Головна » Молодші класи » Виховні заходи

Права дитини в цьому світі

Ти знаєш, що ти – людина? Ти знаєш про це чи ні?

                                     Усмішка твоя – єдина, мука твоя – єдина,

                                                    Очі твої – одні.     (В. Симоненко)

Мета: закріпити знання дітей про права дитини, проголошені в Декларації. Уточнити, що всі діти – різні, не схожі між собою, але між ними багато спільного і вони мають однакові права. Вчити толерантно ставитись до прав інших людей; розвивати уміння знаходити компромісне рішення; виховувати повагу один до одного.

Обладнання. Конвенція про права дитини, Конституція України, презентація «Порушення прав у казках», альбоми, фарби.

Хід виховної години

Вчитель. ( читає  слова В. Симоненка). Діти, погляньте у свої люстерка. Кого ви там бачите?  В кожному люстерку різне  відображення, але водночас там можна побачити гарне, чепурне, усміхнене, розумне  обличчя. Так-так, саме усміхнене, адже що може бути кращим за усмішку дитини.

(Звучить пісня «Усмішка»)

-Діти про що співається у цій пісні? Вірно про дружбу. А тепер погляньте на екран і скажіть, чому звірі з казки «Бременські музиканти» такі веселі?

(слайд №1 казка «Бременські музиканти»)

-Відгадайте загадку: «В тата хлопчик неслухняний, він незвичний, дерев’яний, в школу не схотів іти, не минуть йому біди.» (Буратіно)

(слайд №2 казка «Пригоди Буратіно»)

-Скажіть, будь ласка, чим знехтував дерев’яний хлопчик у казці «Пригоди Буратіно»?

-Дітки, зверніть увагу на наступного казкового героя.

(слайд №3 казка «Колобок»)

-Що накоїла Лисичка? Так, вірно вона позбавила життя Колобка. А що, на вашу думку, допомогло б Колобкові залишитися живим?

-Ой, а хто це просить про допомогу?

(слайд №4 казка «Півник та курочка»)

До різних казусів, бува, призводять нас дороги.

Чи ж завжди маємо права ми на медичну допомогу?

-Пригадайте та скажіть, хто надав допомогу півнику? А як  вчинили б ви в такій ситуації, і до кого б звернулися, якщо самі не змогли б зарадити біді?

-Зверніть увагу на екран. Малюнок до якої казки ви бачите?

(слайд №5 казка «Бабина дочка і дідова дочка»

-Висловіть своє відношення до баби, відповідь починайте словами: «Я думаю, що баба несправедливо…»

-Діти а кому з казкових героїв батько зробив срібний човник та золоте весельце?

(Слайд №6 казка «Івасик-Телесик»)

-Хто з вас пригадає слова казки якими можна описати любов матері до Івасика?

-Всі люди мають працювати. Бо, хто не робить, той не їсть. Але коли ж відпочивати? Хто впізнає наступного героя?

Я не скаржусь і не плачу. Лиш працюю і працюю.

Відпочинку геть не бачу, рук і ніг уже не чую.

Так стомилась, любі діти, що й словами не сказать.

Хто поможе, що робити , де права свої узнать?

(слайд №7 казка «Попелюшка»)

-Яким правом дівчинки знехтувала мачуха?

«Я коза-дереза, півбока луплена, за три копи куплена…» Скажіть, діти, з якої казки ця коза?

(Слайд №8 казка «Коза-дереза»)

-Хто може розказати про її пригоди? Назвіть героя, котрий постраждав від кози?

-Чому вам жалко зайчика і, щоб ви порадили козі?

-Вислухавши ваші поради, можна сказати, що ви всі виховані, розсудливі діти. А чи не зустрічали ви казкової дівчинки, яка могла на будь-яке запитання дати помірковану, мудру відповідь?

(слайд №8 казка «Мудра дівчина»

-Вірно це головна героїня казки «Мудра дівчина».  Який висновок можна зробити з цієї казки? Відповідь будуйте так: « Я думаю, що кожна дитина має право на власну думку…»

 

Висновок

-От і закінчилась наша мандрівка сторінками казок. Діти, давайте пригадаємо які ж права мали герої казок? А ви маєте ці права в сучасному світі? Щоб більше дізнатися про свої права та свободи вам слід детально ознайомитися з Конституцією України та Конвенцією про права дитини, до якої Україна приєдналася в 1991 році. А наостанок давайте розгадаємо кросворд, щоб запам’ятати основні терміни, які допоможуть прожити життя без проблем та

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

конфліктів.

1.Їх потрібно виконувати.            

2.Їх не можна порушувати.

3.В ній записані права дитини.

- Щоб наша виховна година дала добрі результати, я пропоную вам створити виставку власних малюнків під гаслом «Права дітей – права в казках» і запросити її відвідати всіх учнів нашої школи.

Автор: Батечко Тетяна Володимирівна


Переглядів: 307 | Теги: права дитини, Батечко Т.В.

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar