Головна » Алгебра |
Мета: закріплення навичок розв’язування задач на всі дії з десятковими дробами. Розвиток логічного мислення учнів, інтересу до предмету, розширення кругозору. Виховання наполегливості, стимулювання розумової та пізнавальної діяльності учнів.
Хід уроку Космонавтика має безмежне майбутнє, і її перспективи неосяжні, як і сам Всесвіт. С. П. Корольов План польоту 1. Підготовка до польоту. 2. На старт! 3. Пуск! 4. Політ. 5. М'яке приземлення. 6. Підготовка до наступного польоту. Увага! При необхідності — включення системи аварійного рятування! І. Організаційний момент. Якщо хочеш досягнути В житті своїм вершин, Математику збагнути Мусиш тонко, до глибин. Калькулятор і комп'ютер, — Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх заткнути Може мудра голова. Якщо хочеш бізнесменом Після школи, друже, стать, Аксіоми й теореми Мусиш добре пам'ятать. Якщо лікарем ти станеш, То, колего, тут затям: Коли десь ти помилився, — Хтось поплатиться життям. Не кажу про космонавтів, Вчителів і моряків. Та коли чогось не знав ти, Час це вивчити настав! Не махай на все рукою, Не лінуйся, а учись. Бо чого навчишся в школі, Знадобиться ще колись. ► Підготовка до польоту. Учитель. Космос... Людина здавна мріяла проникнути в його незвідану далечінь. І вона проникла! 12 квітня 1961 року в Радянському Союзі був виведений на орбіту навколо Землі перший у світі космічний корабель-супутник «Восток» з людиною на борту. Пілотував корабель Юрій Олексійович Гагарін. Здійснилась одвічна мрія людства. Уперше в історії людина вийшла за межі Землі. Це — безприкладна перемога над силами природи, видатне завоювання науки і техніки, торжество людського розуму. Тріумфальний політ радянської людини — подвиг, який житиме вічно. Саме 12 квітня в усьому світі відзначають День космонавтики. Наш урок сьогодні теж присвячений цьому дню, вшануванню «зоряних синів» України. Щоб запустити ракету в космос, виконати під час польоту необхідні дослідження, потрібно вміти розв'язувати складні рівняння і обчислення. Ми з вами тільки на першій сходинці. Проте все складне починається з найпростішого. І, можливо, серед вас є майбутні зоряні розвідники. II. Активізація розумової діяльності учнів. ► На старт! Учитель. Уявимо, що ми вирушаємо в політ. Я беру на себе керування кораблем. Відомий учений, родоначальник космічних досліджень Ціолковський К.Е. сказав: «Земля – колиска розуму, але не можна вічно жити в колисці». Підготовимось до пуску на старті. Розв’яжемо усні вправи по групам. І ряд: 0,64: 3,2 = 0,2 ( Ї ) 1: 0,125 = 8 ( Н ) 0,56: 0,7 = 0,8 ( Х )
ІІ ряд: 1: 0,5 = 2 ( Л ) 0,63: 21 = 0,03 ( О ) 8,91: 11 = 0,81 (А)
ІІІ ряд: 0,125: 25 = 0,005 ( П ) 83: 0,01 = 8300 ( С ) 47: 0,1 = 470 ( И ).
Старт відбувся!
III. Робота над темою уроку. ► Пуск! (Усний журнал). Учениця. Ми на старті!...5, 4, 3, 2, 1, пуск! «Еврика!» — вигукнув багато століть тому легендарний Архімед. «Поїхали!» — сказав незабутній Юрій Гагарін. Отже, поки наш космічний корабель вийде на орбіту, послухаємо цікаві розповіді. Учень. Юрій Гагарін писав: «Я щасливий, що мені раніше за інших випало побувати в космосі. Та коли б мене запитали про Павла, я, не вагаючись, сказав би, що він теж міг би бути першим. Для цього в нього були всі дані». Так, він би міг... І довів це ділом. Двічі злітав у космос — на кораблях «Восток-4» та «Союз-14» і зробив неоціненний внесок у розвиток вітчизняної космонавтики — перший зоряний син України, двічі герой Радянського Союзу, кандидат технічних наук, генерал-майор авіації і просто прекрасна людина Павло Романович Попович. Там, де Павло Попович, там теплота, відвертість стосунків, оптимізм і гарна задушевна пісня. Учениця: Павло Романович наголошує, що під час добору кандидатів на польоти в космос високими є вимоги до здоров'я, зросли вимоги до інтелекту випробуваних, максимально високими є вимоги до вольових якостей космонавтів. Надійність польоту значною мірою залежить від того, як людина володіє собою, як швидко і врівноважено розв'язує численні головоломки, на які космос дуже щедрий. Учитель: А ось для вас цікаве завдання: розгадайте ребус і дізнаєтеся, на які позивні в космосі відгукувався Павло Попович. ► Розгадування ребуса.
Учень. 19 листопада 1997 року на борту американського корабля багаторазового використання «Шаттл» у космос піднявся перший космонавт незалежної України — полковник Леонід Костянтинович Каденюк. Він народився 28 січня 1951 року в с. Клішківці Хотинського району Чернівецької області в сім'ї сільських учителів. Школу закінчив із срібною медаллю. Далі навчався в Чернігівському вищому військовому авіаційному училищі, яке закінчив на «відмінно». У 1976 р. після жорсткого відбору потрапив у загін космонавтів Зоряного містечка. У політ Л. К. Каденюк взяв із собою державний прапор України, «Кобзар» Т. Г. Шевченка, касети із записами пісень у виконанні Назарія Яремчука, Софії Ротару, Павла Дворського, капсулу із землею з батьківського обійстя. ► Політ (самостійна робота). Ну як справи? Включати систему аварійного рятування? 5. Виконайте ділення: А) 0,048: 12, Б) 15: 4, В) 13,3:7. А) 14,4: 9, Б) 0,036: 12, В) 17: 4.
6. Обчисліть, використовуючи зручний спосіб. А) 0,2 ∙ 1,7 ∙ 5; Б) 1, 25 ∙ 0,42 ∙ 8 А) 0,02 ∙ 2,4 ∙ 50; Б) 0,8 ∙ 0,7 ∙ 12,5
7. Розв'язати рівняння. 12,3 – (х – 1,04) = 9,7. (Відповідь: х = 3,64).
► Політ триває! Учень. Число 3 пов'язане з радісними та сумними сторінками розвитку космонавтики. У жовтні 1964 р. вперше у світі був виведений на орбіту тримісний пілотований космічний корабель «Восход»'. А за ним — «Союз-5», «Союз-7», «Союз-10», «Союз-11» — командир корабля одесит Георгій Тимофійович Добровольський. Повертаючись на Землю, екіпаж загинув. Учениця. Командиром екіпажів «Союз Т-3» і «Союз Т-10» був Леонід Денисович Кизим з Донеччини. Командиром корабля «Союз Т-7» був Леонід Іванович Попов — уродженець м. Олександрія Кіровоградської області. На борту корабля «Союз Т-12» знаходився космонавт-дослідник з Харківщини Іван Петрович Волк. Всі вони — герої космосу, зоряні сини України. Обчисліть зручним способом: І) 0,02 ∙ 92,5 + 0,02 ∙ 7,5 (2) ІІ) 0,5 ∙ 6, 24 – 0,5 ∙ 4,24 (1) Учитель. І число 2 я хочу пов'язати з Днем космонавтики. У космосі побували дві жінки: Валентина Володимирівна Терешкова — зоряна «чайка», перша у світі жінка-космонавт, і Світлана Євгенівна Савицька (двічі). Як бачите, космос підкорився і кращій половині людства. ► Програма виконана. Готуємось до приземлення! IV. Підсумок уроку. М'яке приземлення. Учитель. Є у космонавтики початок, немає в космонавтики кінця... Ця фраза чудово передає процес опанування людством космічного безмежжя. Штурм космосу триває. Попереду — нові відкриття і знахідки, попереду — дослідження і вивчення інших планет Всесвіту. І робити це випаде вам, майбутні капітани зоряних кораблів. А для цього необхідно працювати — сумлінно вчитися, здобувати знання, займатися фізичними вправами, тренувати характер. Усе це ви можете здобути в школі. Головне — мати бажання, і Всесвіт підкориться вам. V. Повідомлення домашнього завдання. Підготовка до наступного польоту. Ви всі справилися з програмою польоту,тому стали «космонавтами математики», за що одержуєте заслужені нагороди. Скласти математичний кросворд на тему «Космос», ребус на позивні Гагаріна, картка з домашньою самостійною роботою (в зірці).
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |