Головна » Молодші класи » Виховні заходи

Україна - моя Батьківщина

Мета: поглибити знання дітей про свою Батьківщину, про символи України, традиції українського народу, красу і неповторність рідного краю. Продовжити ознайомлення з Конституцією України; розвивати увагу, уяву, мислення, словниковий запас, мовлення, вміння користуватися картою України; виховувати любов до Батьківщини, української мови, бажання примножувати кращі надбання народу, берегти природу. 
Обладнання: Карта України, Конституція України, зображення державних символів, вишиті рушники, український національний одяг, грамзапис, коровай, квіти вирізані з кольорового паперу, плакати з написами. 
Тип уроку. Урок-свято 
Хід уроку. 
1.Організація класу. 
2.Мотивація навчання, повідомлення теми, мети, задач уроку. 
3.Робота над темою уроку. 
Учитель. Дорогі діти! У світі немає нічого вищого, дорожчого, як рідна Вітчизна, бо вона дала нам крила для польоту, відкрила цей чарівний дивосвіт, вона, як мати у світі – одна. 
Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама, бо – 
Можна все на світі вибрати, сину, 
Вибрати не можна тільки Батьківщину. 
Так писав відданий син України Василь Симоненко, поет, патріот і мужній громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого – з любові до рідного краю. 
Кожен народ любить свою батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. Ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України. 
(В клас заходять хлопчик і дівчинка в українських костюмах. Інсценізація вірша Ю.Шкрумеляка «Українські діти») 
Учитель. Хто ти, хлопчику маленький? 

Учень. Син я України - неньки! 
Українцем я зовуся – 
Й тою назвою горджуся! 

Учитель. А по чім тебе пізнаю? 

Учень. По вкраїнському звичаю. 
В мене вдача щира й сміла, 
І відвага й духу й тіла, 
І душа моя здорова, 
Українська в мене мова. 

Учитель. Хто ти дівчинко маленька? 

Учениця. Доня України - неньки. 
Українкою зовуся – 
Й тою назвою горджуся! 
Ой, вдягнуся у неділю 
У вишивану сорочку, 
У червону спідничину 
І в коралі на шнурочку – 
Заплету я свої коси 
І візьму віночок з рути, 
Ще й васильком заквітчаюсь, 
Чи від мене кращій бути? 

Учень. Всі ми – діти українські, 
Український славний рід, 
Дбаймо, щоб про нас маленьких 
Добра слава йшла у світ! 

Учениця. Все, що рідне, хай нам буде 
Найдорожче і святе, 
Рідна віра, рідна мова, 
Рідний край наш над усе! 

Разом. Присягаєм : наш край рідний 
Над усе любити, 
Рідний народ шанувати 
І для нього жити. 

(Учні сідають за парти, вчитель продовжує розповідь) 

Учитель. Ось погляньте на карту Європи. Тут багато є різних країн. Кожна з них має свою територію і свої символи. Земля кожної держави – її недоторкана власність, яку вона готова оберігати від ворогів. Україна, наша Батьківщина, розміщена у центрі Європи. Вона також має свою землю, мову, культуру, історію, звичаї, традиції та державні символи. 
Які ж державні символи України? 
(Діти відповідають. Учитель вивішує на дошку плакати з зображеннями символів. Учні розповідають вірші) 

1-й учень. Герб. 
Наш герб – тризуб, 
Це воля, слава й сила; 
Наш герб – тризуб. 
Недоля нас косила, 
Та ми зросли, ми є, 
Ми завжди будем, 
Добро і пісню 
Несемо ми людям. 
Н.Поклад. 

2-й учень. Прапор. 
Прапор – це державний символ, 
Він є в кожної держави; 
Це для всіх ознака сили, 
Це для всіх ознака слави. 
Синьо-жовтий прапор маєм. 
Синє – небо, жовте – жито; 
Прапор свій оберігаєм, 
Він святиня; знають діти. 

3-й учень. Державний Гімн 
Слова палкі, 
Мелодія врочиста, - 
Державний Гімн 
Ми знаємо усі. 
Для кожного села, 
Містечка, міста – 
Це клич один 
З мільйонів голосів. 

4-й учень. Це наша клятва, 
Заповідь священна, 
Хай чують друзі й вороги, 
Що Україна вічна, 
Незнищенна, 
Від неї лине слава навкруги. 

(Прослухування Гімну України) 

Учитель. Діти, як потрібно себе вести, коли вносять прапор України, та лунає Гімн України? Чому? 
(Гімн – це урочиста пісня, символ патріотизму і національного єднання. «Гімн» - грецького походження – похвальна пісня). 
Україна як самостійна держава має свої державні символи, про що записано в Основному Законі країни конституції України. 
(Демонструю Конституцію Украйни. Зачитую статті) 
Кожна країна має свою столицю. Як називається наша столиця? 
(Розповідь про Київ, показ на карті, демонстрація ілюстрацій). 
Україна – чарівний і квітучий край. Через усю Україну з півночі на південь, протікає Дніпро, одна з найбільших річок Європи, і впадає у Чорне море. З півдня нашу Вітчизну омиває ще одне море Азовське. На заході здіймають у небо свої вершини гори Карпати. На півночі ростіть густі ліси – це Полісся, а далі на південь поступово змінюються природні пейзажі, переходячи у степи. Ось така природа України, вона неповторна своєю красою. 

5-й учень. Батьківщина. 
Ось повзе мурашка, 
Он хлюпоче річка. 
Не зривай ромашку 
Не топчи травичку. 
В зелені діброва, 
В китицях ліщина. 
Глянь, яка чудова 
Наша Україна. 
Журавлі над лугом 
Линуть рівним клином, 
Будь природі другом, 
Батьківщині – сином. 

Учитель. Для кожного із нас найдорожче те місце, той край де ми народилися, зробили свій перший крок, сказали своє перше слово, де ходили в дитячий садок, до школи. 

6-й учень. Є багато країн на землі, 
В них озера, річки і долини… 
Є країни великі й малі, 
Та найкраща завжди Батьківщина. 

7-й учень. Є багато квіток запашних, 
Кожна квітка красу свою має, 
Та гарніші завжди поміж них 
Ті, що квітнуть у Рідному Краю. 

8-й учень. Є багато пташок голосних, 
Любі-милі нам співи пташині, 
Та завжди наймилішими з них 
Будуть ті, що у Рідній Країні. 

9-й учень. І тому, найдорожчою нам 
Є і буде у кожну хвилину 
Серед інших країн лиш одна, - 
Дорога нам усім «Україна»! 

10-й учень. Рідний край 
Під рідним небом жайворонок співа. 
Я рад би знати тих пісень слова, 
Я слухав, чув: співала та пташина 
Одне святеє слово: «Україна»! 

11-й учень. На ріднім полі шепчуть колоски 
Я рад би знати тихі їх думки. 
Я слухав, чув, як кожна колосина 
Шептала тихо слово «Україна». 

12-й учень. У ріднім краю зелен-гай шумить. 
Я знати рад, про що він мріє-снить… 
Я слухав, чув, як кожна деревина 
Шуміла ніжно слово «Україна». 

13-й учень. Тепло долонь і розуму, і серця 
Я Україні милій віддаю. 
Люблю твої поля, річки й джерельця, 
Люблю Вітчизну дорогу мою! 

Учитель. А що треба для того, щоб наша Батьківщина процвітала, щоб росли ми у мирі і злагоді? Що треба для того, щоб відчути себе справжнім патріотом, громадянином своєї Вітчизни? (Відповіді учнів) 
А зараз кожен із вас подумає, прислухається до свого серця і скаже заповітні і щирі слова про Україну. Слова, що йдуть від серця – найщиріші і найтепліші. Тому настав час скласти колективний вірш про Україну зі щирих і теплих слів. Я почну, а ви добиратимете останнє слово другого рядка в риму. (Доповнення вірша) 

Моя Батьківщина – це хата й…, (калина) 
Що виросла біля …. (вікна) 
Моя Батьківщина – це вся Україна, 
Що в цілому світі …!(одна) 

Моя Батьківщина – це села й містечка, 
Й верба, що пустила ….(гілля) 
І річка красива від нас недалечко… 
Уся наша рідна …!(земля) 

Моя Батьківщина – це будні і …,(свято) 
І неба безмежного шир. 
Щасливе дитинство, і мама, і …,(тато) 
Це радість, це ласка і …!(мир) 

Діти, скажіть а про що ми ще не згадали, що є необхідним для ознаки нашої належності Україні? Без чого не має українського народу? (Відповіді учнів) 

Учитель. Так,вірно, без мови. 

Учень. Мово моя, ти пречиста і славна, 
Трепетна, наче ранкова роса. 
Ти називаєшся нині – державна! 
Все в тобі є і багатство, й краса! 

Учениця. Мовою рідною я розмовляю, 
Вільно живу я у ріднім краю. 
І Україну мою прославляю, 
Вірність і серце я їй віддаю. 

Учитель. Так, мова наша прекрасна, співуча, мелодійна і ми повинні не цуратися її а любити і пишатися нею. 

4.Підсумок уроку. 
Учитель. Сьогодні я подарую вам, діти, цей хліб на вишитому рушникові, щоб була легкою ваша дорога до знань, щоб ви були здорові, щоб у синьому небі України був мир, а поміж людьми любов та злагода. Завжди пам’ятайте, що ви діти своєї рідної і милої України, зі своїми звичаями, традиціями, легендами, казками та багатою, як земля, українською мовою. 
А зараз ми сплетемо віночок із квітів любові для милої і рідної України. Перед вами вирізані квіти з кольорового паперу, візьміть квіточку, підійдіть до дошки, назвіть слово, яке б характеризувало нашу Батьківщину і приклейте квітку.


Переглядів: 1545 | Теги: україна

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar