Головна » Молодші класи » Виховні заходи

Шукаємо вихід із сміттєвих лабіринтів. Засідання екологічної варти

Мета: формувати активну соціальну позицію; виховувати екологічну культуру особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю.

Перебіг заходу

Посередині круглий стіл, глобус. Довкола прапорці з гаслом «Станьмо на варті власного майбутнього». За трьома столами сидять інформаційні екологічні групи. В кожного учасника — краватка екологічної варти та емблема «Прибери планету», комп’ютер.

1. Сценка: «Шкільне подвір’я»

      Двоє учнів сидять за комп’ютером і розглядають план шкільного подвір’я.

— І як його тут прибирати?

— І що його тут садити? (Думають.)

Заходять ще два учні.

— Хлопці, що це ви робите?

— Та ось, координатор шкільної екологічної варти Світлана Степанівна запропонувала розробити план участі в проекті «Прибери планету». От і думаємо, як навести порядок на шкільній території. Що краще посадити на шкільному подвір’ї. Що ми можемо зробити власними силами?

— А що, якби біля нашого ставочка прибрати (показує на план) та посадити бамбуковий гай, і росте швидко, і красивий — вудочки з нього зробити та й ловити рибку.

— Та що бамбук! Ех, посадити б ананаси, фінікові й кокосові пальми. Уявляєте (робить мрійливе обличчя), приходили б у шкільну їдальню, а там подають тобі кокосове молоко, фініки, ананаси. Ніхто б не відмовився.

— А ось тут, за школою, я б посадив манго, лимони, мандарини й апельсини. Восени на перерву вибіжиш, а вони висять на гілках жовтогарячі, красиві, смачні.

— Друзі! Ну про що ви говорите, географію та біологію вивчаєте і повинні розуміти, що ці рослини не можуть рости у нашій місцевості, адже тут не субтропіки— А що ти пропонуєш? Тополі вирощувати, липи, берези, яблуні? Це не цікаво. Ми їх кожен день бачимо. Про них вже все відомо. (Усі схиляються над столом.)

      Відкриваються двері, заходить Чобіт і Сміття. Вигляд у них незалежний, руки в кишенях, щось насвистують.

      Чобіт. Як вас багато! Чому це всі тут зібра­лися?

      Учень. А ви хто такі?

      Чобіт. Я Чобіт — гроза клумб, газонів і зелених насаджень.

      Сміття. А я Сміття — гроза чистоти і порядку.

      Учень. Вам тут робити нічого. Ми обговорюємо глобальні проблеми: як планету прибрати, як зробити територію школи красивою, де посадити рослини. А від вас — одні неприємності.

      Сміття. Значить, прибиранням вирішили зай­нятись? Нічого у вас не вийде. Щоб не прибирали — все одно засмічу.

      Чобіт. І щоб не посадили — все одно витопчу. І тут, і тут, і ось тут!

      Учень. Ідіть звідси геть!

      Координатор екологічної варти. Ні, діти, їх не можна проганяти. Їх треба перевиховати. Нехай залишаються з нами і послухають, про що ми будемо говорити. Це ми ще побачимо, хто кого перевиховає.

      Отож, розпочнемо засідання. Тема нашого засідання: участь у проекті «Прибери планету». Сьогодні обговоримо питання: чи є вихід із сміттєвих лабіринтів у нашому селі Потіївка?

      Координатор. Пропоную переглянути дві сторони краєвидів нашого села.

Перша — це чарівні краєвиди рідної Потіївки.

      На комп’ютері демонструються слайди, а в цей час лунає вірш поетеси Світлани Стратонович.

      Моє Полісся

Є в Україні вольній, новій
Чудове місце і святе, —
Пісенний край краси й любові —
Моє Полісся золоте.

Моє Полісся веселкове,
Земля, і ріки, й небеса.
Як літо зоряне, медове,
Лісів чаруюча красаТут солов’їв магічна пісня,
Колось достиглих перезвін
І зграйка сосон на узліссі,
І сивий, мов туман, полин.

Потіївко! Ти — теж Полісся,
Село звитяжців, трударів,
Красиве і чарівне, мов пісня,
У сяйві дивних кольорів

Як дівчина — в віночку з райдуг…
Немов калина ти цвітеш.
В натхненній праці й пісні радо
З минулого в майбутнє йдеш.

      Звучить мелодія пісні «Це моя земля».

      Так, природа нашого краю унікальна й неповторна. Кожен її куточок прекрасний по-своєму. Духмяні пахощі нам дарують розквітлі сади навесні, а літні лісові галявини щедро пригощають лісовими суницями. Величаві бори та біляві березняки, зустрічаючи пташиним співом, наповнюють грибами наші кошики. Справді, наше Полісся щедре й привітне, проте останнім часом живеться йому нелегко.

      Отож, відкриймо другу сторінку.

      Звучить сумна лірична музика. На комп’ютері демонструють слайди сміттєзвалищ села.

— Чи знайомі вам ці краєвиди? Чи тривожать вони вас? Які почуття викликають?

Я проста людина і хочу сказати,
Що все це сміття ми десь маєм прибрати,
І мусимо кожен ми сил приложити,
Щоби якнайменше довкола смітити,

Бо стане Земля — велетенський смітник
Ось був чоловік — та й на звалищі зник.
А все те, що ми мусимо десь викидати,
Ми можемо з користю переробляти.

Планету живою лишити ми мусим,
Інакше сміттям її просто задушим.
У вік електроніки й вічних систем
Ми маєм позбутись сміттєвих проблем І з гаслом коротким «Хай згине сміття!»
Щасливими зробим планету й життя.

      Координатор. Шановні друзі! Як вийти з сміттєвих лабіринтів вивчали три екологічні групи.

      Надаємо їм слово для інформації, де вони викладуть суть проблеми та дадуть свої пропозиції для їх вирішення.

      2. Інформація екологічної групи 1 

      Наша група працювала під девізом: «Хай планета наша чиста розцвітає людям на добро».

Працюючи над цією темою, ми дізнались багато цікавого. Наведемо приклади. У землі не гниє бляшанка 50 років, поліетиленовий пакет — 200 років. У сухих звалищах папір не розкладається десятиліттями, спалений же папір — черговий внесок у негативні зміни клімату, розвиток парникового ефекту. Вторинна переробка однієї тонни паперу зберігає близько 30 тис. літрів води і 2,3 м3 простору на звалищах. Старий папір можна використати і на присадибній ділянці. Подрібнений і внесений у ґрунт, він поліпшує його структуру і сприяє підвищенню врожайності.

Тому пропонуємо:

1. Цей рік оголосити роком без сміття.

2. Боротися зі стихійними звалищами, захаращенням природи пластиковими пляшками, целофановими пакетами та іншим сміттям.

3.   У місцях несанкціонованих смітників встановити знаки, плакати на екологічну тему. Наприклад: 3. Інформація екологічної групи 2 

      Наша екологічна група працювала під девізом: «Жити щасливо і жити в злагоді з природою — одне й те саме».

      До природи є лише один вхід — з боку доброти.

      Головне правило, якого ми мусимо дотримуватись, — не шкодити природі. Адже природа дає нам красу, радість, здоров’я. А чи знаєте ви, скільки сміттєзвалищ та засмічених територій у нашому селі?

      Так, дуже багато. Нами проведено рейд-перевірку чистоти села і ми виявили, що побутовим сміттям забруднено більшість території села.

Тому пропонуємо:

1. Із знімками та результатами досліджень ознайомити сільського голову.

2. Випустити екологічні листівки та розвісити їх селом.

3. Написати лист-звернення шкільної екологічної варти до сільського голови.

4. Екологічній варті школи очистити прибережну смугу ставочка Грибового та березовий гай школи.

5. Виявляти та очищати занедбані джерела в селі.

6. Членам екологічної варти в кожному класі провести цікаві бесіди про бережливе ставлення до природи.

7. Провести екологічну анкету серед учнів школи.

8. Розробити пам’ятку юним туристам та відпочиваючим у лісі.

      Учні зачитують зміст екологічної анкети, пам’ятки юним туристам та листа-звернення до сільського голови.

      Лист-звернення до сільського голови

      Ми, члени шкільної екологічної варти Потіївської школи-інтернату, звертаємось до Вас із проханням та пропозиціями щодо санітарного очищення села.

·         Просимо вимагати від організацій, громадян села скидати сміття у спеціально відведені місця.

·         Встановити урни для сміття на території села. Весною та восени не спалювати, а компостувати листя.

·         Прибрати несанкціоноване сміттєзвалище біля березового гаю школи-інтернату, який є зоною відпочинку для школярів та мешканців села. Оголосити конкурс на кращу територію підприємств, організацій, шкіл, створити екологічну міліцію села.

·         Розробити програму «Потіївка без сміття».

2010 рік оголосити роком без сміття

Члени екологічної варти Потіївської школи-інтернату___________ _______________________________________________________

Анкета

1. Куди ви подінете сміття після відпочинку в лісі?

а)   Викинете в багаття;

б)  закопаєте;

в)  заберете додому.

2. Що ти пропонуєш зробити, щоб наша школа, село, район стали ще красивішими?

3. Закінчіть речення: «Якби я був міністром екології, я б…»

Пам’ятка

1. У походах намагайтеся користуватися старими стоянками для відпочинку. Приберіть за собою сміття.

2. Не кидай сміття: папір, скло, порожні пляшки, консервні бляшанки. Сміття забирайте з собою, викидайте у спеціально відведені місця.

3. Насмітив — прибери!

4. Не лінуйся здавати макулатуру, не викидайте у сміття і не спалюйте папір.

      Головне правило, якого ми мусимо дотримуватись, — не шкодити природі. Адже природа нам дає красу, радість, здоров’я.

4. Інформація екологічної групи 3

Наш девіз:

Немов собі на злість,
Ми Землю кривдим дуже.
Злелій її, омий, очисть,
Мій добрий, юний, друже!

      Чи знаєте ви, що більшість людей на Землі не зайняті своєю головною справою — прикрашанням двору, вулиці, берегу річки.

      Тому ми пропонуємо:

1. Навчитись самому і навчати друга цінувати прекрасне, не ганьбити себе і свій рід.

2. Не смітити самому та бути прикладом для інших.

3. Провести конкурс — захист екологічного проекту «Краще шкільне подвір’я».

4. Знайомити учнів навколишніх сіл з екологічними проблемами. Організувати виступ шкільної агітбригади «Еколог» на тему «Вихід із сміттєвих лабіринтів».

      Уривок виступу агітбригади пропонуємо зараз переглянути Виступ агітбригади «Еколог»

1-й еколог. Всім!

Разом. Хто природу оберігає!

2-й еколог. Всім!

Разом. Хто її шанує й поважає!

3-й еколог. Ми — члени шкільної екологічної варти.

Разом. Шлемо вітання своє!

4-й еколог. Вас вітає шкільна агітбригада «Еколог».

Наш девіз: «Станьмо на варті власного майбутнього».

      Шість учнів повертаються спиною, на спині у кожного букви, з яких складається слово «еколог», учасники по порядку повертаються.

Е   —  економне використання природних ресурсів.

К   —  користуйся природою розумно.

О   —  організація боротьби зі смітниками.

Л   —  ліси — легені планети.

О   —  операція «Посади свою калину», висаджування дерев.

Г   —  господарське використання природних багатств.

      5-й еколог. Ми — діти України і нас об’єднали три кольори:

Синій — символізує чисте небо та прозорість джерел.

Жовтий — багатство ланів і щедрість сонця.

Зелений — колір життя.

Нас цікавить — життя лісу і поля, степу і гірського водоспаду.

Нас зворушує — схід сонця і спів птахів.

Нас турбує — стан повітря, яким ми дихаємо, вода, яку ми п’ємо, земля, на якій ми живемо.

Нас об’єднує — віра в те, що ми здатні зробити нашу Землю прекрасною і квітучою.

      6-й еколог

Ось такий ми народ рішучий,
І хочемо вам сказати,
Що землю від забруднення і вимирання

      Разом

Будемо ми рятувати! Клятва екологів

      Присягаємось присвятити своє життя охороні природи рідного краю; допомагати лісництву у вирішенні екологічних проблем; присягаємось ніде і ніколи не ображати ні стеблиночки, ні мурашечки; прибрати нашу планету від сміття; на місці смітників посадити троянди.

      Усі. Присягаємось!

      1-й еколог

О Земле рідна! Боляче душі
За ту збіднілу фауну і флору.

      2-й еколог

І сором задушевних тих сліпців,
Що нівечать безцінну твою вроду.

      1-й еколог

Сліпців, котрі не втямили азів,
Що справжнє щастя — в килимах із квітів,

      2-й еколог

У сріблі роз, у золоті хлібів,
У кришталях джерелець срібних.

      Голова ради шкільної екологічної варти. Ми, група ентузіастів Потіївської шко­ли-інтернату виявляємо «гарячі точки» в селі та поблизу нашої школи (знищення первоцвітів, засмічення, замулювання джерел).

      На заклик Всеукраїнської дитячої спілки ми створили свій шкільний осередок, до якого входить 20 членів. Наша екологічна варта бере участь у проекті «Прибери планету», у акціях «Посади своє дерево», «Збережи ялинку», «Наша допомога птахам», «Первоцвіт».

      Кожної весни та осені наші школярі допомагають лісництву висаджувати сіянці та саджанці берізок, сосен та ялинок. На шкільному квітнику висадили підсніжники. Плануємо провести акцію «Подаруй школі троянду», присвячену 50-річному ювілею школи.

      Ми закликаємо всіх стати в ряди екологічної варти.

      Вашій увазі пропонуємо сценку «Вихід із сміттєвих лабіринтів».

      Лунає пісня «Мы желаем счастья вам».

      Підсумок засідання

      Координатор екологічної варти дає оцінку кожній екологічній групі за проведену роботу. Дякує. Вручає пам’ятні призи. Чобіт і Сміття підходять до координатора.

      Сміття. А можна і нам щось сказати?

      Чобіт. Ви знаєте, я ніколи не задумувався, наступаючи на рослини, витоптуючи їх. А зараз мені соромно. Я теж хочу бути членом екологічної варти і також брати участь у вашому проекті «Прибери планету», акції «Подаруй школі троянду». Можна?

Діти відповідають «так» знімають з його плеча чоботи і пов’язують йому екологічну краватку.

      Сміття. Мені теж соромно. Я визнаю свої помилки і смітити більше не буду. Я захопилося вашими ідеями і хочу теж стати членом вашої екологічної варти. Приймете?

      Діти. Так! (Знімають з плеча сміття і пов’язують краватку.)

            Координатор. На цьому наше засідання закінчено. Прошу виконати гімн вартівців «Діти Сонця».


Переглядів: 842 | Теги: екологічне виховання

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar