процесу фотосинтезу і його значення для життя

            на Землі; закріпити знання з теми « Прості та складні речовини»;

            продовжувати формування наукового світогляду, показуючи складні

            процеси, що відбуваються в зелених листках рослини; розвивати

            уміння спостерігати; виховувати інтерес до дослідження явищ і

            процесів, відповідальність, повагу до своєї навчальної праці та

            здобутків товаришів.

Корекція: сенсорних функцій; формування різних способів

            запам’ятовування на основі плану, інструкцій; встановлення причинно   

           – наслідкових зв’язків; опанування способів порівняння; розвитку

           пізнавальних інтересів

Хід уроку

І. Розминка

Вправа «Чарівник»

     Сьогодні ми оголошуємо, що одну хвилину ручка кожного з вас буде «чарівною паличкою», яка виконуватиме бажання (але не для себе). Побажайте щось сусідові по парті на сьогоднішній урок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Казка

     Колись, дуже давно, більшість рослин на Землі були маленькими і блідими. І ось вони вирішили звернутися за допомогою до Сонця.

О Сонце, допоможи нам! – попросили рослини, піднімаючи сухі віти до неба.

     Сонце подумало й погодилося:

Добре, - сказало воно, я подарую вам силу, але за однієї умови: ви будете очищувати повітря, щоб вашим тваринам – друзям дихалося легко й вільно.

Рослини погодилися і заходилися очищувати повітря, і воно відразу стало чистим і прозорим. Сонце теж не залишилося в боргу: воно подарувало рослинам силу, щоб ті виростали, квітнули та давали плоди. Через деякий час на галявині виріс чудовий ліс. Рослини набралися сили, зробилися могутніми й прекрасними. Одні – широкими гіллястими ялинами, другі – стрункими березами, треті – високими дубами. Світ став ще прекраснішим. І все завдяки Сонцю.

                                                                     (За казкою Фарида Алекперова)

Про що ця казка? Ви вже здогадалися? Так, про процес фотосинтезу.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та визначення етапів уроку

Вправа «Маленький тестик» - час виконання 3 хвилини

Фронтальна бесіда «Що ми вже знаємо»

Постановка завдань уроку «Що ми повинні дізнатися»

Фізкультхвилинка для очей

ІV. Вивчення нового матеріалу

Історія вивчення фотосинтезу

Міні – доповіді учнів

     У 1630 році голландський лікар Ян Гельмонт хотів довести, що рослини харчуються за допомогою землі і тому проводив дослід: верба, що росте в горщику і поливається водою, за 5 років збільшила вагу на 74 кг, а вага грунту зменшилась на 57 г. (було 80 кг – стало 79 кг 943 г). В результаті він зрозумів, що помилявся.

     Англійський хімік Джозеф Прістлі проводив досліди з рослинами та тваринами. Він зробив висновок, що рослини можуть виконувати специфічні функції протилежні диханню.

     Тільки Климент Аркадійович Тімірязєв (до речі вивчав це питання 35 років) довів, що вирішальну роль у процесі утворення кисню відіграють рослини. А процес утворення кисню та органічних речовин з використанням енергії сонця – називають фотосинтезом.

Записати в зошит визначення фотосинтезу

Механізм фотосинтезу

Умови фотосинтезу

Дослід з визначення органічних речовин

Інструктаж з техніки безпеки

Дослід з картоплею: капнути на зріз розчином йоду – картопля синіє – це якісна реакція на крохмаль

Порівняння процесів фотосинтезу та дихання

«Що ми дізналися»

Фізкультхвилинка(руханка)

V. Закріплення вивченого матеріалу

   1. Вправа «Виправ помилку»

Вправа «Знайди відповідність»

Вправа «Визначити «так» чи «ні»

Розв’яжи кросворд

Висновок

VI. Оголошення оцінок


Теги: Жарікова О.О., фотосинтез
Навчальний предмет: Біологія
Переглядів/завантажень: 911/201


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar